2020-03-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Pratade just i telefon med en god vän so menade att han hade den perfekta kuren för Corona smitta.

Han arbetar som svetsare och svetsar i aluminium. En metod som orsakar ganska så kraftiga utsläpp av marknära ozon..Så han suger i sig en hel del Svetsrök och ozon dagarna i ända..

Han menade att han inte haft en förkylning eller influensa sedan han började arbeta som aluminiumsvetsare.. Han menade att det var Ozonet i luften på hans arbete som avlivade allt vad virus och bakterier heter. Är han månne inne på något här ?

Att ozon tar död på bakterier, virus och mögelsporer är väl allmönt vedertaget..Men skulle hans arbete kunna skydda honom på något sätt just av hans exponering för Ozon ?

Vad jag hört så är väl marknära ozon snarare skadligt för lungorna och det finns gränsvärden på vad man får utsättas för i yrkeslivet

Detta verkar varken han eller hans arbetsgivare bry sig så mycket om och han verkar snarare nöjd med det nu i dessa tider..

Vad säger flashback proffsen..jag hävdar att det är skadligt.. han menar att det håller honom frisk från influensa och olika förkylningar.

Jag har även hört att aluninium kan ge alzheimers liknande sjukfomar dessutom..
Antagligen. Kombinationen ozon och aluminiumångor kan nog jämföras med joniserande strålning. Som du är inne på lär han dö av nåt arbetsmiljörelaterat istället. Märk väl, jag tror inte han är skyddad mot att bli smittad utanför jobbet.
Citera
2020-03-16, 22:45
Medlem
Är det bättre att bli sjuk, så att man är skyddad? Istället för att tassa runt och bli sjuk sen? Man kommer inte kunna att gå och handla ens, eftersom smittorna kan finnas på alla förpackningar.
Citera
2020-03-16, 22:53
Medlem
Började känna att något var på gång i onsdags eller torsdags. När jag erbjuds tacos och inte har aptit för mer än en rulle, då vet jag att sjukdom är nära förestående. Det sistnämnda har faktiskt hänt ett flertal gånger nu.

Började klia i halsen häromdagen. Lite yrslig. Lite snorig på kvällen, med segt slem som rann ner från bihålorna och satte sig i svalget. Det hela gick tack och lov över med att dricka vatten och köra vanlig nässprej, jag kunde därmed sova ifred.

Idag har jag varit piggare, men torrhosta har börjat utvecklas. Ganska sporadiska och lätta hostningar. Kopplar det till den irriterade halsen, snarare än djupare ner.

Har inte haft någon särskild feber att skriva hem om såvitt jag vet, däremot är jag dålig på att känna av feber nuförtiden. Låg feber skulle inte slå ut mig.
Citera
2020-03-16, 22:54
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Är det bättre att bli sjuk, så att man är skyddad? Istället för att tassa runt och bli sjuk sen? Man kommer inte kunna att gå och handla ens, eftersom smittorna kan finnas på alla förpackningar.

Det borde vara bra att bli sjuk innan den stora massan blir det. Vården kan assistera en om man hinner in till sjukhus innan man kvävs.
Citera
2020-03-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Menar dom alltså att om man tar ibuprofen så tar det längre tid att bli frisk pga kroppen blir hindrad att jobba bort viruset självt?

https://www.di.se/nyheter/frankrikes-varning-ipren-kan-forvarra-viruset/

"generell riskfaktor vid alla infektionssjukdomar, eftersom de tenderar att dämpa svaret från kroppens eget immunförsvar."
Citera
2020-03-16, 23:04
Medlem
GooglaYuriBezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Började känna att något var på gång i onsdags eller torsdags. När jag erbjuds tacos och inte har aptit för mer än en rulle, då vet jag att sjukdom är nära förestående. Det sistnämnda har faktiskt hänt ett flertal gånger nu.

Började klia i halsen häromdagen. Lite yrslig. Lite snorig på kvällen, med segt slem som rann ner från bihålorna och satte sig i svalget. Det hela gick tack och lov över med att dricka vatten och köra vanlig nässprej, jag kunde därmed sova ifred.

Idag har jag varit piggare, men torrhosta har börjat utvecklas. Ganska sporadiska och lätta hostningar. Kopplar det till den irriterade halsen, snarare än djupare ner.

Har inte haft någon särskild feber att skriva hem om såvitt jag vet, däremot är jag dålig på att känna av feber nuförtiden. Låg feber skulle inte slå ut mig.

Exakt samma förlopp här.
Citera
2020-03-16, 23:07
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesgurus15
https://www.di.se/nyheter/frankrikes-varning-ipren-kan-forvarra-viruset/

"generell riskfaktor vid alla infektionssjukdomar, eftersom de tenderar att dämpa svaret från kroppens eget immunförsvar."

Jag kanske är trög som inte fattar men det hjälper mig inte att du citerar ur artikeln som jag uppenbart redan läst.
Citera
2020-03-16, 23:08
Medlem
Orkar inte gå igenom hela tråden.

Någon som har haft väldigt milda symptom? Typ endast hosta, eller endast låg feber osv. men testats positivt för Covid-19?
Citera
2020-03-16, 23:15
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis

Någon som har haft väldigt milda symptom? Typ endast hosta, eller endast låg feber osv. men testats positivt för Covid-19?

Bara de med akut andnöd testas för covid-19
hur tänkte du man skulle kunna få bekräftelse av mild symptom?

Hade en milda symptomen med en horribel hosta som gick hela familjen igenom förra veckan.
suttit issolerad hemma i 3v nu alla för att inte smitta om det skulle varit coronan.
men livet hade varit så mycket enklare om MAN VISSTE.

hade vi varit klara så hade vi hjälpt sjukvården på frivillig basis.
nu vågar man inte se folk på 3 mån än i rädsla för att lägga på ett virus på nersatt imunförsvar
Citera
2020-03-16, 23:15
Medlem
2442245335352s avatar
Om du är förkyld så ska du hålla dig hemma och inte gå utanför din dörr. Inte så kul om du råkar stöta på din äldre granne och några veckor senare får du nys om att denne avlidit på grund utav dig. Detta kommer hända flera gånger de närmaste veckorna, så tänk på det.
Citera
2020-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Bara de med akut andnöd testas för covid-19
hur tänkte du man skulle kunna få bekräftelse av mild symptom?

Hade en milda symptomen med en horribel hosta som gick hela familjen igenom förra veckan.
suttit issolerad hemma i 3v nu alla för att inte smitta om det skulle varit coronan.
men livet hade varit så mycket enklare om MAN VISSTE.

hade vi varit klara så hade vi hjälpt sjukvården på frivillig basis.
nu vågar man inte se folk på 3 mån än i rädsla för att lägga på ett virus på nersatt imunförsvar

För att Corona testades/testas på en mycket större skala i t.ex. Kina och Italien. Därav kanske det finns statistik på folk med väldigt milda symptom som testades i t.ex. Wuhan.
Citera
2020-03-16, 23:18
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis

Det har man redan konstaterat flera gånger tidigare. Detta är inget du behöver fundera kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in