Citat:
Jag tror att antingen är man en vattnare eller så är man det inte. Så många som bara låter sin gräsmatta vara under sommaren. Skönt att slippa klippa när torrt osv. Har man ungar och många åtaganden och fritidsaktiviteter blir också gräsmattan lidande.
Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?
Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.
Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...
Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?
Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.
Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.
Ovana vattnare brukar väl dra igång och vattna på högsommaren när det börjar bli lite brunt. Att dra igång i mitten på maj känns lite märkligt om han inte var en ”vattnare” annars. Det var nåt att han behövde låna grannens spridare också? Men körde själv med bara munstycke för att spridarn låg längst in bakom kaninhinder?
Att någon som inte är någon ”vattnare” ställer sig i maj mitt i natten och börja vattna känns som nåt är fel i det här sammanhanget.
Men om man kan dansa rullskridskor på kontoret mitt i natten så är väl inget otroligt i detta...
Varför vattna då om man ska vara iväg en vecka? Eller var det så att grannarna skulle hjälpa till under deras frånvaro?
Offtopic men ändå inte. Hade han varit en van vattnare så hade han kanske vetat att det är bäst att vattna kl 6-9 på morgonen än på dagen. Vattnar man på kvällen så lockar det bara fram sniglar osv.
Utan att doktorera vidare i detta så sätter jag mina cent på att han vattnade av annan anledning än att vårda gräsmattan.
Exakt! Han gick från ickevattnare till storvattnare på ett dygn där. Hela FUP är full av kommentarer från vänner och grannar han bett om vattenspridare eller hjälp med vattningen, från och med den 15/5-18 och fram till den numera kända "Storstädningen", den 25/5-18. där Golvbrunns-Hanna utplånade alla spår i golvbrunn och vattenlås, trots att hennes egna två golvbrunnar enligt bild såg ut som på valfri lågpris-camping.
Anledningarna till vattningen och förklaringen till vart och OM han själv har en vattenspridare, de är lika många som de oändliga regndropparna denna vinter.
Rullskridskor på en firma man inte längre jobbar på är bara ett tillägg i hans vanliga jargong:
"SVARA! SVARA! SVARA! - Jag går vart jag vill, jag har sex med vem jag vill, jag eldar vart jag vill när det är eldningsförbud i hela landet, jag filmar där det är säkerhetsklassat... Jag förhör mina barn enligt KGB-normer...Jag håller grannarna i terror genom att lysa in med ficklampa eller fota dem."
Plus: "Jag mördar den som inte gör som jag vill? Och jag skiter i att svara Polisen om jag inte har lust..."
Den grandiosa självbilden fortsätter... tick, tack, tick, tack! Och åtminstone HD och JG uppför sig nära nog exakt likadant.
Självklart vattnade han av en annan anledning. Och solen fortsatte lysa dag efter dag. Ytan på jorden blev hårdare och hårdare. Vi vet alla hur vädret var just då. Strålande sol och hett varje dag. Så självklart fattar Polisen och Åsa Hiding detta med.
#TeamÅsaHiding
Han verkar ha gett alla olika versioner gällande i stort sett allt. Och Polisen har fått mängder av olika versioner mer. Av allt. Från både honom, HD och JG. Och sen MH´s skönskrivning av sig själv och sin sjuka hatblogg, den slår ju alla rekord den med.