Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Tycker inte du att du också säger emot dig själv?
Du och jag är nog överens om att SD är med största sannolikhet är skyldig och HD är medskyldig på ett eller annat sätt.
Men det är väl du som brukar påpeka att indicierna mot SD är för svaga och att han kan frikännas i domstolen, speciellt om det går till HR?
Tycker du att misstankarna mot HD är starkare än de mot SD?
Tycker du att åtalet mot SD skulle ha förstärkts om även HD hade åtalats som misstänkt?
Jag tror absolut inte att åklagaren har friskrivit HD.
Om SD fälls är det HD:s tur att bli åtalad.
Om SD inte fälls så går nog HD också fri.
Nej, det tycker jag inte men jag ser gärna fram emot ett förtydligande på vad som är motsägesfullt.
Jag tycker att det är djävligt märkligt att Hiding släppte MGK så lätt och dessutom med motiveringen att MGK inte kunde bindas vare sig till offret eller brottsplats, den saken gäller ju också för MGM, visst hans DNA finns på en ring som satt på BO men ingen forensiker kan säga när det DNA:t kom dit, inga spår efter honom på brottsplatsen just likt MGK men MGM står åtalad för mord, MGK är helt friskriven.
Om man ser det rent motivmässigt så anser jag att MGM och MGK är jämbördiga i motiv för att vilja ta BO av daga.
Jag tror att om de lyckas få MGM fälld så är fallet över, får de inte honom fälld kommer ingen att fällas.