Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Jerry
Jag vet att du läser i tråden.
Jag har hört ryktesvägen att du är igång igen och kontaktar folk, och försöker övertyga, anklagar, folk att de var de som fick Lena att må dåligt, inte du eller SD. Och ryktena säger att du har blivit än mer lojal mot SD. När ska fjällen falla från dina ögon?
Vi på flashback vet från vittnesförhören att Lena var väldigt ledsen, sårad och besviken på dej för att valde bort henne. Nonchalerade henne. När hon verkligen behövde din vänskap. Istället blev du och SD ännu tajtare. Nä, med sådana vänner behöver man inga fiender. Du är en ynkrygg.
” Fredrik R säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.” Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.”
Så jag tänkte bara påminna dej och världen om vad Lenas son skrev till dej, skärmdumpar finns i FUP.
”du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin bli förlåten
jag är djupt troende och mamma var pastor så jag säjer det här med djupaste
mening. du brinner i helvetet för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest
sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar. hej
kom inte nära min familj igen. jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”
Oj.. Vilka är det han kontaktar, vänner till de inblandade alltså? N*as meddelande verkar inte ha gått in alls då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpis78
Ja, det är fascinerande hur hårt Je**y håller SD om ryggen...Vad är det som gör att han vägrar släppa honom och övertygar honom om att han är oskyldig? Har SD nån hållhake på Je**y?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Säkert är det så ... JG (Je**y) verkar inte vara en dum man egentligen.
Han har en avspänd attityd till mycket tror jag...och inte allmänt feg heller.
Han borde nu vara rädd och kanske fly -
Ja varför. Det har antytts om hållhakar som någon kallad "M***y", samt vad han haft för bilder i mobilen mm.
Eller är hållhaken helt enkel delaktighet i det fasansfulla som hände LW?
Men varför skulle han gå så långt för vänskaps skull, även om han i samtal med SD kallar honom
hans bästa vän?
(Då påminde ju SD honom om att det fanns en vän som heter Ma**o också .. och han är polis ...
Var påminnelsen en slags hint?). JG svarade då att han inte vill nämna Ma**o i sammanhanget.
Om jag läste rätt bland allt "eeh .. och aah ..".
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpis78
Tycker att det verkar som att det viktigaste för JG är att han själv inte ska göra bort sig inför allmänheten, sin Lena eller polisen. Han är väldigt mån om att inte tappa ansiktet och han är rädd för att eventuellt förlora sitt jobb för att det ska komma fram att han gjort något olämpligt under arbetstid...Vet egentligen inte om hsn bryr sig så mycket om SD och att bevisa hans oskuld...
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag det har du också rätt i ... JG talar en hel del om sin rädsla att mista arbetet och att han ännu inte fått några varningar, även för allt han gör på arbetstid som inte hör till arbetet. Han var ju också upprörd hos polisen över den tid det tog att förhöras som vittne ...det var säkert sant.
Ett tag trodde jag hela den konversationen var fejk, dvs uppgjord och att de båda kände till att de kunde avlyssnas eller (?) att man kan återskapa samtalet. Och att JG:s prat om arbetet var för att skylta med sin värld, sina motiv.
Jag trodde inte på att JG var så ovetande om spårning av sms och samtal som han gör gällande i konversationen.(Aktbilaga 154 eller 158, ursäkta att jag inte noterade vilken)
Han har ju ett avancerat arbete i yrket!
Men ja, vi får se.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Något av det första en psykopat gör med en person de tänker de kan ha nytta av, är att lista ut vederbörandes svagheter och hemligheter, som psykopaten kan dra nytta av när det passar, hota till lydnad med att annars berätta för andra om. Sen slår fällan igen bakom offret.
^smack*
Ja, Kanske har SD såna hållhakar på JG?
Jag tror helt ärligt vi kan spika teorin om att de har ett kärleksförhållande.
Det finns inte en jävla chans att en vuxen man låter sig hunsas sådär av en annan vuxen man annars. Absolut, SD är psykopat och JG är uppenbarligen mentalt svag,
MEN det bara håller inte. Inte när SD suttit häktad och inte kunnat utöva påtryckningar.
JG och SD har ett homoförhållande utan någon som helst tvekan, i mitt huvud åtminstone. De främsta tecknen på det enligt mig:
- villkorslös förblindande kärlek från JG
- fnittriga videos under en båttur på tu man hand
- många bilder och videos sinsemellan på bajs och kiss
- att JG så enkelt hugger LW i ryggen - hon var en konkurrent
- att JG tipsar polisen om husrannsakan hos HD - hon var en konkurrent
- att JG känner sig manad att säga att det absolut var heteroporr han tittade på
- att det såklart
inte var porr JG raderade
- att JG är så mån om att få bli rövknullad av SD igen att han kartlägger och hotar användare på Flashback
Nytt tillägg:
- att JG
fortfarande står på SD’s sida även efter FUP kommit.
Ps. Härligt att se att folk börjat ignorera gloriouslife, Snor-Johan och resten av sekten. Fortsätt så! Absolut bästa är att aldrig ge dem luft. Ds.