2020-03-17, 09:47
Medlem
nobbenss avatar
Märkligt om de nu stänger skolorna - det var ju helt omöjligt för någon dag sen
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas på att de inte bromsar mer. Inte just nu i alla fall. Vi behöver inte se fler konkurser i vårt samhälle.. Låt folk gå på restaurang - om än i liten utsträckning. Även för den mentala hälsans skull.. Och de som har råd.

Stackars krögare som går på knäna..

Catering är förstås ett alternativ - eller söka jobb hos Fonus..

Ja herregud.
Är det någon det är synd om just nu så är det stjärnkrögarna i Stockholm. Jag gråter bara jag tänker på de stackarna.
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Men om man inte testar så kommer folk få vara hemma från jobbet i onödan. Hur dyrt kommer inte det vara?

Det rationella vore väl att fortsätta testa?

Ja detta är vad WHO förespråkar också.

Nu kan vi ju inte göra detta i och med att testerna håller på att ta slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Läs igenom hans inlägg. De verkar fokusera på att skapa rädsla...
Jag vill inte peka ut någon eller vara konspiratorisk men är det inte i dessa tider som olika stater kan tjäna enormt på desinformations kampanjer och liknande? Jag tänker att det vorre en perfekt situation för Ryssland tex att skapa politiska splittringar
Citera
Medlem
selusts avatar
Sverige måste vara det land med flest officiella uttalanden och minst åtgärder. Vad säger de ens?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Tegnell säger att skolan inte kommer stängas så vitt han vet!

TT: Är Sverige på väg att ändra sin strategi och stänga ner mer av sin verksamhet, som skolorna?

– Nej, inte i närtid. Det är, så vitt jag vet, inte aktuellt att sätta städer i karantän, stänga skolorna eller stänga gränserna som man gjort i andra länder. Våra råd ligger fast och det vi trycker på är vikten av att skydda de äldre och hålla sig hemma om man känner sig sjuk. Det är det centrala och det är det britterna också trycker på.

Låter som att vi får våra order direkt från britterna och inte oss själva och resten av världen.

I sånt fall borde ju svenska staten ta till med hårdhandskarna nu när man tagit bort strategin om herd immunity.
Citera
Medlem
sk33s avatar
Är Stockholm verkligen så mycket värre utsatt än typ Skåne? Mycket fokus på stockholm, de ligger väl bara ett par dar före, typ.

Nåja. Vi ska inte utesluta samlingsregering. Framtiden får utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas på att de inte bromsar mer. Inte just nu i alla fall. Vi behöver inte se fler konkurser i vårt samhälle.. Låt folk gå på restaurang - om än i liten utsträckning. Även för den mentala hälsans skull.. Och de som har råd.

Stackars krögare som går på knäna..

Catering är förstås ett alternativ - eller söka jobb hos Fonus..

Ja men Maggan har ju lånat 300 miljarder av RB som skall spridas ut till drabbade företag. Så lite plåster på såren får de säkert. Däremot blev de inte en krona till sjukvård och skyddsutrustning så klart.
Citera
Medlem
Kan det vara så att det är en komplott av Kinas kommunistiska parti? Man skapar ett virus, ser till att det sprids, lätt gjort med kineser överallt. Själv offrar man några medborgare, inget främmande för kommunister, men trots allt inte så värst många i sammanhanget. Sedan ser de på när land efter land raserar sin ekonomi alldeles på egen hand och när krutröken lagt sig köper de upp allt av värde till riktigt bra priser. Och passar på att invadera några länder när de ändå är i farten.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
85 000 fångar har släppts i Iran skriver DN. Anledningen är att förhindra att fängelserna blir smitthärdar.

Vi får hoppas att det är oliktänkande de har släppt ut och inte mördare.

Problem i fängelserna är något Dr John Campbell i pekat på i någon i sina mycket bra yt-videor. Särskild avseende USA. Enligt wikip är hela 2 miljoner i USA i fängelse eller häkte. Säkerligen ofta i trånga förhållande som är ypperliga för smittspridning av Kronan.
Citera
Medlem
Fy fan i helvete vilken regim-tv på SVT nu.
Citera
Medlem
Stefan Löfven - Lyd myndigheterna hahahahah jävla fitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in