2020-03-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjiW
More than 50 percent of most severe coronavirus patients in France are under age 60

The French director-general's numbers make it clear the coronavirus is not just a risk for the elderly.

https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/487888-more-than-half-of-french-icu-patients-with

Varför får vi inte den här informationen av Anders Tegnell? Varför skriver inte de svenska journalisterna om detta? Här i Sverige heter det att "enbart" äldre att drabbas, vilket i och för sig är illa nog. De har betalat skatt hela sina liv.

Vad fan får vi för pengarna? kan man undra

Ja dom får Corona tacka Anders tegnell
Citera
2020-03-17, 20:13
Medlem
Likadant i Holland.

Hälften av de som vårdas på intensiven är under 50 år.

https://www.dutchnews.nl/news/2020/03/coronavirus-half-of-dutch-intensive-care-patients-are-under-50/
Citera
2020-03-17, 20:45
Medlem
YP4XQs avatar
Att vi bara tillåter oss sitta i famnen och vaggas som små barn av våra regeringar och enstaka personer, det är fan märkligt.
Citera
2020-03-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Nästan så man önskar man fick skiten nu så man slipper bekymra sig sedan.
Bara hoppas man inte smittar någon på vägen.

Fy vad taskig du är. Så kan man ju inte tänka!

Nä du jävelberg, du ska tamjefan hoppas att du blir smittad nyss eller i jons. Och så ska du hoppas att du smittar så många du bara kan. Se till den store Doktor Tengele som en förebild där han står och hostar/harklar en reporter rakt i ansiktet på mindre än en meter ,så ska du också agera.

Doktor Tengele säger att vi alla ska smittas jämlikt, för att vi ska kunna utveckla en flockimunitet. Allt annat är Nazistiskt, Rasistiskt, antifeministiskt och nåt om hur onda Sd är !

Då ska vi fanimej smittas jämlikt med,oavsett hur många som riskerar att dö i onödan!
Citera
2020-03-17, 21:02
Medlem
Det finns namninsamling, Avgå Anders Tegnell.
https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell
Citera
2020-03-17, 21:13
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Det finns namninsamling, Avgå Anders Tegnell.
https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell

Undrar vad statistiken är på män/kvinnor på underskriftsamlingen samt hur många timmar de använder på sociala medier och särskilt facebook.
Citera
2020-03-17, 21:18
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det var uppenbarligen inte riktat till dig eftersom du förstår att det knappast är revolutionerande.

Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Han har ju halvt asberger och du får tolka honom där efter. Detta är också hans stora svaghet att han inte kan prata på ett vettigt sätt. De borde ställa någon annan i rutan.

Det var 8e februari som han sa att det inte fanns någon spridning i alperna enligt en snabb googling. Andra svenska fallet registrerades den 26e februari.

Rimligtvis borde både folk avråtts från hela Italien och alperna mycket tidigare, ja. Typ avråda med en marginal från smittoområden.

Halvt? Kollar ny nyheten nu, kollar på Aktuellt nu fanskapet står och vaggar, noll mimik, håret ser ut ungefär som att han nyss klivit upp ur sängen och lyssna på den där monotona rösten som bara säger bs får mig att vilja hämta en spyhink.
Citera
2020-03-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Storbritannien har drastiskt skärpt sina restriktioner i kampen mot coronaviruset, efter att en ny expertrapport släppts.

Flockimmunitet fungerar inte – i stället uppmanas britterna att sluta gå på pubar och restauranger.

– Vi har helt olika kontaktmönster. Stora delar av svenska befolkningen sitter inte på puben på vardagskvällarna, säger statsepidemiolog Anders Tegnell, som i helgen hyllade britternas tidigare strategi.

Anders Tegnell framstår allt mer som en psykopat .
De säger även att modellen att främja flockimmunitet kommer att överbelasta sjukvården, tvärtemot vad tegnellerna hävdat.
Här får vi rapport efter rapport om total katastrof för restauranger, caféer, gym etc. Men enl. Tegnell så är det inget svensken ägnar sig åt.
Citera
2020-03-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
De säger även att modellen att främja flockimmunitet kommer att överbelasta sjukvården, tvärtemot vad tegnellerna hävdat.

Jo fast det har ju varit självklart hela tiden.
Ju fler smittade, desto fler sjuka.
Ju fler sjuka ,desto fler Allvarligt sjuka.
Ju fler allvarligt sjuka ,desto större belastning på sjukvården omedelbart. (En sjukvård som inte ens för 5 år sen hade klarat denna pressen.)
Ju fler allvarligt sjuka som belastar en sjukvård under maximal press,desto fler döda.

Jag förstår inte hur man Inte kan se det här sammanhanget.

Jag tänker ta tillfället i akt att i punktform säga ett par saker, som jag, i egenskap av statsfilosof/domedagsprofet (titlar som jag själv tagit,utan några som helst förkunskaper eller studier) passa på att lista för allmänheten, om nu Sverige mot förmodan skulle stänga ner.

1) Ta det lungt. Stressa inte upp er i onödan. Stress sänker immunförsvaret och gör er mer mottagliga för sjukdomar.

2) Se till att få frisk luft, och så mycket sol ni kan få tag på. D-vitamin är alltid viktigt, men kanske främst i förkylingstider.

3) Fysisk aktivitet är viktigt, men inte för aktivt. Träna gärna,men måttligt.

4) Har ni inte mat hemma för mer än en eller ett par dagar, så kanske det är smart att handla hem något så snart ni kan,lita inte på att affärerna ska vara ert skafferi i det oändliga.

5) Pyssla med en hobby,eller hitta på en ny,om det sen är att sy fula dockor till barnen eller bygga fågelholkar är skitsamma. Det viktiga är att ni gör något med händerna för att aktivera er. Något som ni tycker om att göra! På så sätt dödar ni även uttråkning.
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-03-17 kl. 21:50.
Citera
2020-03-17, 21:32
Medlem
Jag har varit med i stort sett från start när det var bara nån tusen smittade i Kina och följt Anders Tegnell. Jag tror han tidigt insåg vart det skulle leda och vilka resurser Sverige har för att möta sjukdomen. Från början kände jag ilska för jag var oförstående. Men allt eftersom har jag utvecklat förståelse för dom beslut han tagit.

Tror vi alla måste tänka till både en och annan gång före vi postar för karln är ju trots allt den mest kompetenta vi har. Han har suttit i dammiga kontor hela sitt vuxna liv och läst rapporter och forskat kring sjukdomars effekter i samhällen så att avfärda hans teorier utan att ha tillgång till all fakta blir bara dumt.
Citera
2020-03-17, 21:42
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjiW
More than 50 percent of most severe coronavirus patients in France are under age 60

The French director-general's numbers make it clear the coronavirus is not just a risk for the elderly.

https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/487888-more-than-half-of-french-icu-patients-with

Varför får vi inte den här informationen av Anders Tegnell? Varför skriver inte de svenska journalisterna om detta? Här i Sverige heter det att "enbart" äldre att drabbas, vilket i och för sig är illa nog. De har betalat skatt hela sina liv.

Vad fan får vi för pengarna? kan man undra
Svenska journalister är som hjärndöda råttor ( Nu generaliserar jag förstås, finns en del undantag).
Dock, blir man förbannad, när man hör de extremt löjliga frågor de ställer. De bör ställa de ansvariga mot väggen! Exempelvis bör Anders Tegnell få mycket tuffare frågor och naturligtvis regeringen.

De Presskonferenser man lyssnat på är som en dålig fars
Citera
2020-03-17, 21:45
Medlem
lithionits avatar
Han är verkligen Sveriges mest avskyvärda människa genom tiderna. Ärligt talat tror jag inte ens Stalin skulle varit grym nog att fatta ett beslut som innebär att merparten av folket skulle bli sjuka bli sjuka och att tusentals skulle dö på köpet.

Vad ska det krävas för att regeringen ska sparka denna vedervärdiga människa som medvetet vill göra oss sjuka och låta svenskar dö???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in