2020-03-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Pratade just i telefon med en god vän so menade att han hade den perfekta kuren för Corona smitta.

Han arbetar som svetsare och svetsar i aluminium. En metod som orsakar ganska så kraftiga utsläpp av marknära ozon..Så han suger i sig en hel del Svetsrök och ozon dagarna i ända..

Han menade att han inte haft en förkylning eller influensa sedan han började arbeta som aluminiumsvetsare.. Han menade att det var Ozonet i luften på hans arbete som avlivade allt vad virus och bakterier heter. Är han månne inne på något här ?

Att ozon tar död på bakterier, virus och mögelsporer är väl allmönt vedertaget..Men skulle hans arbete kunna skydda honom på något sätt just av hans exponering för Ozon ?

Vad jag hört så är väl marknära ozon snarare skadligt för lungorna och det finns gränsvärden på vad man får utsättas för i yrkeslivet

Detta verkar varken han eller hans arbetsgivare bry sig så mycket om och han verkar snarare nöjd med det nu i dessa tider..

Vad säger flashback proffsen..jag hävdar att det är skadligt.. han menar att det håller honom frisk från influensa och olika förkylningar.

Jag har även hört att aluninium kan ge alzheimers liknande sjukfomar dessutom..
Antagligen. Kombinationen ozon och aluminiumångor kan nog jämföras med joniserande strålning. Som du är inne på lär han dö av nåt arbetsmiljörelaterat istället. Märk väl, jag tror inte han är skyddad mot att bli smittad utanför jobbet.
Citera
2020-03-16, 22:45
Medlem
Är det bättre att bli sjuk, så att man är skyddad? Istället för att tassa runt och bli sjuk sen? Man kommer inte kunna att gå och handla ens, eftersom smittorna kan finnas på alla förpackningar.
Citera
2020-03-16, 22:53
Medlem
Började känna att något var på gång i onsdags eller torsdags. När jag erbjuds tacos och inte har aptit för mer än en rulle, då vet jag att sjukdom är nära förestående. Det sistnämnda har faktiskt hänt ett flertal gånger nu.