2020-03-17, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är vissa saker man saknar mer än andra. Själv vill jag till L.A o äta en In-and-out burgare. Likaså är jag sugen på att äta dumplings i Hong Kong.

Och så ser jag fram att kunna gå på bio o se den nya James Bond filmen.

Nån djävla undergång vill jag inte ha.

Håller med dig. Men skulle inte göra så mycket ifall ett par kreditföretag går under först innan läget vänder.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag förstår inte hur det löser någonting med lockdown. Då ska alla länder göra det och tidsfristen för spridning ska utgå. Alla länder gör inte det och vi kan inte kontrollera för att alla länder gör det heller.

Har vi någon lista på vilka som har startat lock down? Vi sätter gränsen att man inte får lämna hemmet utom för att handla mat och arbeta. Resturanger och barer är tvångsstängda
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är vissa saker man saknar mer än andra. Själv vill jag till L.A o äta en In-and-out burgare. Likaså är jag sugen på att äta dumplings i Hong Kong.

Och så ser jag fram att kunna gå på bio o se den nya James Bond filmen.

Nån djävla undergång vill jag inte ha.

Samma här, känner en stark «lust for life» just nu.

Håller på att tillfriskna från nån sorts influensa just nu, hoppas det har varit «den ni vet».
Citera
2020-03-17, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vad svamlar du om?

CLOSED CASES
87,045
Cases which had an outcome:
79,881 (92%)
Recovered / Discharged

7,164 (8%)
Death

Denna siffran är utan hänsyn till mörkertalet som vi i nuläget inte vet hur stort det är. Vi vet dock att det är större än 0.
Citera
2020-03-17, 02:58
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Kina har klarat det.Lombardiets nysmittning avtar !

Var har du fått de siffrorna ifrån förresten?
Jag har bara gårdagens siffror på 3233 nya fall...kan du länka om du har andra?
Citera
2020-03-17, 02:58
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Kina har klarat det.Lombardiets nysmittning avtar !
Har du någon kurva eller statistik på de?
Citera
2020-03-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Har vi någon lista på vilka som har startat lock down?

Det är väl 4-5 stycken max. Alla som har coronaspridning måste göra det, för annars är det att pissa sig varm i byxor. Bättre att fokusera på realistiska, långsiktiga strategier som är oberoende av vad andra länder gör.
Citera
2020-03-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Var har du fått de siffrorna ifrån förresten?
Jag har bara gårdagens siffror på 3233 nya fall...kan du länka om du har andra?

var på text tv angående just Lombardiet!
Citera
2020-03-17, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Menar du DVDer eller heroin?

/Provokatör

Jag menar alla typer av försändelser. Tullen diskriminerar så gott dom kan men generellt så slinker nog mycket igenom.
Citera
2020-03-17, 03:01
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Har vi fler döda? Nej. Du gör massa känslomässiga yttringar för du tror att stänga gränser etc har effekt.

"Har vi fler döda? Nej."

Nej vi har inte fler döda, eftersom vi ligger flera veckor efter Italien i tid. Vänta tills vi kommer ikapp.

Hittills har Sverige följt kurvorna fint. Det är först nu, sedan den 12:e som det har börjat vika av lite, men det är ju enbart för att man slutade testa de flesta i Stockholm och nu har man väl snart slutat testa alla förutom de kritiska fallen.

Så vad vi ser på siffrorna är att antal smittade går ner, fast det i verkligheten bara går uppåt. Och detta kommer vi också se mycket tydligt i dödsstatistiken om ungefär 3 veckor. Men fram tills dess, så kommer antalet öka stadigt men säkert troligen varje dag.
Citera
2020-03-17, 03:01
Medlem
Citat:
Kineserna testade faktiskt ett stort/större antal slumpmässigt utvalda personer i olika åldrar just för att ta reda på hur många som var sjuka utan symptom.

Det var så gott som ingen. De som gav utslag blev sjuka lite senare.

Men jag vet inte mer om hur det gick till eller antalet testade.

Ok det är ju lite synd ifall det stämmer.
Citera
2020-03-17, 03:02
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Denna siffran är utan hänsyn till mörkertalet som vi i nuläget inte vet hur stort det är. Vi vet dock att det är större än 0.

I all ära så visst. Sanningen ligger troligtvis någonstans mellan Syd Korea och Italien (som verkar värst drabbat)

Hade all sjukvård fungerat perfekt så skulle nog siffrorna gå ned mot 1-2% men med den överbeläggning vi ser nu så kan det ju dra iväg ordentligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in