Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
De säger även att modellen att främja flockimmunitet kommer att överbelasta sjukvården, tvärtemot vad tegnellerna hävdat.
Jo fast det har ju varit självklart hela tiden.
Ju fler smittade, desto fler sjuka.
Ju fler sjuka ,desto fler Allvarligt sjuka.
Ju fler allvarligt sjuka ,desto större belastning på sjukvården omedelbart. (En sjukvård som inte ens för 5 år sen hade klarat denna pressen.)
Ju fler allvarligt sjuka som belastar en sjukvård under maximal press,desto fler döda.
Jag förstår inte hur man
Inte kan se det här sammanhanget.
Jag tänker ta tillfället i akt att i punktform säga ett par saker, som jag, i egenskap av statsfilosof/domedagsprofet (titlar som jag själv tagit,utan några som helst förkunskaper eller studier) passa på att lista för allmänheten, om nu Sverige mot förmodan skulle stänga ner.
1) Ta det lungt. Stressa inte upp er i onödan. Stress sänker immunförsvaret och gör er mer mottagliga för sjukdomar.
2) Se till att få frisk luft, och så mycket sol ni kan få tag på. D-vitamin är alltid viktigt, men kanske främst i förkylingstider.
3) Fysisk aktivitet är viktigt, men inte för aktivt. Träna gärna,men måttligt.
4) Har ni inte mat hemma för mer än en eller ett par dagar, så kanske det är smart att handla hem något så snart ni kan,lita inte på att affärerna ska vara ert skafferi i det oändliga.
5) Pyssla med en hobby,eller hitta på en ny,om det sen är att sy fula dockor till barnen eller bygga fågelholkar är skitsamma. Det viktiga är att ni gör något med händerna för att aktivera er.
Något som ni tycker om att göra! På så sätt dödar ni även uttråkning.