2020-03-17, 21:16
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannon666
Synd att CP-Åke inte var med och körde Gokart, han som kan det där och har varit med förr skulle ju ha vunnit lätt

Haha men Åke är väl ändå den som är minst cp i gänget, verkar ju kunna bo i egen lägenhet och allt.
Citera
2020-03-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Fettet sätter sig i struphuvudet när man har ett sånt högt bmi som Mats har, det blir svårt att artikulera sig speciellt när man har en skada sedan innan.

Nja,tror du är ute och cyklar. Han är förmodligen medicinerad och tung medicin påverkar talet.

Mats verkar vara en oerhört snäll och omtänksam människa,han och Linda passade bra ihop. Söta ihop
Citera
2020-03-18, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Haha men Åke är väl ändå den som är minst cp i gänget, verkar ju kunna bo i egen lägenhet och allt.

Men Åke måste vara den mest hatade personen i det gänget. Jobbig jävel. Förstår varför han kallas CP-Åke även om han egentligen inte har det handikappet.

Undrar om Björn bor själv...? I avsnittet där vi får se honom ha filmmys (avsnitt 6), så verkar det som om han har en egen bostad i alla fall. Det ser inte ut som något gruppboende eller liknande. Men vet inte om han bor själv.

Annars bor ju bowlingbröderna i egen lägenhet. Vet inte om Jonte skulle klara av att bo själv, det kanske han skulle göra. Men Alex verkar ju rätt normal, så han skulle klara av att bo själv i en lägenhet. Tror jag. Han skulle annars kunna ta positionen som "minst cp i Köping-gänget".

Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur kunde Linda lämna honom? Mats är ju forfarande kär.

Det är han väl inte? Han verkade aldrig riktigt kär eller intresserad av henne, det var mest Linda som verkade vara kär och anstränga sig när det gällde deras förhållande. Vad jag vill minnas. Var ett tag sedan jag såg de tidigare säsongerna. Han verkar inte kär i henne nu i alla fall.
Senast redigerad av Koiho 2020-03-18 kl. 04:13.
Citera
2020-03-18, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

CP-Åke tog jag från låten av Onkel Kånkel men det är ändå ganska passande på idioten
Citera
2020-03-18, 07:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Nej, det är klart. Men jag är allvarligt nyfiken på vad som fick Linda att föredra Lars-Åke framför Mats? Är det för att Lara-Åke är mer intresserad av pussar och romantik än Mats verkar vara? Vill minnas att hon antydde det någon gång.

Så kan det säkerligen ha varit, Mats ville väl ha en del egentid med och håller ju på med "jobb", fritidsintressen (bilen, bowling, hänger med vännerna) medan Linda mest verkar se på TV på hemmet när det inte vankas gemensamma utflykter.
Jag har för mig att det också spelade in, det var väl så att Linda ville sitta och se på "Skilda Världar" medan Mats ville göra mer.
Mats fick ju frågan i nåt avsnitt om han fortfarande var kär och svarade lite generad "Ja, lite". Så nog var han kär alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är nog snarare ett serviceboende. I egen bostad men med hjälp nära vid behov eller efter planering. Plus att de då kan delta i aktiviteter, matservering osv.

Det kan vara så ja, det sades väl äldreboende dock därför jag antog att det var det.

Citat:
CP-Åke tog jag från låten av Onkel Kånkel men det är ändå ganska passande på idioten

Idiot är ju trots allt fel,Åke är förvisso jobbig men det lär ju vara pga någon form av mental störning även det.
Citera
2020-03-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det kan vara så ja, det sades väl äldreboende dock därför jag antog att det var det.
Det finns ju sådana för just äldre. Han är ju ingen ungdom direkt. Vill kanske ha det lite lugnare runt sig, men hjälpen kanske även är mera lik. De bor i egna bostäder men hjälpen finns likväl i huset nära till hands där det även finns gemensamlokaler, restaurang, aktiviteter osv. Hans problem verkar ju vara betydligt mindre än de andras, verkar mera sätta sig på hans personlighet.
Citera
2020-03-18, 20:07
Medlem
Flasebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Superbits

Ursäktar för min fuling, men har du någon invite till sidan? Eller om det finns någe annat vis att lösa?
Jag är mest intresserad av säsong 3 om den finns där, har verkligen letat i evigheter!
Allt gott.
Citera
2020-03-18, 20:30
Medlem
Både Åke och Lindas pojkvän verkar normala. Är det nåt med dom?
Citera
2020-03-19, 00:04
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasebb

Ursäktar för min fuling, men har du någon invite till sidan? Eller om det finns någe annat vis att lösa?
Jag är mest intresserad av säsong 3 om den finns där, har verkligen letat i evigheter!
Allt gott.

Har tyvärr inga, detta är OT jag vet, men du får kolla sökes/bytes här på flashback.
Citera
2020-03-19, 02:17
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
De är inte tillsammans, de är bara vänner. Hon heter Carina och bor på samma boende. Herman är kär i Sofie ju

Jag tycker så himla mycket om Mats, vilken genomsnäll människa. Han har sånt tålamod med Tobbe och hans jobbiga polare Åke. Skjutsar runt på Linda, hans ex t.om, och klagar aldrig. Jag skulle gärna ha honom som min kompis!
I synken så sa Carina och Herman att dom brukade pussas med varandra.

Jag får ”bad-vibes” från henne och skulle inte bli förvånad om hon attraheras av ännu yngre personer.
Citera
2020-03-19, 02:31
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Åke verkade inte ha alla hästar i skallen, Som när han visade affischen på E Type, Jag "vet inte vad han heter men bra är han" när det klart och tydligt står E Type mitt på

Du vet ju vad det är för ett program så att Åke inte har alla hästar hemma kan man väl förstå. Inget konstigt med det men tanke på programmet. Åke är ju värld mästare på allting vet allt och är bäst på allt😁😂😂😂
Citera
2020-03-19, 18:03
Medlem
Intressant att CP-Åke ska på sitt livs FÖRSTA dejt, när han i avsnittet med raggarbilar skrävlade om hur många tjejer han haft i baksätet och hånglat med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in