Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Du tänker fel. Se dem inte som offer. De har kul på sin nivå och det är det man blir glad över. Lite som ett barn har kul på sin nivå, då kan man glädjas över det.
De ger kanske inte tydliga signaler när de är glada men det kan likväl vara annorlunda än normala. Jag tror att tv-teamet ger dem spänning och lite upptåg i vardagen. Gläds med dem istället för att tänk att någon skrattar åt dem!
Du missförstod nog mig. Jag ser dem inte som offer, och jag ser det inte som lyteskomik heller. Däremot citerade jag en annan användare som skrev följande:
Citat:
Nej tack, finner inget underhållsvärde i honom då han i princip inte ens kan prata.
Lyteskomiken är ett faktum när man iscensätter att han hoppar upp på motorcyklar och in i bilar utan lov. Och att han "försvinner" med kameragubbe vid sin sida i varuhus.
Jag tycker inte att Frasse är särskilt underhållande. Att man låter honom "försvinna" på IKEA etc, det är heller inte roligt. Det kändes bara iscensatt och fejkat. Det finns andra personer som man inte kan låta bli att skratta och gladlynt. Tobbe exempelvis kan vara riktigt rolig, och Linda är glad och positiv så det är svårt att inte bli glad när man ser henne. Men jag skrev faktiskt att jag kan skratta åt deltagarna utan att det blir lyteskomik. Alltså att saker de säger och gör är kul, så jag gläds med dem.
Lyteskomik nämnde jag främst för att jag citerade en annan användare som pratade om det, men jag håller inte med om just den biten. Även om jag håller med om att Frasses saker (sätta sig i en bil som han inte får lov att sätta sig i, hoppa upp på en motorcykel, försvinna på IKEA osv) saknar totalt underhållsvärde. Jag förstår helt enkelt inte det roliga i det.