Citat:
Vår beredskap är god? Redan 2013 var där rapporter om att överbeläggning på sjukhus var så allvarlig att det riskerade patientsäkerheten, sen dess har det bara blivit värre.Det gäller att inte skapa "oroo" el på nått sätt erkänna att regimen inte har varit förberedda alls, inte haft koll, gör en mängd allvarliga fel.
Vår beredskap är god påstod fhm i början av feb. Förutsatt att smittan inte kom till Sverige då. 🤔
Det måste ligga en politisering bakom detta. Vi ska ha öppna stjärtar och gränser, så hårda åtgärder passar inte in i det tänket.
Sen tror jag att den politiska ledningen och många tjänstemän helt enkelt är inkompetenta. Autisten tegnell kanske passar i nått arkiv el liknande men inte i en dynamisk kaotisk verklig situation.
"jag tycker mitt jobb är jätteskojigt" sa han i en intervju för nån vecka sedan apropå folks vrede mot honom. Jätteskojigt? Patetiskt
Vår beredskap är god påstod fhm i början av feb. Förutsatt att smittan inte kom till Sverige då. 🤔
Det måste ligga en politisering bakom detta. Vi ska ha öppna stjärtar och gränser, så hårda åtgärder passar inte in i det tänket.
Sen tror jag att den politiska ledningen och många tjänstemän helt enkelt är inkompetenta. Autisten tegnell kanske passar i nått arkiv el liknande men inte i en dynamisk kaotisk verklig situation.
"jag tycker mitt jobb är jätteskojigt" sa han i en intervju för nån vecka sedan apropå folks vrede mot honom. Jätteskojigt? Patetiskt
Låt säga att 70% blir smittade, 12 % blir mycket sjuka och 5 % allvarligt sjuka. Det är 1.2 miljoner som kommer att behöva vård. Hur ska en vårdapparat som sen länge gått på knäna klara det?
Och vi har en FHM och en statsepidemolog som hela tiden varit sist på bollen, gjort all de kunnat för att inte vara proaktiva. I ett sådant här läge, som det varit sen början av året, ska de ligga steget före och agera efter "worst case" scenario. Då hade de kunnat platta till kurvan. De gjorde tvärtom.
Både Kina och Sydkorea som testat massivt och tagit drastiska åtgärder ser inte bara ut att ha plattat kurvan, de ser ut att ha brutit den.