2020-03-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tanken med taktiken är fortfarande att försöka få ett jämnt flöde istället för att riskera översvämning genom att försöka stoppa allt på en och samma gång.
Fundera på hur det sett ut i Wuhan om agerandet varit "fundera på att jobba hemifrån"
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
"Kommer nog". Du har ingen som helst aning. Du killgissar bara som alla andra Flashbacktomtar så vad spelar det för roll? Vad du säger har ingen som helst betydelse alls. Det kan lika gärna börja lugna ner sig om 3 veckor och så ligger vi på max 200 gamlingar som dött som skulle ha dött ändå.

Lugna ner sig om tre veckor? Du verkar inte ha fattat något alls och de där gamlingarna du talar om, hoppas nån av dem är dina föräldrar så att du blir utan försörjninsstöd!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Jag gissade på 150-180 till söndag kväll som har dött i norden.

Jag tror inte det går så snabbt. Troligtvis så har vi runt 16 döda i Sverige på söndag. Idag var något av en outlier, med 4 döda samma dag.
Citera
2020-03-16, 21:25
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men de kanske planerar att stanna i Sverige och struntar därför i att det är straffbart.
Haha nä det vet man inte såklart. Vi kanske får införa intervjuer med eventuellt inresande norrmän vid gränsen "Avser du att söka asyl i Sverige eller vill du återvända till ditt eget land?" Fast för smittspridningssituationen i Sverige tror jag ärligt talat inte att svaret spelar så stor roll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Från Aftonbladet

Men hur många fler vet man inte. FHM ska testa grupper av människor för att få en uppfattning om hur stort mörkertalet kan vara, sa Anders Tegnell i morse – när de har någon uppfattning om det kommer de att berätta det.

jaha så vi ska testa fler ändå? Vilka?

Den som vill få en uppfattning om mörkertalet måste testa ett statistiskt urval, som vid en opinionsundersökning. FHM gör kanske sådana men de kommer inte berätta om det är tio eller tjugo tusen smittade i Stockholm.
Senast redigerad av Stanislaus 2020-03-16 kl. 21:27.
Citera
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
President Macron förbjuder sina landsmän att promenera omkring och träffa vänner. Undrar hur länge Sverige kan stå emot trycket? Pinsamt blir det för FHM och Corona-Bob Tegnell när man måste backa på alla sina beslut och som sista land i världen inför restriktioner!

Blir inte ett dugg pinsamt, eftersom Tegnell hela tiden sagt att det kommer fler åtgärder längre fram.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
det bästa landet att ha roligt idag är Ryssland mina vänner
Citera
2020-03-16, 21:26
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag har pga en 14-månaders unge inte hunnit läsa på riktigt så mycket som jag hade velat om detta virus, men jag misstänker att ni är många här som sitter på massa info, så kanske kan någon besvara min fråga:

Nu är det sju som har dött i Sverige, är det mycket eller lite med tanke på var i viruscykeln vi befinner oss? Om man jämför med t ex Italien och Spanien, hur många döda hade de på motsvarande dag i deras cykler?

Kolla statistik på worldometers där står allt. Vi följer inte Italiens kurva.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Kommer Sverige kunna ändra på ex. Somaliers kultur och lyckas få dem att tvätta händerna mer än 1 gång per dag ? Folk från bergen i Afghanistan ? eller från öknarna ? Dessa grupper har onekligen HELT annan syn på handtvätt än vad de flesta vita har..

Funderade själv lite och räknade efter på dagens handtvättar det är hitills 32 gånger
Då typ
När jag gick upp i morde efter morgonpissandet
Innan jag fixade frukost..
efter att ha städat bort frukosten och disken..
Innan jag gick ut..efter att jag kom hem till fika vid 9 tiden. osv osv..

Tror ni folk där ute att en Somalier eller Afghan kan få detta beteende i ryggmärgen så att det sitter automatiskt ? Knappast..många människor tvättar inte ens händerna efter ett toa besok. och än färre innan de brer en macka har jag noterat.. Dessutom anses det "fult" att påpeka detta speciellt för invandrare..Då är man rasist igen...

Hur många gånger per dag tvättar du händerna i vanliga fall?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De flesta men inte i min kommun. Här är universitet o högskolan igång. Finns fall på högskolan.

Förstår inte varför man inte stänger här med

Min rekommendation skulle vara att kolla åldrarna och politiskt tillhörighet på de som sitter i kommunalrådet.

Det kan vara så att det är gamla senila gubbar och tanter som tillhör partier som tenderar att vara lite mer intresserade av att företag mår bra än att folket mår bra.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Tengill sa idag att 90-95% märker inte att man ens har eller har haft Corona, stämmer detta?

/Provokatör
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Fundera på hur det sett ut i Wuhan om agerandet varit "fundera på att jobba hemifrån"
Nu är väl knappast Wuhan och Kina nåt föredöme över huvud taget med tanke på att det var de som spred det till hela jävla världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in