2020-01-27, 06:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitaminpillret
Vart ser du 940kr för 200 kannor?
"trash-cans" (6x10,5€*30 = 315)+ frakt … ja, det vore väl nice med det priset?
4000 för 180 burkar då. 22 spänn för kretisortiment
Citera
2020-01-28, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"trash-cans" (6x10,5€*30 = 315)+ frakt … ja, det vore väl nice med det priset?
4000 för 180 burkar då. 22 spänn för kretisortiment

Sen ska det vara duplicolour burkarna åtminstone som på bilden för dom är ok och de flesta caps funkar på dom.
Citera
2020-01-28, 14:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Sen ska det vara duplicolour burkarna åtminstone som på bilden för dom är ok och de flesta caps funkar på dom.
Rätt så OT, men … jag hade en dröm inatt, jag drömde att jag köpte billiga burkar. Kommer inte ihåg vad kontakten hette bara.

Edit: något för hipstern, highlights säljer nu Montana hardcore i sitt första utförande (nyproduktion).
https://hlstore.com/sprayburkar/sprayfarg/mtn-classic-hardcore-25th-anniversary-400ml/ - fast rätt creddigt att ha ett lager sådana när man lirkat hem nån snygg tjej.
Senast redigerad av GoUoD 2020-01-28 kl. 14:10.
Citera
2020-01-28, 14:33
Avslutad
Citat:
Rätt så OT, men … jag hade en dröm inatt, jag drömde att jag köpte billiga burkar. Kommer inte ihåg vad kontakten hette bara.

Edit: något för hipstern, highlights säljer nu Montana hardcore i sitt första utförande (nyproduktion).
https://hlstore.com/sprayburkar/sprayfarg/mtn-classic-hardcore-25th-anniversary-400ml/ - fast rätt creddigt att ha ett lager sådana när man lirkat hem nån snygg tjej.

Såg det på deras insta. Kan bli en beställning bara för skojs skull men har man burkbrist så kommer dom användas tyvärr
Citera
2020-03-13, 17:54
Medlem
Tja,börjat graffa lite och köpt på mig en del cans (mtn black) samt massa markers

Problemet är att jag är fullkomligt värdelös med burkarna, även fast jag köpt skinny caps så blir det riktigt fula tjocka linjer, vad gör jag fel? Det är tags jag syftar på
Citera
2020-03-13, 19:51
Medlem
PEG.Graffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmaestro
Tja,börjat graffa lite och köpt på mig en del cans (mtn black) samt massa markers

Problemet är att jag är fullkomligt värdelös med burkarna, även fast jag köpt skinny caps så blir det riktigt fula tjocka linjer, vad gör jag fel? Det är tags jag syftar på
Vet att detta är ett gammalt inlägg men tänk på avsåndet och hastigheten🍻
Citera
2020-03-14, 09:45
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmaestro

Du är nybörjare, that's it, alla är ganska värdelösa i början. Fortsätt köra och lek med vinkel, avstånd, hastighet och tryck så kommer det med tiden. Det kommer inte spela någon roll hur mycket någon förklarar; du måste få känslan för det själv och det kommer komma om du fortsätter.
Citera
2020-03-17, 15:06
Medlem
Aldrig målat ute, men leker med tanken att man kanske borde göra ett försök Sitter på å kollar burkar på en hemsida och vissa skriver att burken har lågt/högt tryck? Vad innebär det. Ja tänker mig börja med en målning som har 2 färger. Möjligtvis tre om jag väljer köra "higlight" runt om skiten.
Citera
2020-03-17, 15:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Aldrig målat ute, men leker med tanken att man kanske borde göra ett försök Sitter på å kollar burkar på en hemsida och vissa skriver att burken har lågt/högt tryck? Vad innebär det. Ja tänker mig börja med en målning som har 2 färger. Möjligtvis tre om jag väljer köra "higlight" runt om skiten.
Finns en nybörjartråd för sådana frågor --> (FB) Nybörjartråden pt2

Gällande tryck så ska du nog välja lågt tryck som nybörjare, kommer, som evilhoney skriver ovan: se mindre bra ut oavsett, men lågt tryck är lite mer förlåtande emot rinn, som jag tycker är jävla fult att ha där det inte är meningen att det ska vara. montana white är annars ett rätt så reko val.
Egentligen gör det väl inte mycket med högt-lågt tryck, man vänjer sig. Fast ska du måla än 8x2m så kommer du förbanna dig om du valt burkar uteslutande med lågt tryck.
Citera
2020-03-17, 16:06
Medlem
Citat:
Finns en nybörjartråd för sådana frågor --> (FB) Nybörjartråden pt2

Gällande tryck så ska du nog välja lågt tryck som nybörjare, kommer, som evilhoney skriver ovan: se mindre bra ut oavsett, men lågt tryck är lite mer förlåtande emot rinn, som jag tycker är jävla fult att ha där det inte är meningen att det ska vara. montana white är annars ett rätt så reko val.
Egentligen gör det väl inte mycket med högt-lågt tryck, man vänjer sig. Fast ska du måla än 8x2m så kommer du förbanna dig om du valt burkar uteslutande med lågt tryck.
Tack för svar! Gav lite mer klarhet i det hela
Citera
2020-05-09, 20:15
Medlem
vitaminpillrets avatar
https://www.skapamer.se/matiere-sprayfarg-400-ml

Erbjudandet gäller till den tolfte, skickade iväg ett lass bara för att det var så jävla billigt.
Duger dom inte till att pieca med kan man ju alltid bomba upp dom
Citera
2020-07-13, 11:40
Medlem
Någon som testat Lidls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in