2020-03-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag tolkar, det är gammalt och enbart då det gällde. I övrigt uppvisar SD en normal medelklass pappa. Att detta ska ses i ljuset av hans vänliga inställning till avsluta lidande det är en femi könsmaktsordning som ens vågar ta upp detta ovidkommande i det av Åsa obefintliga motiv bild som ingen förstår.

Tror nog jag tolkat rätt. SD är livsfarlig under vissa premisser, och de är inte långt bort.

Hur jobbigt livet är för en själv och andra tänker man inte ens i dessa banor. Men det gör SD, sedan har vi kristna som skoter i sånt här. Bo är viktigare. Sedan femi nazist snubbarna som bortförklarar.

Riktigt ruggigt! Att båda två diskuterade familjemord som en lösning på problemen i familjen, att mörda även barnen - det är fruktansvärt. Att tänka på en sån "lösning" är en sak. Att uttala det är ett steg närmare. Att sen göra det, är det ultimata av jävelskap.
(Tänker lite på Bjärredsfamiljen här. )

Men jag tror inte att SD skulle ha velat dö själv. Men när det gäller andra (även hans egna barn) då är det kanske inte så svårt? Kanske önskade han att HD skulle ta livet av sig?
Citera
2020-03-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä jag visste...det riktat till den evige tjatgubben Draifos...som ännu ej besvarat nåt av mina 3 inlägg...trots att jag varit så vänlig och lagt ut denna del av förhöret...

Jaha! Jag hade inte hunnit läsa det senare..
Men men… Kanske nån annan har nytta av infon..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Icke. Han anhölls i sin frånvaro. Dvs man hade honom inte gripen fysiskt. Åklagaren anhöll honom och gav order att gripa honom i hans hem. Är det ingen här som har en susning om hur saker och ting går till? Lite beklämmande när man betänker hur snabbt folk slår på varandra.

Vad snackar du om? Han greps ju av insatsstyrkan i augusti. Var det inte användningen av den som du ifrågasatte?
Citera
Bannlyst
Nu har jag inte fler aktbilagor i pappersform.
Men jag har två cd skivor med filmer och Ljudinspelningar.

Vi har filmer där Lena gråter och vill att Stefan skall komma.

Vi har flera "Jag älskar dig, puss puss... Nu går jag utanför dej och vill bara slita upp dörren och komma in Jag älskar dig, puss puss.... Det är inte läge för en snabbis just nu, puss puss jag älskar dig och många fler filmer från Stefan.

Vi har samtalet om kvinnoskrik
Vi har Stefans samtal om 3 gansgters i skogen
Vi har hela "våldet i bilen" samtalet
2 samtal ifrån Ul"f Wesstr"öm
Lenas samtal till vänninan
Nån inspelning till mellan Stefan Och Lena.

mm.

Jag har alla dessa inspelningar, men jag behöver rådgöra med nån ikväll om hur jag anonymt kan lägga upp alla dessa i tråden.
Samt att ett par är i amr format som jag precis just nu inte kan spela upp, men det löser jag.

Så ge mig lite tid, så löser jag detta så alla kan ta del av dessa ljudfiler.

En sak har i alla fall jag sett.

Stefan och Lena är precis lika dana mot varandra. Dom är exakt 50/50 i sitt sätt att älska och lämna varandra. På pricken lika.
Dom kunde helt enkelt inte lämna varandra, utan dom betedde sig som två tonåringar BÅDA TVÅ.
NEJ, På filmerna säger Stefan att han älskar Lena.
NEJ, På filmerna så säger Lena att hon vill ha Stefan.
Och båda två säger att dom vill lämna den andre till sina vänner.
Precis likadana - Och dom älskade spänningen som detta tisslande och tasslande innebar.

Problemet blev när Lena började jävlas med Hanna.
Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Stefan du löser problemet.... annars !!!!
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Detta var första gången som jag såg Stefan röra sig och hörde honom prata.
Jösses !!!
Han ser ut som en pojke och låter som han är i målbrottet.
Nån sa att rösten blev jobbig att höra på i längden, och jag är absolut beredd att hålla med.
Han ser ut som en blek 22 åring - Absolut inte som en 45 årig man.

Ja ja.
Jag kommer in ikväll och har då förhoppningsvis löst hur jag skall ladda upp filmer o ljud.
Citera
2020-03-17, 16:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag tolkar, det är gammalt och enbart då det gällde. I övrigt uppvisar SD en normal medelklass pappa. Att detta ska ses i ljuset av hans vänliga inställning till avsluta lidande det är en femi könsmaktsordning som ens vågar ta upp detta ovidkommande i det av Åsa obefintliga motiv bild som ingen förstår.

Tror nog jag tolkat rätt. SD är livsfarlig under vissa premisser, och de är inte långt bort.

Hur jobbigt livet är för en själv och andra tänker man inte ens i dessa banor. Men det gör SD, sedan har vi kristna som skoter i sånt här. Bo är viktigare. Sedan femi nazist snubbarna som bortförklarar.

Tack för den 👍🏻 Behöver inte sitta och invänta svar från honom då du med stor sannolikhet redan sammanfattat hans troliga svar.
Citera
2020-03-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Aktbil 389
Maskerad bild, visad under försvarets sakframställan

https://docdro.id/Bsay7Cr

Mördaren kan ha haft blå skoskydd i plast ovanpå skorna, om nu mordet var planerat . HD jobbade ju på sjukhus och kan ha tagit med sig såna hem. Såna skoskydd finns på vartenda sjukhus, varenda vårdcentral.
Citera
2020-03-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon sa olika saker till olika människor.
Manipulerade för att få uppmärksamhet
och sympati.

Men varför?
Citera
2020-03-17, 16:03
Medlem
Citat:
Här kommer Aktbil 343.
Ingår i Förundersökningsprotokollet.
Först är det lite Telegram som inte kunde återställas från Lenas mobil, och sen är det ett gäng med förhör av vittnen och grannar .

Intressant. Enligt IT-protokollen (164/1204) skriver LW i ett mejl vid ett annat tillfälle då hon tror att hon är blockad av honom "Svara här nåt som får mig att tro att vi kommer ha vettig chatt i morgon så återgår chatten till din kontrollerade telegramapp, inte den hemliga varianten"

Det tyder kanske på att de har kommunicerat via Telegram på två sätt: en "öppen" via mobilapp och en "hemlig" via webb och det här protokollet (AB 343) visar att LW använde sin mobil även för webbversionen. De IT-protokoll vi tidigare har kunnat ta del av visar på att SD öppnade upp en Telegram-chatt via sin dator strax efter kl. 20 (20:24 om jag minns rätt) och att han stänger den kl. 23:34 (på kvällen 14 maj). När han raderar försvinner den även från LWs mobil. Det finns ingen kommunikation via "hemliga varianten" efter 11 maj 09:50 på LWs mobil. Raderad?
Citera
2020-03-17, 16:04
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Vi har flera "Jag älskar dig, puss puss... Nu går jag utanför dej och vill bara slita upp dörren och komma in Jag älskar dig, puss puss.... Det är inte läge för en snabbis just nu, puss puss jag älskar dig och många fler filmer från Stefan.

mm.

Jag har alla dessa inspelningar, men jag behöver rådgöra med nån ikväll om hur jag anonymt kan lägga upp alla dessa i tråden.
Samt att ett par är i amr format som jag precis just nu inte kan spela upp, men det löser jag.

Stefan och Lena är precis lika dana mot varandra. Dom är exakt 50/50 i sitt sätt att älska och lämna varandra. På pricken lika.
Dom kunde helt enkelt inte lämna varandra, utan dom betedde sig som två tonåringar BÅDA TVÅ.
Precis likadana - Och dom älskade spänningen som detta tisslande och tasslande innebar.

Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Jösses !!!
Nån sa att rösten blev jobbig att höra på i längden, och jag är absolut beredd att hålla med.

Ja ja.
Jag kommer in ikväll och har då förhoppningsvis löst hur jag skall ladda upp filmer o ljud.

Har samma uppfattning.
Citera
2020-03-17, 16:04
Medlem
Citat:
En utskrift från en ljudfil.
Fattar inte riktig vitsen med den Aktbil 380
Tidslinje över ljudinspelning, ingiven av försvaret vid
sakframställan

https://docdro.id/YV4XwhZ

Safe att klicka på länk...?
Jag drar mig för sånt.
Minfil, tex... Gav mig men för livet..
Citera
2020-03-17, 16:06
Medlem
Citat:

mm.

Då väckte hon Björnen.
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Jösses !!!

Ja ja.

En idé kanske kunde vara att du startar ett anonymt YouTube konto och lägger upp dom där en och en? I alla fall med filmerna borde det funka bra.

Till och med barn brukar ju kunna lägga upp filmer på YouTube så det kanske är lätt att göra även om man inte är så tekniskt lagd? (fast det kanske du är, det där lät kanske otrevligt men det var inte meningen...)
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-03-17 kl. 16:09.
Citera
2020-03-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vad snackar du om? Han greps ju av insatsstyrkan i augusti. Var det inte användningen av den som du ifrågasatte?
Jag ifrågasätter att Malin påstår att SD höll sig undan i nån dag. Och att man därmed beslutade att ta insatsstyrkan (f d piketen). Det var inte så. Man beslutade att han var anhållen i sin frånvaro och därmed skulle gripande ske. Och därmed satte man insatsstyrkan för att plocka in honom vid 06.00-tiden på morgonen. Malin försöker påskina att han var icke åtkomlig under nån dag/nåt dygn. Det stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in