2020-03-16, 23:37
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Se inlägg ca 2 sidor bak. Australien har knäckt koden. 2 antivirala medel med mycket god effekt är dom igång och ska ut på 50 sjukhus i Australien.

Bra nyheter !
Dom borde ju vara bra på antiserum i Australien!
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Självklart hamnar vi i ekonomisk kris, men vi kommer återhämta oss snabbt ifall vi tillfrisknar snabbt

Du föstår inte.

Hushåll och företag är idag kraftigt överbelånade.
Börsen kraschar nu därför att den förutser en REALEKONOMISK krasch där miljontals männsikor blir arbetslösa och småföretag går i konkurs.

Hämatr man sig inte ifrån så lätt.
Det blir som 1929-30 pga den höga belåningen
Citera
Medlem
Citat:
California Governor Gavin Newsom (D) issued an executive order on Thursday that allows the state to take over hotels and motels in order to convert them into medical housing for coronavirus patients, according to the Palm Springs Desert Sun.

Under the executive order, the state’s Health and Human Services Agency and the Office of Emergency Services can commandeer private property for coronavirus treatment, as well as offer economic relief for residents, Fox News reports.

Föreställ er något liknande i Sverige. Nej, jag vet, det går inte.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Har också fått den uppfattningen. Gamlingarna fortsätter att spela bridge som om det inte finns någon morgondag. Samtidigt är det nog svårt att acceptera att man själv tillhör riskgruppen. För när är man gammal?

Det är väl en asskön inställning? Min mycket gamla mormor är inte orolig. I dag sa hon: ”Man bryr sig inte när man är så gammal som jag är - nåt ska man ju dö av”.
Citera
2020-03-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Var tvungen att dyka in på stormarknaden i fredags eftermiddag. Rena rama fritidsgården för pensionärer! De valde alltså veckans värsta dag och dagens värsta tid. Varför, när de har all tid i världen?!

De stod och snackade och flabbade i små grupper i gångarna och var i vägen. Såg en tant slicka på fingrarna för att vända blad i reklambladet medans gubben jämte slickade på sina fingrar för att öppna en plastpåse. Ja, jösses...

EXAKT SÅ! Hade en äldre man idag som hostade och snöt sig framför mig!? Alltså jag va nära på att be han att gå, men han höll rimligt avstånd. De kanske bara vill dö!? Typ lika bra att passa på att leva lite nu om vi ändå ska dö mentalitet?
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Vad händer när man lyfter karantänen? Tar inte kurvan bara ett skutt uppåt?
nej, den börjar om från närmare noll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Den största oron just är enligt mig vad som händer om en månad eller två.

Om detta är ett "vanligt" men farligt virus så kommer det dö ut när våren och sommaren och värmen närmar sig.

Men detta är stort frågetecken.
Det kan lika väl bli, precis som Spanska sjukan, komma tillbaka i till sommaren i en andra våg och då muterat i full kraft och nu ännu aggressivare och börjar döda barn och unga vuxna som Spanska sjukan gjorde. Detta hade varit förödande.

Mycket frågetecken. Inga svar.

Jag hoppades också på det. Men de röda prickarna södern om ekvatorn blir bara större och större.... verkar inte som om det blir någon respit till sommaren.
Citera
2020-03-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kul att du nämnde boken "I Am Legend", för jag har läst den boken. Ja det är lite off topic. Jag har själv myntat ett uttryck för att reta vänstern, jag brukar sSäga "Jimmie the Legend" men det hör inte hit.

Smittospridningen verkar vara stor i Frankrike just nu.

Kommer de överträffa Spanien tro?
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag hittar inga belägg för det. Det har planat ut. Det kan naturligtvis ta fart igen men än inga sådana tecken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
Jag har varit tveksam till kinas siffror....men det verkar som om WHO bekräftar uppgifterna.
WHO är genomkorrumperat: https://www.youtube.com/watch?v=AwFTZawOc9k
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nu missar du ju min poäng totalt...

Så vad är poängen?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vad fan skall man göra?

Var precis i affären. Endast en annan kund där. Handlar det jag måste, och när jag kommer hem tar jag av mig jackan ock slänger den i et rum i källaren. Så får den ligga några dar.

Men - maten, den gick direkt i kylskåpet, och inte tänkte jag ett sekund på att maten har gått över kassan, och att han som jobbat där tagit i den med händerna.

🙄

Vad händer med skorna? Kan man kliva i virus och att det fastnar under skorna?
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Föreställ er något liknande i Sverige. Nej, jag vet, det går inte.

Abolut inte.. i Sverige gör vi om dem till flyktingförläggningar istället.. Det är mycket lönsammare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in