2020-03-16, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
De 500 IVA-platserna kommer att vara fulla inom max 2 månader. Mest troligt redan i mitten av april.
Skulle tro att vi ordnar någon form av lösning för att få fler respiratorer/syrgas m.m. innan dess.
Dom intensivvårdplatser vi hade var väl nästan fullbelagda innan COVID-19.

Lyckas man jämna ut kurvan kommer man nog klara detta galant. Har väldigt svårt att se många unga döda när man slutsummerar detta (70 år eller yngre) eftersom dom kommer prioriteras IVA-platserna vid eventuell kris.

Äldre får helt enkelt isolera sig i den mån det går tills vaccin finns att tillgå.
Senast redigerad av fiskoega 2020-03-16 kl. 16:47.
Citera
2020-03-16, 16:57
Bannlyst
Har den här Anders Tegnell, som är socialdemokrat, tidigare kritiserat den svenska staten för att vara oförberedd inför sjukdomar som skadar den svenska befolkningen stort? Eller har han också på rent föraktmanér hävdat att "Sveriges beredskap är god"? Jag tänker på saker som respiratorer.
Citera
2020-03-16, 17:00
Medlem
UT64s avatar
Anders Tegnell backas nu mer och mer upp av gammelmedia som en "expert" som vi alla måste lyssna på. Lite som Greta som säger att vi skall lyssna på experter när det gäller miljöförstöring.
Idag kom Anders Lindberg, en nedlåtande och hånflinande politruk på Aftonbladet, ut med sin hyllning till byråkraten Tegnell:

Medelklassen har helt enkelt svårt att acceptera att det finns professionella som faktiskt vet bättre än dem. Det kan vara lärare med stor erfarenhet av hur man undervisar och sätter betyg. Fotbollstränare som kan fotboll. Eller läkare som har större medicinska kunskaper. ”Folk i det här landet är trötta på experter”.

Och där kommer det nedlåtande tonfallet fram mot de som är skeptiska mot Tegnell och hur Corona hanterats i Sverige. Säger du emot är du som en rättshaverist tycker Lindberg.

Varje kris på senare år har haft sin mediala syndabock. När sprängningar och skjutningar tog fart i Malmö skylldes poliskrisen på Dan Eliasson, dåvarande rikspolischef. Vid flyktingkrisen var det generaldirektören på Migrationsverket Anders Danielssons tur.

Han tar sina odugliga partikamrater i försvar..

Och så fortsätter det resten av ledarartikeln. Länkar inte till det svinet här, så om någon vill läsa hans artikel så är det bara att gå till AB och klicka på ledare.
Citera
2020-03-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Skulle tro att vi ordnar någon form av lösning för att få fler

Fel. Inte en chans. För kort tid för det. Alla länder vill ha samma sak. Utbudet och produktionen är begränsad, minst sagt. Vi snackar 10 000-tals svårt sjuka. Minst. På mycket kort tid (ja, även om vi lyckas trycka till kurvan).
Citera
2020-03-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Anders Tegnell backas nu mer och mer upp av gammelmedia som en "expert" som vi alla måste lyssna på. Lite som Greta som säger att vi skall lyssna på experter när det gäller miljöförstöring.
Idag kom Anders Lindberg, en nedlåtande och hånflinande politruk på Aftonbladet, ut med sin hyllning till byråkraten Tegnell:

Medelklassen har helt enkelt svårt att acceptera att det finns professionella som faktiskt vet bättre än dem. Det kan vara lärare med stor erfarenhet av hur man undervisar och sätter betyg. Fotbollstränare som kan fotboll. Eller läkare som har större medicinska kunskaper. ”Folk i det här landet är trötta på experter”.

Och där kommer det nedlåtande tonfallet fram mot de som är skeptiska mot Tegnell och hur Corona hanterats i Sverige. Säger du emot är du som en rättshaverist tycker Lindberg.

Varje kris på senare år har haft sin mediala syndabock. När sprängningar och skjutningar tog fart i Malmö skylldes poliskrisen på Dan Eliasson, dåvarande rikspolischef. Vid flyktingkrisen var det generaldirektören på Migrationsverket Anders Danielssons tur.

Och så fortsätter det resten av ledarartikeln. Länkar inte till det svinet här, så om någon vill läsa hans artikel så är det bara att gå till AB och klicka på ledare.

Vad Lindberg skriver är som vanligt ett beställningsjobb från Sveavägen. Man behöver vara ordentligt naiv och korkad för att tro på hans falsarier.

Vad svenska folket är trötta på är politiserade myndighets"experter" som äventyrar landets bästa å det grövsta.
Citera
2020-03-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har den här Anders Tegnell, som är socialdemokrat, tidigare kritiserat den svenska staten för att vara oförberedd inför sjukdomar som skadar den svenska befolkningen stort? Eller har han också på rent föraktmanér hävdat att "Sveriges beredskap är god"? Jag tänker på saker som respiratorer.

Är han socialdemokrat? Han är tillsatt av Reinfeldt i alla fall.
Citera
2020-03-16, 17:14
Medlem
Ja nu är det 5 döda i Sverige, jag tycker Anders tegnell ska ta på sig det på sitt ansvar, han skulle som jag och många med mig tycker ha satt alla i karantän från drabbade områden, att tro att alla som kom från drabbade områden sätter sig själv i karantän är en utopi, dom flesta sköter sig själv och skiter i andra det är nu bevisat med alla smittade. Otroligt att vi måste dras med en hel drös inkompetenta personer som sitter på viktiga poster i vårt avlånga land.
Citera
2020-03-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Spelar ingen roll vem som tillsatt han, han ska bort från sina uppdrag
Citera
2020-03-16, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben

Det vet jag i ärlighetens namn inte. Tar tillbaka det. Men systemlojala typer på Aftonbladet har ju försvarat den här och då fick jag bestämt för mig att sosse, det är vad han måste vara. Dessa typer brukar ju tillsättas på topposter inom den svenska statsapparaten.
Citera
2020-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

Han har jobbat på ledande positioner hos socialstyrelsen och FHM sen ca 2003, dvs han har personligen haft makt att påverka beredskapen. MEN han kritiserade att staten inte var förberedd! Det är ju hans jobb sen 2003!!
Citera
2020-03-16, 17:28
Medlem
[quote=UT64|70740636]Anders Tegnell backas nu mer och mer upp av gammelmedia som en "expert" som vi alla måste lyssna på. Lite som Greta som säger att vi skall lyssna på experter när det gäller miljöförstöring.

Och så fortsätter det resten av ledarartikeln. Länkar inte till det svinet här, så om någon vill läsa hans artikel så är det bara att gå till AB och klicka på ledare.[/QUOT

Det är inte sista gången vi får se nya virus spridas som en löpeld igenom världen, kommer vi fortfarande då ha brist på iv vårdplatser och sjuk artiklar, och varför har inte välfärds Sverige förberett sig på detta, våra sk politiker verkar ha svårt att fatta vissa saker, om jag har fullt i garaget och vill köpa fler bilar måste jag bygga ut garaget. Vad är skillnaden ???
Dårar
Citera
2020-03-16, 17:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Ja nu är det 5 döda i Sverige, jag tycker Anders tegnell ska ta på sig det på sitt ansvar, han skulle som jag och många med mig tycker ha satt alla i karantän från drabbade områden, att tro att alla som kom från drabbade områden sätter sig själv i karantän är en utopi, dom flesta sköter sig själv och skiter i andra det är nu bevisat med alla smittade. Otroligt att vi måste dras med en hel drös inkompetenta personer som sitter på viktiga poster i vårt avlånga land.

Ja idag säger han att det finns allmän smittspridningen i samhället, vilket han har gjort allt för att INTE stoppa för alla falla var importerade och därför behövde man inte göra något. WHO säger att man skall testa så många som möjligt och spåra upp och isolera alla smittade men Sverige tycker tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in