2020-03-17, 16:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sitter i bilen på G hem....
Får egentligen inte skriva, men bilden är solklar nu.
ALLT går tillbaka till Hanna.
Stefan hade kunnat hålla på med detta i flera år till.
Men Hannas hat växte sig allt större o större.
Stefan blev tvungen att lösa det problemet
Där satt den.

Det är vad jag också tror.
Stämpling till mord i någon nyans. För även om Stefan hatade Lena så fanns det en sorts ambivalens. Den person som hatade Lena allra mest är Hanna Davidsson. Hennes flertaliga omloggningar av Lenas cacher - tom efter hennes död: och alla 17 på en och samma dag visar på en hämndlystnad utan dess like.

Oavsett om hon döms eller ej så kommer hon efter allt som kommit fram i FUP att mina ögon, säkert även i andras, vara medskyldig till mord.

Golvbrunns-Hanna...

Karma is s bitch...hämnden smakar bäst kall
Citera
2020-03-17, 16:43
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det står det inte och hur fan skulle de ha hunnit med det?

Han anhölls ju i sin frånvaro sent på eftermiddagen/kvällen, det fattar väl alla att den som skrev det andra fabulerar.

Hiding körde det vanliga sättet att få någon mör och tjänstvillig inför kommande förhör, försökte skaffa sig ett psykologiskt överläge som uppenbarligen inte gick så bra, MGM nekar ju fortfarande.

Men OM det skulle vara så att SD skulle vara helt oskyldig och att han satt hemma i lugn och ro hela kvällen och såg på TV när detta hände LW ,så borde han ju vid det här laget gråta och till och med skrika att ;
-Jag är för fasen oskyldig era nördar !! Jag skall minsann ta upp det här i ALLA kvällstidningar jag över huvud taget får tag i ,hur Ni gör mot en stackars oskyldig människa !!!!
Citera
2020-03-17, 16:47
Medlem
Citat:
Nu har jag inte fler aktbilagor i pappersform.
Men jag har två cd skivor med filmer och Ljudinspelningar.

Vi har filmer där Lena gråter och vill att Stefan skall komma.

Vi har flera "Jag älskar dig, puss puss... Nu går jag utanför dej och vill bara slita upp dörren och komma in Jag älskar dig, puss puss.... Det är inte läge för en snabbis just nu, puss puss jag älskar dig och många fler filmer från Stefan.

Vi har samtalet om kvinnoskrik
Vi har Stefans samtal om 3 gansgters i skogen
Vi har hela "våldet i bilen" samtalet
2 samtal ifrån Ul"f Wesstr"öm
Lenas samtal till vänninan
Nån inspelning till mellan Stefan Och Lena.

mm.

Jag har alla dessa inspelningar, men jag behöver rådgöra med nån ikväll om hur jag anonymt kan lägga upp alla dessa i tråden.
Samt att ett par är i amr format som jag precis just nu inte kan spela upp, men det löser jag.

Så ge mig lite tid, så löser jag detta så alla kan ta del av dessa ljudfiler.

En sak har i alla fall jag sett.

Stefan och Lena är precis lika dana mot varandra. Dom är exakt 50/50 i sitt sätt att älska och lämna varandra. På pricken lika.
Dom kunde helt enkelt inte lämna varandra, utan dom betedde sig som två tonåringar BÅDA TVÅ.
NEJ, På filmerna säger Stefan att han älskar Lena.
NEJ, På filmerna så säger Lena att hon vill ha Stefan.
Och båda två säger att dom vill lämna den andre till sina vänner.
Precis likadana - Och dom älskade spänningen som detta tisslande och tasslande innebar.

Problemet blev när Lena började jävlas med Hanna.
Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Stefan du löser problemet.... annars !!!!
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Detta var första gången som jag såg Stefan röra sig och hörde honom prata.
Jösses !!!
Han ser ut som en pojke och låter som han är i målbrottet.
Nån sa att rösten blev jobbig att höra på i längden, och jag är absolut beredd att hålla med.
Han ser ut som en blek 22 åring - Absolut inte som en 45 årig man.

Ja ja.
Jag kommer in ikväll och har då förhoppningsvis löst hur jag skall ladda upp filmer o ljud.

Det finns ett par stycken här som har koll på hur man lägger upp ljud och film. Vi avvaktar dom. Tack J, du är en pärla!
Citera
2020-03-17, 16:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Sitter i bilen på G hem....
Får egentligen inte skriva, men bilden är solklar nu.
ALLT går tillbaka till Hanna.
Stefan hade kunnat hålla på med detta i flera år till.
Men Hannas hat växte sig allt större o större.
Stefan blev tvungen att lösa det problemet
Där satt den.

Ja, vi har ju stött och blött MGK,s vara eller icke vara i den ekvation som vi vill lösa, du och jag har ju till skillnad från Hiding haft MGK,s medverkan i fallet solklar, jag fattar fortfarande inte hur Hiding kunde friskriva MGK helt, visst med den motivbild hon kör på så är MGK också ett offer för mästermanipulatören MGM men hela Hiding,s FUP säger ju emot Hiding själv, man kan bara sucka åt eländet.
Citera
2020-03-17, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men OM det skulle vara så att SD skulle vara helt oskyldig och att han satt hemma i lugn och ro hela kvällen och såg på TV när detta hände LW ,så borde han ju vid det här laget gråta och till och med skrika att ;
-Jag är för fasen oskyldig era nördar !! Jag skall minsann ta upp det här i ALLA kvällstidningar jag över huvud taget får tag i ,hur Ni gör mot en stackars oskyldig människa !!!!

Mja, skulle det ha någon effekt tror du?

Det skulle nog inte spela någon som helst roll om MGM så svor vid sin döda farmors huvud att han är helt oskyldig, ingen skulle tro honom ändå.

Jag är ju helt säker på att han är skyldig t.ex.
Citera
2020-03-17, 17:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och anledningen till att jag tycker det är intressant är för att han tycks starta en fildelning av Telegram på sin dator omkring 20:24 den 14 maj och avslutar den 23:34. Utifrån den info man kan utläsa i fupen så verkar han ha raderat information/bilder vid den tidpunkten.

Vi kan ju se att han redan är igång med att chatta med LW via Telegram på telefonen så frågan är varför och med vem startar han en fildelning av Telegram på datorn och varför stänger han den kl. 23:34 (med att bland annat slänga någon bild)?

Källa: AB 163 sid 602 och framåt. I nästsista kolumnen "Värde" finns en del info. Någon som är IT-kunnig får gärna bekräfta eller vederlägga.

Ja då Har han säkert kommunicerat med Lena, som loggade in via Telgrams webbapplikartion.

Hennes ej sparad..och hans senare raderad.

23.34 efter dödsmisshandeln så börjar han mixtra med sin egen mobil. Och sen även Lenas.
23.38 är han på väg därifrån.

Aktbaga 166 del 1 Sid 9
Redovisning av 2018-05-14
Lenas mobil:

På måndagen den 14 maj 2018 finns aktivitet mellan klockan 23:23 och 23:38 som är den sista som registreras den dagen, Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från Byalagsgatan 4a. Promenaden påbörjas cirka kiockan 23:23. Kiockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23:36. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför området

”Den sista dokumenterade punkten från den 14 maj 2018 registrerades klockan 23:38:43.
Den aktiva enheten befann sig då precis utanför området intill fyndplatsen med koordinaten 59.2893317, 15.1859535. Lena Wesströms mobiltelefon kopplas ner 2018-05-15 klockan 01:41:37 enligt Telia.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Alltså har dödsmisshandeln troligen skett mellan 23.25-23.36

Tycker att pusselbitarna faller på plats nu.
Citera
2020-03-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack för den 👍🏻 Behöver inte sitta och invänta svar från honom då du med stor sannolikhet redan sammanfattat hans troliga svar.

Varsegod, tog inte lång tid tolka vad draifos skulle svara om han vågade.
Fast kan lika gärna bli, men det där är taget ur sitt sammanhang. HD svarar ju på fallet i bjärred.
Citera
2020-03-17, 17:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Här gör man ännu ett försök med Lenas Telegram konto.
Inget spännande men nu har ni den i alla fall.

https://docdro.id/YPpl05p

Tack för att du lägger upp här!

Jag funderar på om SD raderat L*enas Telegramapp.
Intressant att utredningen ber om hjälp med försök att logga in på kontot först 2019-05-13 och då visade det sig att det inte fanns något konto kopplat till L*enas telefonnummer.

Det verkar som att Telegram har som policy att plocka bort kontot när et varit inaktivt mer än sex månader.

Har man inte gjort försök tidigare?
Citera
2020-03-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har samma uppfattning.

Jag också.
Men sen inleddes en dödsdans - och där var inte Lena med på noterna.
Citera
2020-03-17, 17:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja, vi har ju stött och blött MGK,s vara eller icke vara i den ekvation som vi vill lösa, du och jag har ju till skillnad från Hiding haft MGK,s medverkan i fallet solklar, jag fattar fortfarande inte hur Hiding kunde friskriva MGK helt, visst med den motivbild hon kör på så är MGK också ett offer för mästermanipulatören MGM men hela Hiding,s FUP säger ju emot Hiding själv, man kan bara sucka åt eländet.
Tycker inte du att du också säger emot dig själv?
Du och jag är nog överens om att SD är med största sannolikhet är skyldig och HD är medskyldig på ett eller annat sätt.
Men det är väl du som brukar påpeka att indicierna mot SD är för svaga och att han kan frikännas i domstolen, speciellt om det går till HR?

Tycker du att misstankarna mot HD är starkare än de mot SD?
Tycker du att åtalet mot SD skulle ha förstärkts om även HD hade åtalats som misstänkt?

Jag tror absolut inte att åklagaren har friskrivit HD.
Om SD fälls är det HD:s tur att bli åtalad.
Om SD inte fälls så går nog HD också fri.
Citera
2020-03-17, 17:32
Medlem
Citat:

Nej. HD kommer också torska i slutänden.
Citera
2020-03-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
... och från den stunden var den kvinnan dubbelt hatad...

Synd att det inte slutade som i "Trubbel"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in