2020-03-16, 08:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Ja WHO är med dig i skamvrån bland flera. Detta citat från WHO gillade jag.

Speed trumps perfection. The biggest error is to not move

Känns som Sverige gick i den största fällan av alla enligt WHO

Nej, vi har skött oss perfekt, förutom att vi borde ha varit betydligt snabbare med att stoppa resor till och från Kina, Italien och Alpområdet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Covid-19 är viral lunginflammation. Antibiotika fungerar ej på virus.

Sant! Men om det utvecklas till bakteriell lunginflammation behövs antibiotika.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Varför SteFAN har vi högsta risken i Europa nu att bli smittade - varför tycker du att det är något vi ska straffas med - för att vi inte gillar dig din skit - varför ska vår sammankomstgräns ligga kvar på 500 när alla länder som har satt gränser har lägre ända in till 5 personer - USA har 50 nu - idiotjävel?
Citera
2020-03-16, 08:40
Medlem
Covids avatar
På totalen menar du? Annars måste ju den döda schrödingerkatten studsa ett antal gånger på allt lägre våningsplan.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
-40% är min gissning.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror det blir en relativt enkel match: när platserna är slut då är de slut. Man behöver inte ödsla tid för någon sortering. Den som överlever får tacka sin lyckliga stjärna.

I mitten av april är vi där.

Det enda var och en av oss kan göra att försöka hålla sig så frisk som möjligt och tvätta tassarna. Samt inte låta farmor och farfar handla själva utan leverera mat till dem till dörren.

Det kommer att bli slakt hur vi än gör.

Ja, det kommer bli en rejäl slakt, allt tack vare dogmatikern Tegnell och hans defaitism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Triage kommer att bli ett ord som svetsar sig fast i svenskens hippocampus och som kommer att framkalla ångest- och panikkänslor.

Jag antar att urvalet - åtminstone inledningsvis - kommer att att vara strikt åldersbaserat. Men det är inte uteslutet att en och annan läkare kommer att titta i taxeringskalendern också. Eller adelskalendern. Eller rätt partitillhörighet. Eller rätt värdegrund. O.s.v.

ett finare ord för "selektering".......
Citera
2020-03-16, 08:41
Medlem
Finansministern ska hålla pressträff kl:09.00 sa de på SVT 1 nyss. Jag bävar...
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar om att flacka ned kurvan. Det gör man genom stängda gränser, skolor och karantän.
Desto tidigare desto bättre, då kan dessutom vården hinna ta hand om de svårast sjuka. Vill man ha en fullständigt okontrollerad situation gör man som Sverige.
Tegnell har medvetet satsat alla kort på flockimmunitet. Att man inte testar gör det är omöjligt att få kontroll på smittan.
Problemet är bara att det aldrig har prövats med framgång och vården är inte förberedd. Således kan upp till 60.000 st dö om det här slår fel. I huvudsak gamla och sjuka, men även unga och friska har dött i Kina och Italien.
Virus muterar dessutom som risken för nya vågor är uppenbar.
Bra skrivet! tyvär så förstår inte en del detta, om de är sossar eller inte låter jag vara osagt men logiskt tänkande är inget den här gruppen praktiserar.
Att inte testa bredare medför en ökad och okontrollerad spridning pga att man inte upptäcker smittade som inte uppvisar symptom, den gruppen tror jag är väldigt stor.
Citera
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Enligt SOS 112 Sverige SKA man stanna hemma från jobb, skola, förskola m.m. även om man har LINDRIGA förkylningssymtom!

Men detta FÖLJS inte alls! Varför respekterar inte människor det?

För att de inte vill ha lägre lön, sjuklön, är min gissning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
På totalen menar du? Annars måste ju den döda schrödingerkatten studsa ett antal gånger på allt lägre våningsplan.

Nej, sen i fredags.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Varför SteFAN har vi högsta risken i Europa nu att bli smittade - varför tycker du att det är något vi ska straffas med - för att vi inte gillar dig din skit - varför ska vår sammankomstgräns ligga kvar på 500 när alla länder som har satt gränser har lägre ända in till 5 personer - USA har 50 nu - idiotjävel?

Instämmer.
Gissningsvis så kommer gränsen snart sänkas men som vanligt är vi sist på bollen av alla.
Citera
2020-03-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Triage kommer att bli ett ord som svetsar sig fast i svenskens hippocampus och som kommer att framkalla ångest- och panikkänslor.

Jag antar att urvalet - åtminstone inledningsvis - kommer att att vara strikt åldersbaserat. Men det är inte uteslutet att en och annan läkare kommer att titta i taxeringskalendern också. Eller adelskalendern. Eller rätt partitillhörighet. Eller rätt värdegrund. O.s.v.

Mmm.. tror ni de kommer titta på om man har barn eller inte. En 20 årig man utan barn ställs mot en 40 årig kvinna med mindre barn. Vem väljer de, eller kommer de gå strikt på överlevnadschans? De kan ju iofs inte ha någon koll på om det finns barn eller inte antar jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in