2020-03-12, 10:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Sverige behöver mer folk av det här virket: https://youtu.be/TaVeBP4AdoI

Sannerligen!

Jag är för en totalitär stat om det är en kille som Göran Frisk som bestämmer!

Allt annat än dessa förrädiska pajasar är bättre.
Citera
2020-03-12, 10:56
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shine76
Det här är det SJUKASTE jag sett på länge! SE FILMEN!

Jämlikhet? Jämlikhet? Va? Vad pratar människan om?

Ansvarig för att skydda svenska folket ska bara fokusera på just -
Hindra sjukdomsspridning!! Han borde vara TACKSAM att företag låter sina anställda jobba hemifrån för att stoppa smittspridningen! Att alla ska kunna göra samma sak har absolut ingenting med hans uppdrag att göra. Han är ju faan inte riktigt klok! AVGÅ NU!

https://twitter.com/i/status/1237858212759523331

Varna känsliga tittare. Detta klipp kan skapa rejält med hat och myndighetsförakt!
Citera
2020-03-12, 11:07
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shine76
Det här är det SJUKASTE jag sett på länge! SE FILMEN!

Jämlikhet? Jämlikhet? Va? Vad pratar människan om?

Ansvarig för att skydda svenska folket ska bara fokusera på just -
Hindra sjukdomsspridning!! Han borde vara TACKSAM att företag låter sina anställda jobba hemifrån för att stoppa smittspridningen! Att alla ska kunna göra samma sak har absolut ingenting med hans uppdrag att göra. Han är ju faan inte riktigt klok! AVGÅ NU!

https://twitter.com/i/status/1237858212759523331

Detta är bara klassisk jämlikhetspolitik á la (S) som kan spåras tillbaka åtminstone till år 1928 då Ernst Wigforss (S) skrev i en riksdagsmotion: "Fattigdom föredrages med jämnmod om den delas av alla. Den blir outhärdlig då den dagligen kan jämföras med andras överflöd". https://sv.wikipedia.org/wiki/Andrakammarvalet_i_Sverige_1928 (Se under rubriken Valkampanj).

Översatt till dagens situation: Sjukdom föredras med jämnmod om alla är lika sjuka. Den blir outhärdlig när den kan jämföras med de friska på Spotify".
Citera
2020-03-12, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Inte minst i text. I intervju på tv4 gav hon ett minst sagt märkligt intryck, och även märkliga svar.

Som t. ex. Att masker inte hjälper alls för att man andas in vid sidorna av dem.

Okej Agnes hur kommer det sig att sjukvårdspersonalen på infektionskliniken har de på sig då? Samt typ alla läkare i övriga världen som behandlar covid-15 patienter.

Ytters ytterst märkligt att ha denne verklighetsfrånvända tant som "expert".

Hon borde bli avsatt och få en psykisk utvärdering. Hon är på nästsista fasen av förnekelsefasen (mani innan depression och verklighetsinsikt). Tumregeln är dock att inte lita på någon svensk "expert" då dessa lider av typisk svensk hybris och inte alls är experter.
Citera
2020-03-12, 11:33
Medlem
Lagerthas avatar
WHO har förmedlat ny statistik och prognoser till FHM som visar på att vårdbehov krävs för Corona ända ner i 40-årsåldern. Detta väljer FHM att smyg med och hoppas kunna köra sosseklassikern "Vi såg det inte komma..." senare.

Men absolut, högst risk har de äldsta med underliggande sjukdommar men är du inte en 28-årig ickerökare med bra fysik så skulle jag inte rekommendera att ropa hej.

När man, som Sverige idag, väljer att endast testa "riskgrupper" så är det ett beslut man bara kan göra i samband med att man stänger ner skolor etc. Vi vet att det smittar under inkubationstiden och vi vet att unga friska har väldigt få symptom. Det Sverige gör nu är det samma som att släppa smittospridningen helt fri och inte nog med det, man försöker inte ens att jämna ut kurvan för att ge så många som möjligt chansen till sjukvård.

Man kommer att försöka hålla nere siffrorna nu när Svenskarna verkar gå på ett lågt antal smittade utan att ifrågasätta sambandet med antal testade. Och man kommer vidare att försöka trolla bort antal döda i Corona genom att påstå att dödsfall bara kan relateras till Corona om de tidigare testats positiva. Så många kommer att avlida i Sverige men Sverige vill ändå kunna förmedla ett så lågt antal döda i Corona som möjligt.

Vet inte vad som är mest patetiskt, att de försöker eller att medborgarna verkar gå på det!

Många många av de som nu kommer att avlida kommer att göra det pga regeringens och FHM's medborgarförakt.
Citera
2020-03-12, 11:56
Medlem
Karmans avatar
Förlorade det lilla förtroende jag hade för AT och FHM, när AT i en intervju med Expressen igår säger att han inte vill ge råd om att jobba hemifrån pga "rättviseskäl". Karln är uppenbart farlig för Sveriges befolkning.
Citera
2020-03-12, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förlorade det lilla förtroende jag hade för AT och FHM, när AT i en intervju med Expressen igår säger att han inte vill ge råd om att jobba hemifrån pga "rättviseskäl". Karln är uppenbart farlig för Sveriges befolkning.

Mannen borde ställas inför rätta för vållande till annans död.
Citera
2020-03-12, 15:03
Medlem
What-the-hecks avatar
Halleluja!
Tack och lov, spridningen börjar minska. Inga fall i Västra Götaland och endast 34 nya fall i Stockholm.

Eller är siffrorna frisserade Anders? Fake news!?

Liksom i Italien, där dödssiffran ligger på en oerhört hög nivå i jämförelse med smittade. Det säger mig att mörkertalet där är offantligt. Som en kines sa i ett inslag på SVT att de vill lämna Milano och åka till Kina för att "alla" är smittade i norra Italien. I Italien är det nu 827 döda, med en dödsprocent på 1.0 borde det vara ca 83 000 smittade där. Då är 1.0 lågt räknat.

I Sverige har vi samma problem med informationsflödet. Vi vet ingenting. Hur många är smittade? Ingen aning, för vi testar inte längre. Hur många dödsfall är kopplade till viruset? Ingen aning, då äldre dör av annat i Sverige. Åtminnstonne vad "statistiken" säger.

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/
Senast redigerad av What-the-heck 2020-03-12 kl. 15:28.
Citera
2020-03-12, 15:13
Medlem
What-the-hecks avatar
Anders Tegnell, du är väl för f_n ingen politiker. Jag tycker att du borde samla din kraft och energi på att analysera medicinska fakta, i det ämne du ska vara expert i.

Låt oss slippa ditt PK-sosseri! Visserligen är du skatteavlönad, så vi förstår att du behöver fjäska för sossarna. Försök att skärpa till dig!
Senast redigerad av What-the-heck 2020-03-12 kl. 15:17.
Citera
2020-03-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Nej det är passiva och okritiska får som du som ÄR problemet. Det är sådana som du som reser utomlands under utbrytande pandemi, det är sådana som du som går till jobbet efter att ha vistats i riskzoner och skickar barnen till skolan under pågående smittospridning, bara för att en myndighet säger till dig att att göra det. Det är sådana som du som raljerar över riskmedvetna människors försiktighet och försöker relativisera denna växande kris som varande en vanlig förkylning. Du skulle väl kasta dig framför tåget om myndigheternas "experter" hävdade att det är säkert.

Det är du och dina gelikar som sprider smittan. Skäms!

Eftersom du inte har en aning om vem jag är och vad jag gör så borde inse att det du skriver är ren idioti.

Jag skulle aldrig få för mig att skriva att du är ett ryskt troll, en hysteriker eller bara allmänt obegåvad.

Om någon borde skämmas över sitt beteende så är det du.
Citera
2020-03-12, 15:54
Medlem
Förtroendet för myndigheter stärks knappast när samhället spenderar X antal kronor på beredskap för att det sedan ska skita sig när den väl behövs. OAVSETT utfall av corona skulle givetvis staten och dess myndigheter agerat som om detta var ett tillfälle att öva på ett worst case scenario och skulle utfallet sedan visa sig (1) vara obefogat, ja då hade man stress-testat beredskapen och (2) vara befogad, ja då hade man varit beredd.

Varför ha en myndighet som när det väl kommer till kritan-inte hade behövts överhuvudtaget? Hur mkt bättre mår Sverige idag tack vare MSB och FHM? Tillåt mig tro att vi inte hade vart sämre utan dessa myndigheter.
Citera
2020-03-12, 16:49
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Instämmer. Jag hade tidigt inget förtroende för Tegnell men han fortsätter att överraska i hur usel han är.

Han är farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in