2020-03-16, 23:47
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucklikeastaar
EXAKT SÅ! Hade en äldre man idag som hostade och snöt sig framför mig!? Alltså jag va nära på att be han att gå, men han höll rimligt avstånd. De kanske bara vill dö!? Typ lika bra att passa på att leva lite nu om vi ändå ska dö mentalitet?

Av de historierna jag tagit del av så har 40-talistföräldrarna förvandlats till barn, och de nu vuxna barnen måste komma med förmaningar och sätta gränser till sina föräldrar...
Citera
2020-03-16, 23:48
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Undra när
Bög Sverige kommer agera och försöka få tag på dessa? Eller nä vänta nu. Dum jag är. Sverige ska ju forska på dessa läkemedel själva i 3,5 år och dra sin egna vetenskapliga slutsats innan.

Naturligtvis
Jag hörde på radion om någon svensk forskargrupp som hade fått EU-pengar att forska om ett koronavaccon. Dom hade en tidsplan som dom skulle följa... jag orkar inte, idioter....ok.... där dom hoppades kunna börja testa vaccinet nästa år och om 2-3 år kan det delas ut.

Jag tror det finns vaccin eller antiserum i produktion till riskgrupper innan midsommar, utan svensk "hjälp".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Ja, de är envisa jäklar de där gamlingarna. Vägrar lyssna på goda råd för de har ”minsann redan varit med om mycket värre”. Min pappa är en sådan. Asjobbigt.

Jag pratade med min kära gamla morfar i telefon nu i helgen han är 87 år gammal och allt annat är kärnfrisk. Han sa att allt var väldigt uppblåst, och att det bara är farligt för väldigt sjuka människor. Han verkade inte alls förstå att han ingår i en större riskgrupp. Jag sa åt han att dom inte ska ut och springa i onödan nu utan hålla sig hemma. -Ja men vi håller oss hemma! Vi har tom bunkrat mat för flera veckor fram, säger han. Ber att få prata med mormor -Nej hon är inte hemma hon gick till ica!"
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja tyvärr, vrurset sprids rejält nu i Afrika så vi har tyvärr nog en Spanska sjukan 2.0.
Tegnell kommer vara skyldig till hundratusentals svenskars död om så är fallet.
Nej, Tegnell må vara oduglig, men han är definitivt inte skyldig. Det är virusets fel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tråden har varit väldigt mycket befolkad av siffernördar som väl egentligen inte verkar ha förstått vad det är som ligger bakom de värden de laborera med.
Faktiskt ett tecken på att man inte insett allvaret och trott sig vara osårbara bakom tangentborden (fast man ändå med siffrorna velat visa på när katastrofen kommer men bara vill vara den som kommer närmast).

Tycker tråden har gett mycket bättre siffror än FHM. Dom har inga att ge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Kommer de överträffa Spanien tro?

Nej det tror jag inte. Spanien går fruktansvärt dåligt just nu trots att dom har en bra sjukvård. Spanien drar ifrån Frankrike faktiskt, trots att Frankrike har fler invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Av de historierna jag tagit del av så har 40-talistföräldrarna förvandlats till barn, och de nu vuxna barnen måste komma med förmaningar och sätta gränser till sina föräldrar...

Säkert! Jävligt provocerande.
Citera
2020-03-16, 23:49
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Såg att Tyskland har 25000 respiratorer. Sverige har några hundra typ? Så man borde få viruset i Tyskland om man nu ändå måste få det enligt Tegnell

Jag undrar hur snabbt man kan få fram ett par tusen respiratorer i Sverige. Länderna runtom i världen börjar väl producera nu så kanske svårt att få tag på när alla vill ha.
Citera
2020-03-16, 23:50
Medlem
Haloumis avatar
NEW DELHI: With Covid-19 spreading and Indian experts saying they will take at least 1.5 years to develop a vaccine, the government has asked major pharma companies that manufacture HIV combination drugs Lopinavir and Ritonavir (which seem to be working against Covid-19) to ramp up their production and keep stock ready for emergency use, people in the know told ET.

https://m.economictimes.com/industry/healthcare/biotech/healthcare/pharma-department-tells-companies-to-step-up-manufacture-of-anti-hiv-drugs/articleshow/74601606.cms

Man verkar ju inne på något. Definitivt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja absolut, visst ligger döda sist i kedjan. Problemet är bara att det vi ser i Italien fortfarande är alldeles i början. Det har knappt börjat peka uppåt på kurvan.

60 miljoner invånare. 36 miljoner ska smittas. 0.6% dödlighet. 360000 ska dö under en period av 3-4 månader. När det peakar och är som allra värst så dör ca 6000 personer på en och samma dag. Enkel matematik.

1000 om dagen i Sverige då. Drygt 1 Estonia om dagen är ingen liten bedrift av Tegnell. Han borde hamna högt på listan över Sveriges farligaste person.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Sig hur känns det nu
när ni inte får resa utomlands
inte får träffa era gamla anhöriga
inte kan leva era liv som förut
inte gå på konserter
inte gå på teater
inte gå ut o äta

Förresten känns slutscenen i Monthy Pytons The Meaning Of Life högaktuell

Döden kommer på besök och du försöker jiddra dig fri, men ändå blir du tvungen att följa med..

https://www.youtube.com/watch?v=YoBTsMJ4jNk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag hörde på radion om någon svensk forskargrupp som hade fått EU-pengar att forska om ett koronavaccon. Dom hade en tidsplan som dom skulle följa... jag orkar inte, idioter....ok.... där dom hoppades kunna börja testa vaccinet nästa år och om 2-3 år kan det delas ut.

Jag tror det finns vaccin eller antiserum i produktion till riskgrupper innan midsommar, utan svensk "hjälp".

Javisst kommer det finnas och finns redan nu. Det finns bara inte för Svenskarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in