Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Har för mig att Rasmus Elm drabbades av någon liknande sjukdom och inte kunde leva till sin fulla potential. Hade bra fotbollssinne och var ordinarie i CSKA innan besväret hände.
Vore sjukt tråkigt om Ekdal skulle bli tvungen att lägga av i förtid. En av få spelare som inte var helt hopplös under Hamréns tid och som har växt till en viktig spelare under åren.
Rasmus Elm har varit väldigt otursdrabbad, men det var väl först en blodpropp i vaden och sedan nån mag/tarmsjukdom som ställde till det och som nu även fått honom att avsluta sin karriär. Nån virussjukdom minns jag inte, men det är inte omöjligt att han fick det också. Tråkigt att det blev som det blev i alla fall, för han ansågs ju ha stor talang även om jag personligen aldrig riktigt såg det eftersom jag bara såg honom i landslaget där han inte utmärkte sig direkt.
Albin Ekdal är ju skadeförföljd, men kommer inte att behöva sluta i förtid till följd av coronaviruset. För de flesta som smittas liknar det en förkylning eller lättare influensa, och är man ung och vältränad som Ekdal är risken liten för svårare symptom. Det är en helt annan sak med äldre, särskilt om de har en annan underliggande sjukdom. De kan drabbas av svår lunginflammation med följdverkningar även på andra organ, t.ex. njurarna. Av dem som avlidit av coronaviruset i Italien var 85 % över 85 år, bara för att ge lite perspektiv. Det är också därför det är så oerhört viktigt att inte gå ut bland folk, träffa släkt och vänner om man visar symptom, eftersom viruset är så aggressivt och risken att föra smittan vidare till personer i riskgrupper är så stor.