Citat:
Ursprungligen postat av
BourbonStreet
Här är bra undervisning om hur man tvättar händerna på bästa sätt. Mycket pedagogiskt och tydligt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/handtvatt-ar-det-latt-att-gora-ratt
Imorgon kommer jag att sätta upp en lapp i trapphuset och erbjuda mina grannar hjälp att handla, hämta ut mediciner och annat.
Du som har möjlighet vill jag uppmuntra att göra detsamma!
Jag tycker inte att man ska erbjuda sina grannar hjälp med att tex handla, annat än i nödfall. Tänk på att det finns en massa människor som inte kan få hjälp av sina grannar av olika skäl, så visa solidaritet med dem!
Regeringen måste ta hand om detta, och tvinga hemtjänsten att organisera detta på bästa sätt, så att alla får hjälp!
Det kommer troligen innebära att hemtjänsten i sin tur kommer tvinga människor att hjälpa sina grannar att tex handla. Men det måste ske via hemtjänsten, så att det organiseras på bästa sätt, och så att det sker med tvång, så att alla får hjälp!
Och pengar finns i statskassan och kommunkassan än så länge, tro inget annat!
Flygföretagen får tex 5 miljarder kr av staten pga Coronakrisen!
Och om inte regeringen tar itu med detta, så kan man sätta press på regeringen, genom att alla som behöver hjälp med att tex handla, skickar in ansökningar till hemtjänsten om det. Då kanske de förstår bättre att de måste göra något.
Och samma gäller allt annat man behöver hjälp med pga Coronaviruset, tex boende, sätt press på regeringen att organisera hjälpen på bästa sätt!