2020-03-15, 19:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tror att antingen är man en vattnare eller så är man det inte. Så många som bara låter sin gräsmatta vara under sommaren. Skönt att slippa klippa när torrt osv. Har man ungar och många åtaganden och fritidsaktiviteter blir också gräsmattan lidande.

Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?

Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.

Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...

Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?

Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.

Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.

Exakt! Han gick från ickevattnare till storvattnare på ett dygn där. Hela FUP är full av kommentarer från vänner och grannar han bett om vattenspridare eller hjälp med vattningen, från och med den 15/5-18 och fram till den numera kända "Storstädningen", den 25/5-18. där Golvbrunns-Hanna utplånade alla spår i golvbrunn och vattenlås, trots att hennes egna två golvbrunnar enligt bild såg ut som på valfri lågpris-camping.

Anledningarna till vattningen och förklaringen till vart och OM han själv har en vattenspridare, de är lika många som de oändliga regndropparna denna vinter.

Rullskridskor på en firma man inte längre jobbar på är bara ett tillägg i hans vanliga jargong:

"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat... Jag förhör mina barn enligt KGB-normer...Jag håller grannarna i terror genom att lysa in med ficklampa eller fota dem."

Plus: "Jag mördar den som inte gör som jag vill? Och jag skiter i att svara Polisen om jag inte har lust..."

Den grandiosa självbilden fortsätter... tick, tack, tick, tack! Och åtminstone HD och JG uppför sig nära nog exakt likadant.

Självklart vattnade han av en annan anledning. Och solen fortsatte lysa dag efter dag. Ytan på jorden blev hårdare och hårdare. Vi vet alla hur vädret var just då. Strålande sol och hett varje dag. Så självklart fattar Polisen och Åsa Hiding detta med.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 20:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl endast de som är reviewers som har den överblicken över vad som sker med cacher/loggar?

Däremot har t.ex. Sh.Holmes berättat om LWs inställning till "fuskloggare" och reviewer HÅ har också redogjort för den.
Här tvingas HD erkänna "lite lurendrejeri" - och man kan undra hur många "inskrivningar" man gjort åt varandra under årens lopp:
(Aktbil. 149, s. 119ff]:
Cachen det talas om är LW:s "Lyssna till livet":
https://coord.info/GC6RGMZ
Den loggades av HTD 26 juni 2017: https://coord.info/GLW77C7T - Fotologg saknas
...av Hax 8 maj 2018: https://coord.info/GLVQTVWA - Fotologg saknas
...av YD 14 maj 2018: https://coord.info/GLVTX70B - Var är YD på bilden?
(Se äv. Aktbil. 165 Del A, s. 163)
Citera
2020-03-15, 20:02
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så det kan alltså ha gått till så att MGM sa till LW att:
-Nu tamejtusan skall du få 17 slag ; ett för varje loggad gömma du tog bort från min frus konto ,din elaking !!!!!!

????????

(Spekulation)

Jo det ligger något i det... märklig symbolik för märklig för att det inte ska ligga något i det.
Citera
2020-03-15, 20:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blodet lär väl buffras en del av vattenmängderna men samtidigt är det hårt i backen så går väl inte vattnet ner. Blir mer simmig lera på ytan av gräsmattan. Häll ut lite lättmjölk på gräsmattan och sätt på spridarn. Hur djupt går mjölken? Borde kanske kunna vara jämförbart.

Kan ju vara så att han vattnar för att få bort spår han tror han lämnat efter sig. Snarare än att han spolat av sig själv eller nåt annat på just gräsmattan.

Och med tanke på BO´s tillstånd efter mordet (läs:slakten/avrättningen), så lär han fått mer än blod på sig. Diverse feta och hårda fragment som jag inte ens vill nämna här, torde han haft på sig? De fragmenten är svårare att bli av med än bara blod.

Jag har ännu inte läst om de tagit upp gräsmattan något? Och ingen tycks veta något om NÄR poolen flyttades under 2018?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 20:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo det ligger något i det... märklig symbolik för märklig för att det inte ska ligga något i det.

Jo ...hmm...men det måste ju legat ännu mer bakom, för att kunna/vilja döda en människa ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 20:12.
Citera
2020-03-15, 20:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon kan ha blivit insläppt 12.35 - det funkar med hennes tids-schema.

Men, nästa gång det sker en loggrapport är klockan 15.06 och då är hon på väg från Rehab, pratar i telefon med mera - i vart fall kan hon inte ha varit på kontoret hela tiden mellan 12.35 och 15.06 eftersom hon är på Rehab under en stor del av denna tid.

Inte vet jag, men SD kanske har ett system för att kunna släppa ut besökare utan att öppna dörren. Eller åtminstone utan att det loggas...

Aktbilaga 148, sid 32
Ur förhör med M H, regionschef på Tyréns.

"...Man skulle dock sannolikt kunna konstatera huruvida någon varit på kontoret under fredagen
genom att titta i loggen i inpasseringssystemet till kontoret. Den som är ansvarig för detta är dock Stefan Davidsson... "

Men så behändigt då.
Citera
2020-03-15, 20:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Varför görs allting på nätterna ? Spola gräsmattan ,klippa gräset ?
Blir inte grannarna irriterade när de hör en gräsklippare dras fram och tillbaka gnisslandes ,nattetid?

(Spekulation) (Vet ju ej om hans gräsklippare gnisslar värst ...)

Det tycks väl bara vara till sin pappa han påstått just detta? Han verkar ha gett alla olika versioner gällande i stort sett allt. Och Polisen har fått mängder av olika versioner mer. Av allt. Från både honom, HD och JG. Och sen MH´s skönskrivning av sig själv och sin sjuka hatblogg, den slår ju alla rekord den med.

Polisen är van vid att folk ljuger som den värsta storfiskare, men här har de nog mött de flestas övermän i storljugandets konst.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 20:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tycks väl bara vara till sin pappa han påstått just detta? Han verkar ha gett alla olika versioner gällande i stort sett allt. Och Polisen har fått mängder av olika versioner mer. Av allt. Från både honom, HD och JG. Och sen MH´s skönskrivning av sig själv och sin sjuka hatblogg, den slår ju alla rekord den med.

Polisen är van vid att folk ljuger som den värsta storfiskare, men här har de nog mött de flestas övermän i storljugandets konst.

#TeamÅsaHiding

Tror Du att de kommer kunna ljuga sig ur hela konkarongen?
Citera
2020-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här tvingas HD erkänna "lite lurendrejeri" - och man kan undra hur många "inskrivningar" man gjort åt varandra under årens lopp:
(Aktbil. 149, s. 119ff]:
Cachen det talas om är LW:s "Lyssna till livet":
https://coord.info/GC6RGMZ
Den loggades av HTD 26 juni 2017: https://coord.info/GLW77C7T - Fotologg saknas
...av Hax 8 maj 2018: https://coord.info/GLVQTVWA - Fotologg saknas
...av YD 14 maj 2018: https://coord.info/GLVTX70B - Var är YD på bilden?
(Se äv. Aktbil. 165 Del A, s. 163)

Ja, att det förekom dem emellan har jag förstått, varför båda reagerar när LW håller hårt på reglerna. Själva sket dom totalt i dom. Samma kålsupare båda två.

Tack.
Citera
2020-03-15, 20:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Tror Du att de kommer kunna ljuga sig ur hela konkarongen?

Nej, det tror jag inte. #TeamÅsaHiding verkar absolut inte bestå av några latmaskar. Jag tror att både SD och andra iblandade kommer att få betala för sina gärningar.
Citera
2020-03-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Han gick från ickevattnare till storvattnare på ett dygn där. Hela FUP är full av kommentarer från vänner och grannar han bett om vattenspridare eller hjälp med vattningen, från och med den 15/5-18 och fram till den numera kända "Storstädningen", den 25/5-18. där Golvbrunns-Hanna utplånade alla spår i golvbrunn och vattenlås, trots att hennes egna två golvbrunnar enligt bild såg ut som på valfri lågpris-camping.

Anledningarna till vattningen och förklaringen till vart och OM han själv har en vattenspridare, de är lika många som de oändliga regndropparna denna vinter.

Rullskridskor på en firma man inte längre jobbar på är bara ett tillägg i hans vanliga jargong:

"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat... Jag förhör mina barn enligt KGB-normer...Jag håller grannarna i terror genom att lysa in med ficklampa eller fota dem."

Plus: "Jag mördar den som inte gör som jag vill? Och jag skiter i att svara Polisen om jag inte har lust..."

Den grandiosa självbilden fortsätter... tick, tack, tick, tack! Och åtminstone HD och JG uppför sig nära nog exakt likadant.

Självklart vattnade han av en annan anledning. Och solen fortsatte lysa dag efter dag. Ytan på jorden blev hårdare och hårdare. Vi vet alla hur vädret var just då. Strålande sol och hett varje dag. Så självklart fattar Polisen och Åsa Hiding detta med.

#TeamÅsaHiding

Hade jag varit SD hade jag sagt så här i förhör:

I april 2017 infördes bevattningsförbud i Örebro kommun pga låga vattennivåer. Det hävdes 18 maj 2017. Jag var orolig att det skulle bli samma i år då det var så varmt ute så jag öste på med bevattningen då jag trodde det skulle bli bevattningsförbud igen.

2018-05-23 meddelar bland andra SVT att det inte kommer bli någon vattenbrist i kommunen.

Alltså hade denna förklaring kunnat funka som hållbar och bättre för SD fram till 23/5. Men han körde nån annan variant.

Edit: det hade även varit vattenbrist och bevattningsförbud från april 2016.

Hade SD pool 2016 så hade han nog varit medveten om förbudet redan då man ej ens fick fylla pool.

Vidare så kan detta bevattningsförbud vara anledningen till att han inte var nån vanevattnare få kommunen har problem med vattennivåerna så sen år tillbaka.
Senast redigerad av Avel 2020-03-15 kl. 20:23.
Citera
2020-03-15, 20:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jo ...hmm...men det måste ju legat ännu mer bakom, för att kunna/vilja döda en människa ?

Det blev kanske droppen för honom? Det känns som att de båda var på väg neråt i en spiral av destruktivitet som ingen av dem kunde bryta - jag tror att han både ville behålla LW och HD och hade lyckats halvhyfsat hittils - men den nära förestående resan till USA och förhoppningsvis möjligheten att lappa ihop förhållandet med HD - och så djävlas LW med både honom och med HD - det blev kanske bara droppen? Jag förstår ju inte logiken men så är jag ju inte psykopat heller. Det är ju någon spärr som saknas för att gå över den gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in