Citat:
Ursprungligen postat av
Betonad
Jag skulle köpa som företag direkt av Montana cans Tyskland förr (tror highlights är grossisten man köper via nu i Sverige). Skulle då köpa 500 burkar priset då låg på 25 eller 28kr burken vill jag minnas. Jag pratar nu Montana black och inte nå random cans. Sen om man i sin tur säljer dem kommer ju moms och skit på. Berätta gärna hur och vart man köper Montana black för 8-9kr burken så kan jag köpa mig mitt lager som räcker en livstid för via Montana cans är det ju inte de priserna.
Så du menar att Highlights m.m. för sin verksamhet med aerosoler som ren välgörenhet? Intressant!
Nej, jag har fört mitt ord och kommer inte utveckla det mer, då jag inte har mer att utveckla - fastslår att det går att få loss burkar för under 10kr, ifrån företag som har bra mycket (mindre) dyrare produktion än multinationella företaget Montana cans. Har fått erbjudande om att köpa rostskydd (lagligt ifrån återförsäljare) för 15kr/500ml burken - att akrylfärg i aerosolburk skulle kosta mer än bitumen finner jag som osannolikt.
PS. kontrakt med återförsäljare är affärshemligheter tills dess att deras fakturor på sprayfärg blir offentliga så vet ingen som inte sett dessa. Att ha en historia med säkert hundratusen köpta burkar
tror jag ger en viss rabatt, jmf. med om man som privatperson genom sitt eget företag knatar in på deras kontor och ber om offert på 500 burkar.
För att förtydliga: nej, jag har ingen aning vad HL köper sina burkar för. Jag har dock koll på att Montana kan sälja sitt skit för korvören och fortfarande gå med vinst, lite ifrån höften men mycket under logisk slutledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
zezonen
Priserna är sjukt pressade och det är väldigt låg vinst på burkarna dom säljer. Det är inte på spray som hl går runt. Majoriteten av all vinst kommer från försäljning av kläder
Du väntar nio år för att posta detta inlägg

PS. kontrakt med återförsäljare är affärshemligheter tills dess att deras fakturor på sprayfärg blir offentliga så vet ingen som inte sett dessa.