Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Nu menar jag givetvis kopplade till corona. Att folk får hjärtstopp och dör på kuppen händer givetvis överallt.
Det har postats flera videos på folk som faller ihop på en sekund, pga. Corona, som används som "bevis", men det enda vi har sett det ifrån är diktatur-rövhål som censurerar allt à la iran och Kina.
Varför vi endast sett det den diktaturer vet jag inte.
En sak är säker:
Det händer både där och här. Vare sig det är Corona eller ej. Och frånvaron av sådana videos härifrån påverkar inte hur troligt det är att det är Corona eller ej.
Själv så tror jag att en del fall är vanliga hjärtattacker, och en del kan säkert vara kopplade till Corona (hjärtproblem efter en kombination av fysisk ansträngning och virusinfektion är inte heller något nytt fenomen).
Att du inte ser sådana videos härifrån nu är ett tydligt tecken på att din metod för att bedöma trovärdighet inte håller;
1. Du vet att det händer här också
2. Men trots det ser du inte sådana videos härifrån
3. Det betyder att från frånvaro av videos den en plats inte betyder frånvaro av fenomenet från den platsen
4. Alltså borde du inte bedöma om något händer här också baserat på huruvida du bara sett videos från en av platserna