2020-03-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
We are far beyond that now! Ingen idé att försöka smittspåra vid det här laget.

Kina og Sør-Korea driver hver eneste dag med 100% smittesporing, altså tester alle som har kommet i kontakt med en smittet person.

Dette er årsaken til at de har begynt å få kontroll, og du mener det er ingen ide ?
Senast redigerad av Kurt7777 2020-03-17 kl. 23:37.
Citera
2020-03-17, 23:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nåja. Det finns utrymme i det finnansiella systemet.
Har Maggan kulor o Ingves stake så går det att justera. Om aktörerna ställs inför valet dålig vinst eller härdsmälta utan hjälp så går det att hitta en lösning. Vi får hoppas att de jobbar på den nu.

Man kan tycka vad man vill men inte äns jag som aktieägare i ett antal banker vill se en härdsmälta på bostadsmarknaden under rådande C-19 kris.

Kan lova dig att det kommer att ske en härdsmälta a la 1991. Staten har inte tillgångar för att rädda alla överoptimistiska personer som har tagit enorma lån för sina lyxboenden. Se det positivt. När bostadsmarknaden kollapsar kommer vi åter att få fler hyresrätter samt mera kompakta boenden.
Citera
2020-03-17, 23:36
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fattar inte varför Tegnell fortsätter med att hosta ur sig självsäkra påståenden om utvecklingen när han har haft fel så många gånger. Några hundra döda i Sverige är inte realistiskt och det borde han förstå. Lombardiet som har ungefär lika stor befolkning som Sverige har redan nu runt 2000 döda och det ökar med flera hundra om dan. Visst kan man hoppas på och drömma om att allt blir lindrigare här, men några hundra är bara en önskedröm. En statsepidemiolog ska inte ägna sig åt önskedrömmar!

Lombardiet har en yta på 23 857 kvadratkilometer. Sverige har en yta på 450 295 kvadratkilometer. Lombardiet har på den lilla ytan lika stor befolkning (10 miljoner) som hela Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
I Florida struntar man i varningarna.

Fullpackad på stränderna. Dumma amerikaner.

https://twitter.com/WFLA/status/1240022293490864131?s=19

Dumma svenskar då?? För 10 dgr sen var Friends Arena inomhus fullpackad med 25-30000 mellodårar fast ”alla” visste att smittan redan var utbredd i Norden, Danmark ställde in... 4 dgr senare förbjuds folksamlingar med 500 pers... bussar från hela Sverige stod utanför och smittan fördes snabbt ut i landet från Stockholmare som kommit hem från Italien helgen innan!!!
Citera
Medlem
Kommer Kina komma undan med det här eller kommer de på något sätt få kompensera för vad de ställt till med?

Vilken miss att man inte direkt stängde all flygtrafik från Kina till Europa där i januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har försökt leta efter handsprit. Finns ingenstans. Hade behövt ha en flaska i bilen. Men totalt slut överallt. Och jag pallar inte börja laborera ihop egen gel. Bara hoppas lagren fylls snabbt... Tills dess tvål o vatten direkt jag kommer hem efter att ha varit ute.
Det kommer de INTE göra. Har varit slut i veckor. Vill du ha är T-röd enda vägen
Citera
2020-03-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Du kan ju inte understryka något sådant utan att komma med egna källor.

Precis som han jag svarade på så handlar det ju om mina egna erfarenheter- känner väldigt många inom sjukvården(jobbade där själv en gång)- och de berättar detta. Förutom det ligger folk jag känner hemma i lunginflammation och feber(fler än någonsin på samma gång). De förnekas tester och får bara höra att de ska komma in om de är döende i princip. Vissa är såklart skräckslagna eftersom de är sjukare än de någonsin varit(sen skräms man ju av media också). Så ja jag har ju inga källor direkt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell prognos nu i Expressen:

Sverige kommer att ha totalt några hundra döda i Coronavirus.
Peaken blir inom en månad.

Detta är Anders Tegnell prognos, 2020-03-17, klockan 19:12

Skulle vara önskvärt med en länk på detta..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det beror på att Italien befinner sig i en fullt utvecklad pandemi. Så de kända officiella fallen är enormt mycket färre än det verkliga antalet smittade.

Sverige befinner sig också i en fullt utvecklad pandemi, jordklotet är drabbat av en pandemi, Sverige finns på jordklotet.

Du menar kanske att Italien just nu är drabbat av en epidemi omfattande stora delar av landet?
Citera
2020-03-17, 23:38
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack!, jag är ingen läkare utbildad i smittspridning, men man kommer hyfsat långt med logik. Samtidigt så tänker jag att ju mer ett virus sprider sig runt i världen i kombination med mutationer så kan vi ha något värre någonstans i slutändan.

Ja. Men man har sett att detta virus håller sig förhållandevis stabilt. Till skillnad från t.ex. Hepatit C med extremt hög genomisk instabilitet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurraitrafiken
Dumma svenskar då?? För 10 dgr sen var Friends Arena inomhus fullpackad med 25-30000 mellodårar fast ”alla” visste att smittan redan var utbredd i Norden, Danmark ställde in... 4 dgr senare förbjuds folksamlingar med 500 pers... bussar från hela Sverige stod utanför och smittan fördes snabbt ut i landet från Stockholmare som kommit hem från Italien helgen innan!!!

Även massa andra event, från medelstora städer till Stockholm.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
20-24 st totalt dittills.

Och hur ser uppgången per dag från detta? Kommer vi att gå i Italiens fotspår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in