2020-03-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Den tanken har jag....
Men jag tänkte slippa det.
I värsta fall så gör jag så.

Men det borde finnas ett sätt på samma sätt man lägger upp pdf anonymt.
Typ ett Minfil, fast för filmer...

archive.org?
Citera
2020-03-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker inte du att du också säger emot dig själv?
Du och jag är nog överens om att SD är med största sannolikhet är skyldig och HD är medskyldig på ett eller annat sätt.
Men det är väl du som brukar påpeka att indicierna mot SD är för svaga och att han kan frikännas i domstolen, speciellt om det går till HR?

Tycker du att misstankarna mot HD är starkare än de mot SD?
Tycker du att åtalet mot SD skulle ha förstärkts om även HD hade åtalats som misstänkt?

Jag tror absolut inte att åklagaren har friskrivit HD.
Om SD fälls är det HD:s tur att bli åtalad.
Om SD inte fälls så går nog HD också fri.

Men skulle inte det innebära att Hiding gör sig skyldig till någon form av tjänstefel om hon nu alltså sitter och håller på en ”dold åtalsagenda” gentemot HD, med tanke på att hon officiellt har gått ut med att HD är helt friskriven från inblandning/misstankar?
Citera
2020-03-17, 17:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker inte du att du också säger emot dig själv?
Du och jag är nog överens om att SD är med största sannolikhet är skyldig och HD är medskyldig på ett eller annat sätt.
Men det är väl du som brukar påpeka att indicierna mot SD är för svaga och att han kan frikännas i domstolen, speciellt om det går till HR?

Tycker du att misstankarna mot HD är starkare än de mot SD?
Tycker du att åtalet mot SD skulle ha förstärkts om även HD hade åtalats som misstänkt?

Jag tror absolut inte att åklagaren har friskrivit HD.
Om SD fälls är det HD:s tur att bli åtalad.
Om SD inte fälls så går nog HD också fri.

Nej, det tycker jag inte men jag ser gärna fram emot ett förtydligande på vad som är motsägesfullt.

Jag tycker att det är djävligt märkligt att Hiding släppte MGK så lätt och dessutom med motiveringen att MGK inte kunde bindas vare sig till offret eller brottsplats, den saken gäller ju också för MGM, visst hans DNA finns på en ring som satt på BO men ingen forensiker kan säga när det DNA:t kom dit, inga spår efter honom på brottsplatsen just likt MGK men MGM står åtalad för mord, MGK är helt friskriven.

Om man ser det rent motivmässigt så anser jag att MGM och MGK är jämbördiga i motiv för att vilja ta BO av daga.

Jag tror att om de lyckas få MGM fälld så är fallet över, får de inte honom fälld kommer ingen att fällas.
Citera
2020-03-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det tycker jag inte men jag ser gärna fram emot ett förtydligande på vad som är motsägesfullt.

Jag tycker att det är djävligt märkligt att Hiding släppte MGK så lätt och dessutom med motiveringen att MGK inte kunde bindas vare sig till offret eller brottsplats, den saken gäller ju också för MGM, visst hans DNA finns på en ring som satt på BO men ingen forensiker kan säga när det DNA:t kom dit, inga spår efter honom på brottsplatsen just likt MGK men MGM står åtalad för mord, MGK är helt friskriven.

Om man ser det rent motivmässigt så anser jag att MGM och MGK är jämbördiga i motiv för att vilja ta BO av daga.

Jag tror att om de lyckas få MGM fälld så är fallet över, får de inte honom fälld kommer ingen att fällas.

Blev också förvånad när MGK plötsligt blev friskriven. Har från första början trott att både SD och HD har begått detta gräsliga brott tillsammans.

Inte minst nu när jag läser om förhören med HD där hon inte minns minsta sak. Vad hon har sagt och hur hon INTE har sagt det.

Är man oskyldig så uppträder man inte som HD gjorde förhören.
Citera
2020-03-17, 17:55
Medlem
Kom precis att tänka på en tragikomisk sak.

Jerry har ju ringt polisen och pekat med hela handen att de borde söka efter LW hos HD.
Tänk om Jerry drabbas av stroke och hamnar på neurologen där HD jobbar..

Är det sånt som kalls poetisk rättvisa kanske?
Citera
2020-03-17, 17:56
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu har jag inte fler aktbilagor i pappersform.
Men jag har två cd skivor med filmer och Ljudinspelningar.

Vi har filmer där Lena gråter och vill att Stefan skall komma.

Vi har flera "Jag älskar dig, puss puss... Nu går jag utanför dej och vill bara slita upp dörren och komma in Jag älskar dig, puss puss.... Det är inte läge för en snabbis just nu, puss puss jag älskar dig och många fler filmer från Stefan.

Vi har samtalet om kvinnoskrik
Vi har Stefans samtal om 3 gansgters i skogen
Vi har hela "våldet i bilen" samtalet
2 samtal ifrån Ul"f Wesstr"öm
Lenas samtal till vänninan
Nån inspelning till mellan Stefan Och Lena.

mm.

Jag har alla dessa inspelningar, men jag behöver rådgöra med nån ikväll om hur jag anonymt kan lägga upp alla dessa i tråden.
Samt att ett par är i amr format som jag precis just nu inte kan spela upp, men det löser jag.

Så ge mig lite tid, så löser jag detta så alla kan ta del av dessa ljudfiler.

En sak har i alla fall jag sett.

Stefan och Lena är precis lika dana mot varandra. Dom är exakt 50/50 i sitt sätt att älska och lämna varandra. På pricken lika.
Dom kunde helt enkelt inte lämna varandra, utan dom betedde sig som två tonåringar BÅDA TVÅ.
NEJ, På filmerna säger Stefan att han älskar Lena.
NEJ, På filmerna så säger Lena att hon vill ha Stefan.
Och båda två säger att dom vill lämna den andre till sina vänner.
Precis likadana - Och dom älskade spänningen som detta tisslande och tasslande innebar.

Problemet blev när Lena började jävlas med Hanna.
Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Stefan du löser problemet.... annars !!!!
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Detta var första gången som jag såg Stefan röra sig och hörde honom prata.
Jösses !!!
Han ser ut som en pojke och låter som han är i målbrottet.
Nån sa att rösten blev jobbig att höra på i längden, och jag är absolut beredd att hålla med.
Han ser ut som en blek 22 åring - Absolut inte som en 45 årig man.

Ja ja.
Jag kommer in ikväll och har då förhoppningsvis löst hur jag skall ladda upp filmer o ljud.

Djupt impad tack för din fantastiska insats!
Citera
2020-03-17, 18:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att du lägger upp här!

Jag funderar på om SD raderat L*enas Telegramapp.
Intressant att utredningen ber om hjälp med försök att logga in på kontot först 2019-05-13 och då visade det sig att det inte fanns något konto kopplat till L*enas telefonnummer.

Det verkar som att Telegram har som policy att plocka bort kontot när et varit inaktivt mer än sex månader.

Har man inte gjort försök tidigare?

Som jag förstått det är det i princip omöjligt att komma åt telegram-konton från andra enheter än de telefoner som är med i konversationen. Det krypteras liksom lokalt i respektive telefon. Dessutom kan du radera från din lur så att det även försvinner från mottagarens, och därmed blir komplett raderat.
Och ja: kontot rensas efter en viss tids inaktivitet.

Det var i detta konto (telegram) som SD raderade i samband med dom första polisförhören (och idiotiskt nog skrev "raderar löpande" till HD).
Citera
2020-03-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blev också förvånad när MGK plötsligt blev friskriven. Har från första början trott att både SD och HD har begått detta gräsliga brott tillsammans.

Inte minst nu när jag läser om förhören med HD där hon inte minns minsta sak. Vad hon har sagt och hur hon INTE har sagt det.

Är man oskyldig så uppträder man inte som HD gjorde förhören.
Lika här, har länge trott att HD har med detta att göra. Mycket pga att hon så flitigt umgicks med SD efter mordet, det är misstänksamt.
Sedan när man fick läsa hur hon betett sig i förhör tappade man ju hakan, hon gör sig helt omöjlig.
Och inte att förglömma, Motiv har hon
Citera
2020-03-17, 18:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men skulle inte det innebära att Hiding gör sig skyldig till någon form av tjänstefel om hon nu alltså sitter och håller på en ”dold åtalsagenda” gentemot HD, med tanke på att hon officiellt har gått ut med att HD är helt friskriven från inblandning/misstankar?

Jag får inte heller ihop vad för scenario som Hiding skulle kunna skruva ihop nu i och med att hon officiellt har gått ut och sagt att MGK inte har något med mordet att göra, tror som du att det fan måste vara någon form av tjänstefel att inte ta med henne i denna rättegång om hon nu har "dolda" misstankar.

Man kan ju inte som åklagare säga en sak bara för att man vill ha en viss gärningsman fälld, hyser man misstankar om att det varit fler delaktiga i dådet så ska det tas i samma rättegång eller ska den eventuellt fällde MGM vittna mot MGK i nästa rättegång?
Citera
2020-03-17, 18:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Huvudproblemet är att åklagaren inte har bevis, ännu.
Hur många gånger ska det behöva sägas?
Jag tror inte åklagaren har en dold åtalsagenda men jag tror att info kan framkomma under rättegången som kan göra HD mer misstänkt, bla hennes lögner och undvikande svar.
Citera
2020-03-17, 18:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Intressant. Enligt IT-protokollen (164/1204) skriver LW i ett mejl vid ett annat tillfälle då hon tror att hon är blockad av honom "Svara här nåt som får mig att tro att vi kommer ha vettig chatt i morgon så återgår chatten till din kontrollerade telegramapp, inte den hemliga varianten"

Det tyder kanske på att de har kommunicerat via Telegram på två sätt: en "öppen" via mobilapp och en "hemlig" via webb och det här protokollet (AB 343) visar att LW använde sin mobil även för webbversionen. De IT-protokoll vi tidigare har kunnat ta del av visar på att SD öppnade upp en Telegram-chatt via sin dator strax efter kl. 20 (20:24 om jag minns rätt) och att han stänger den kl. 23:34 (på kvällen 14 maj). När han raderar försvinner den även från LWs mobil. Det finns ingen kommunikation via "hemliga varianten" efter 11 maj 09:50 på LWs mobil. Raderad?

Om det är SD som stänger Telegram 23.34,då borde det inte vara SD som är mördaren.
Skriken ska ju ha skett mellan 23.30-23.33. Ska han varit så kall att han medan han slår, stänger den via mobilen på något sätt?

Och om man kollar hennes rörelser 14 maj;
Aktbil 166, sid 20:
Aktbil 145, sid 156:

"Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från
Byalagsgatan 4a. Promenaden påbörjas cirka klockan 23:23. Klockan 23:25 är
aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva
enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23 :36, se Figur I 0. Därefter
täcker näst sista precisionscirkeln ett större område med fyndplatsen som centrum, se
Figur 11. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför
området, se Figur 12.
"
Citera
2020-03-17, 18:29
Medlem
Slänger ut lite frågor och funderingar:

1. De stora soptunnorna nere i källaren som var tomma när K*arin var i huset på fredagen
(A.150 s.357). Finns det mer info om dessa? Var det polisen som hade tömt dom? Soppåsarna under diskbänken var inte tömda.

2. Vet någon om man undersökt deras kajak/kanot som setts lastats på bilen både före (tidig vår) och efter mordet (juli)?

3. SD skulle ha fått något infall och lånat en våtdräkt av en dykarbekant i närtid till mordet (läste det nånstans att de inte hade haft så mycket kontakt efter att SD slutade dyka och att denna bekanta blev lite förvånad över att SD hörde av sig och ville låna dräkt). Minns tyvärr inte vart jag läste det.
La märke till att det hängde en våtdräkt i tvättstugan och en kasse med simfötter och dykarhandskar på golvet på en av bilderna. Handskarna indikerade blod, men det var SD's egna blod.
Har man uteslutit att han inte gjort sig av med något under vattenytan? Tänker på Gustavsvik och det där gamla vattentornet som han fotade på tisdagen. JG uppgav att SD kom på cykel med en ganska stor ryggsäck när de möttes upp för att inspektera trappen - skulle den kunna rymma den sortens utrustning? Var detta det vattentorn som SD dessutom hade kod till?
Tanke: Var han där och gömde utrustningen där inne på kvällen och att "gymmandet" skulle förklara varför han var i trakterna om någon undrade?

4. Är det bara jag som tycker att svärpappan är en riktig liten hustomte som ombesörjer både gräsklippning och vattnande av gräsmatta, plockar undan kaninhinder, sotar skorstenar och åker till tippen? Verkar väldigt social dessutom och räds inte för att vara i kontakt med vänner, släkt och bekanta via telefon osv....

EDIT: Finner F*redriks förhör lite intressant på sida 374 a.150
Nån som kollat vems bilen var?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-17 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in