2020-03-16, 21:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Den där texten la jag ut för typ 5 dagar sen.

Aha okej. Sorry det är svårt hänga med i allt. Hoppas regeringen mottagit den texten.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Nej. Det är inte vad jag säger här. Jag säger att vi VET hur många som vårdas kritiskt iom att dessa vårdas på sjukhus. Att Sverige redovisar 2 inom kritisk vård är jävligt konstigt då det bara idag dött 4 pers, och siffran 2 aldrig reglerats.

Det kallas för stressade sköterskor och läkare som kanske har missat att rapportera eller så är det folk som inte har varit i kritiskt läge innan pga sjukdomen utan som har haft bakomliggande saker som har förvärrats pga sjukdomen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
"Migrationsverket stoppar flyktingresor av coronaskäl
400 kvotflyktingar skulle ha flugit till Sverige de närmaste veckorna, men Migrationsverket ställer in resorna. Detta på grund av coronaviruset, rapporterar DN. Enligt Dagens Nyheter räknar Migrationsverket med att antalet asylsökande kommer att minska".

Se där. du tycks bli bönhörd.

Asylmottagningen kommer landa på närmare 100 pers Max i veckan fram till juni/juli, se statistiken, det har redan minskat med över 1000 pers per vecka.
Citera
Medlem
Med flockimmunitet och ökat antal smittade ökar risken för muteringar.

Jippie
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fantastiskt! Dagens roligaste inlägg på Flashback!

Och helt sant med. Så blåst är han. Skadan ska ske INNAN vi gör något, Korrekt
Citera
2020-03-16, 21:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Finns det möjlighet att ta sig till Finland nu i dagarna? Tänkte bosätta mig där ett tag.

Eller är det omöjligt att komma in? Måste ju finnas någonstans att köra in med bil?

Ja men då är det brådis. Imorgon ska beslutet spikas om stängda gränser. Sedan kommer gränsväsendet mobilisera personal till gränserna. Så du har typ två dagar på dig tror jag. Max.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fel, de allra flesta universitet och högskolor kör via web och hemtentor

De flesta men inte i min kommun. Här är universitet o högskolan igång. Finns fall på högskolan.

Förstår inte varför man inte stänger här med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nederländerna har haft samma stil som Italien fram tills Italien fick problem, jag vet inte om de fortfarande är lika nonchalanta men om de är det, så är de betydligt värre än Sverige.

Stängt lite överallt i Nederländerna

Samtliga skolor, barer och restauranger i Nederländerna stängs fram till 6 april på grund av coronavirusets spridning. Det meddelar regeringen efter att ha träffat företrädare för samtliga partier, rapporterar AD.

Dessutom stängs barnomsorgen, förutom för föräldrar som jobbar inom samhällsbärande yrken.

https://omni.se/nederlanderna-stanger-alla-skolor-barer-och-sexklubbar/a/GGm2rx

Så jävla bra att stänga skolor men att ha barnomsorg för de med samhällsbärande yrken
Senast redigerad av MollyCule 2020-03-16 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Sverige har en fördel mot andra länder när det gäller bekämpning. Sverige är ett av de ensammaste länderna i Världen. Vi har en stor andel ensamhushåll. Det underlättar karantäner och virusbekämpning.

För tre veckor sen var jag på bokrea och köpte bok om den stora svälten i Sverige på 1800-talet. Författaren avslutade med att en sån kris kan inte uppstå i Sverige då vi är bättre förberedda numera.
Citera
Medlem
HGs avatar
President Macron förbjuder sina landsmän att promenera omkring och träffa vänner. Undrar hur länge Sverige kan stå emot trycket? Pinsamt blir det för FHM och Corona-Bob Tegnell när man måste backa på alla sina beslut och som sista land i världen inför restriktioner!
Citera
2020-03-16, 21:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej detta handlar inte om eleverna. Skolans uppgift är att vakta barnen när föräldrarna arbetar. Det är därför som politikerna är livrädda för att stänga skolan. Det kan skada ekonomin. Dessutom är de rädda att det blir mest kvinnor som stannar hemma vilket är ojämlikt.

Så istället så satsar man på att skicka folk som potentiellt är smittade till arbetsplatserna så de kan smitta andra?

Som sagt, det finns kommuner som erbjuder distansutbildning i Stockoholms landsting, det lär komma till andra kommuner också.
Citera
2020-03-16, 21:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Stängt lite överallt i Nederländerna

https://omni.se/nederlanderna-stanger-alla-skolor-barer-och-sexklubbar/a/GGm2rx

Då har de äntligen skärpt sig, för sist jag läste så var folket i det landet förbannade över att deras regering vägrade att ta sjukdomen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in