2020-03-17, 23:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Visst är handsprit bra, men ska du inte utöva kirurgi i hemmet klarar du handhygienen med tvål och vatten.

Problemet är när man är ute på nödvändiga ärenden och tar i saker. Typ kortläsare och annat helvete man råkas ta i. Vore skönt kunna sätta sig i bilen och sprita händerna. Istället för att vänta tills man kommit hem och tvättar händerna då. Svårt börja mecka med nån hal tvål och vatten i bilen...
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ligger du bara i sängen och tittar på Netflix en månad så utvecklar du antagligen både diabetes och förkortar livslängden med minst ett par år....
Lägg till psykiska problem, är på dag 4 i isolering och klättrar på väggarna
Citera
Medlem
Talespins avatar
Riktigt obehagligt att så många får bestående men på lungorna.

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T
Citera
2020-03-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag brukar avfärda liknande sådana här kommentarer med att det är konspirationsteorier- men jag kan understryka att allt du säger tyvärr stämmer.
(Att du som "sickcunt" röstat på sossarna är förresten oförlåtligt- hoppas du lärt dig din läxa nu)
Rösta bättre nästa gång exempelvis nationellt 😀
Citera
2020-03-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Jo, men är inte hemmet konstant tvungen åka till mitt jobb jag ska trycka på knappen på bussen (kör med armbågen) men alla gör inte det. Dörrhandtaget till byggnaden där jag jobbar, köpa mat osv.

Nu när inte handsprit finns till alla så blir det en risk.

Jag spritar så fort jag får möjlighet. Handhygien är A och O om man vill undvika sjukdom, oavsett coronapandemi eller inte, och ibland är det som du säger svårt att tvätta med tvål och vatten, men så länge man är medveten om att inte stoppa fingrarna i munnen eller peta i ansiktet är det ingen större fara
Citera
2020-03-17, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Här är bra undervisning om hur man tvättar händerna på bästa sätt. Mycket pedagogiskt och tydligt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/handtvatt-ar-det-latt-att-gora-ratt

Imorgon kommer jag att sätta upp en lapp i trapphuset och erbjuda mina grannar hjälp att handla, hämta ut mediciner och annat.
Du som har möjlighet vill jag uppmuntra att göra detsamma!

Jag tycker inte att man ska erbjuda sina grannar hjälp med att tex handla, annat än i nödfall. Tänk på att det finns en massa människor som inte kan få hjälp av sina grannar av olika skäl, så visa solidaritet med dem!
Regeringen måste ta hand om detta, och tvinga hemtjänsten att organisera detta på bästa sätt, så att alla får hjälp!
Det kommer troligen innebära att hemtjänsten i sin tur kommer tvinga människor att hjälpa sina grannar att tex handla. Men det måste ske via hemtjänsten, så att det organiseras på bästa sätt, och så att det sker med tvång, så att alla får hjälp!
Och pengar finns i statskassan och kommunkassan än så länge, tro inget annat!
Flygföretagen får tex 5 miljarder kr av staten pga Coronakrisen!

Och om inte regeringen tar itu med detta, så kan man sätta press på regeringen, genom att alla som behöver hjälp med att tex handla, skickar in ansökningar till hemtjänsten om det. Då kanske de förstår bättre att de måste göra något.

Och samma gäller allt annat man behöver hjälp med pga Coronaviruset, tex boende, sätt press på regeringen att organisera hjälpen på bästa sätt!
Citera
2020-03-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vilken personal föreställer du dig finns i Sverige ...

Haha, det funkar kanske inte i Sverige, men man vet att det funkar.

Kina hade 1800 teams, med 5 personer på varje team, som spårade alle dom smittade hade varit i kontakt med, så näre som 100%, och testade alla dessa också.

Om dom fann någon som var positiv, blev dom isolerat på sjukhus, även om dom inte hade symptom, för att unngå att dom smittada andra.

Sør-Korea gjör samma sak, även med GPS-sporing för att hitta människor som har varit i kontakt med smittade.

Det är det här som funkar, inte vad Sverige (och Norge) driver med.
Citera
2020-03-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Folk kommer att dö av uttråkning och depression istället om alla skall sitta hemma och isolera sig.

Psss- kolla serier och filmer, läs, runka, knarka, sup, gör armhävningar. Själv ser jag fram emot detta.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läser att dom inte har några problem med att producera handsprit. Problemet är flaskorna. Flaskorna är slut i hela Europa.

The Absolute Company har erbjudit sig att tillverka alkoholen, resten av ingredienserna måste någon annan tillverka säger man, läste det häromdagen.

Kanske kan företaget även bistå med förpackningen.

Absolut C

Skämt åsido, spriten kan tillverkas inhemskt, frågan är om resten av ingredienserna kan produceras i Sverige, fråga mig inte vad mer som ingår.

Handsprit bör inte vara en bristvara.
Senast redigerad av OY 2020-03-17 kl. 23:50.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Jo, men är inte hemmet konstant tvungen åka till mitt jobb jag ska trycka på knappen på bussen (kör med armbågen) men alla gör inte det. Dörrhandtaget till byggnaden där jag jobbar, köpa mat osv.

Nu när inte handsprit finns till alla så blir det en risk.

Har du provat att köpa medicinska handskar? Dessa finns fortfarande att få tag i på olika försäljningssidor. Jag själv kör hela dagen med medicinska skyddshandskar som jag kastar efter användning.
Citera
2020-03-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vilken personal föreställer du dig finns i Sverige som skulle kunna spåra upp tiotusentals människor och se till att de och testas och sätts i karantän? Ja, det hade varit bra om Sverige hade varit som Singapore, men nu är vi en kleptomanisk sosseborgerlig korruptokrati där ingen politisk reform av något slag har genomförs sedan millennieskiftet p.g.a. total inkompetens och likgiltighet för vad som händer med samhället. Alla svenskar tycker bara att det är "rättvist" att det går dåligt för Sverige. Varför ska vi vara världens bästa land med världens bästa sjukvård? Det är ju rasism-nazism-fascism! Och dessutom dåligt för klimatmiljön. Tänk på den stackars söta hundvalpen!
Man kan kalla in till totalförsvarsplikt. Många blir ju arbetslösa nu och kan ingå i totalförsvaret där de kan utföra dessa uppgifter.
Citera
2020-03-17, 23:49
Medlem
Egoist som jag är undrar jag bara kan unga friska också dö ? Under 40
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här