2020-03-16, 05:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte bara att hitta på ett personnummer.
Jag tror det är den sista siffran som är en kontrollsiffra som beror på något slags sammanräkning av alla de andra siffrorna.

Det är ingen svår uträkning men rätt få personer vet hur man räknar och att göra det spontant känns inte rimligt. Fast i geokretsar kanske de håller på med sådant också.

Att hitta på ett personnummer spontant kan väl vem som helst om det inte kontrolleras.
Det svåra är ju de fyra sista där de de två första pekar vilket BB man är född på, den tredje är för könet, udda eller jämn och den fjärde är en kontrollsiffra för de tre första.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige#Uppbyggnad

BB-numret gäller inte efter 1990 p.g.a. att det ansågs kränkande att alla utlandsfödda fick samma första siffror och kunde då identifieras som "utlänningar.

Men nu säger ju polisen att det var fel nummer och det kan man ju hitta på ett.
Citera
2020-03-16, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att hitta på ett personnummer spontant kan väl vem som helst om det inte kontrolleras.
Det svåra är ju de fyra sista där de de två första pekar vilket BB man är född på, den tredje är för könet, udda eller jämn och den fjärde är en kontrollsiffra för de tre första.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige#Uppbyggnad

BB-numret gäller inte efter 1990 p.g.a. att det ansågs kränkande att alla utlandsfödda fick samma första siffror och kunde då identifieras som "utlänningar.

Men nu säger ju polisen att det var fel nummer och det kan man ju hitta på ett.
Fel
Den sista kontollsiffran är uträknad på hela personnumret (år, mån, dag, födelseort, kön alltså 9 siffror).
Är en enkel uträkning men inget man gör när polisen frågar, personnumret han uppger måste han ha haft i huvudet.

Sen kan man ju fundera på vem i Sköllersta SD hade hela personnumret på och varför (själv kommer jag knappt ihåg barnens hela personnummer).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-16 kl. 06:36.
Citera
2020-03-16, 06:42
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry
Jag vet att du läser i tråden.

Jag har hört ryktesvägen att du är igång igen och kontaktar folk, och försöker övertyga, anklagar, folk att de var de som fick Lena att må dåligt, inte du eller SD. Och ryktena säger att du har blivit än mer lojal mot SD. När ska fjällen falla från dina ögon?

Vi på flashback vet från vittnesförhören att Lena var väldigt ledsen, sårad och besviken på dej för att valde bort henne. Nonchalerade henne. När hon verkligen behövde din vänskap. Istället blev du och SD ännu tajtare. Nä, med sådana vänner behöver man inga fiender. Du är en ynkrygg.

” Fredrik R säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.” Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.”

Så jag tänkte bara påminna dej och världen om vad Lenas son skrev till dej, skärmdumpar finns i FUP.

”du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin bli förlåten
jag är djupt troende och mamma var pastor så jag säjer det här med djupaste
mening. du brinner i helvetet för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar. hej

kom inte nära min familj igen. jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”
Oj.. Vilka är det han kontaktar, vänner till de inblandade alltså? N*as meddelande verkar inte ha gått in alls då.
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, det är fascinerande hur hårt Je**y håller SD om ryggen...Vad är det som gör att han vägrar släppa honom och övertygar honom om att han är oskyldig? Har SD nån hållhake på Je**y?
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Säkert är det så ... JG (Je**y) verkar inte vara en dum man egentligen.
Han har en avspänd attityd till mycket tror jag...och inte allmänt feg heller.
Han borde nu vara rädd och kanske fly -
Ja varför. Det har antytts om hållhakar som någon kallad "M***y", samt vad han haft för bilder i mobilen mm.
Eller är hållhaken helt enkel delaktighet i det fasansfulla som hände LW?
Men varför skulle han gå så långt för vänskaps skull, även om han i samtal med SD kallar honom
hans bästa vän?
(Då påminde ju SD honom om att det fanns en vän som heter Ma**o också .. och han är polis ...
Var påminnelsen en slags hint?). JG svarade då att han inte vill nämna Ma**o i sammanhanget.

Om jag läste rätt bland allt "eeh .. och aah ..".
Citat:
Tycker att det verkar som att det viktigaste för JG är att han själv inte ska göra bort sig inför allmänheten, sin Lena eller polisen. Han är väldigt mån om att inte tappa ansiktet och han är rädd för att eventuellt förlora sitt jobb för att det ska komma fram att han gjort något olämpligt under arbetstid...Vet egentligen inte om hsn bryr sig så mycket om SD och att bevisa hans oskuld...
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag det har du också rätt i ... JG talar en hel del om sin rädsla att mista arbetet och att han ännu inte fått några varningar, även för allt han gör på arbetstid som inte hör till arbetet. Han var ju också upprörd hos polisen över den tid det tog att förhöras som vittne ...det var säkert sant.
Ett tag trodde jag hela den konversationen var fejk, dvs uppgjord och att de båda kände till att de kunde avlyssnas eller (?) att man kan återskapa samtalet. Och att JG:s prat om arbetet var för att skylta med sin värld, sina motiv.
Jag trodde inte på att JG var så ovetande om spårning av sms och samtal som han gör gällande i konversationen.(Aktbilaga 154 eller 158, ursäkta att jag inte noterade vilken)
Han har ju ett avancerat arbete i yrket!
Men ja, vi får se.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något av det första en psykopat gör med en person de tänker de kan ha nytta av, är att lista ut vederbörandes svagheter och hemligheter, som psykopaten kan dra nytta av när det passar, hota till lydnad med att annars berätta för andra om. Sen slår fällan igen bakom offret.
^smack*
Ja, Kanske har SD såna hållhakar på JG?
Jag tror helt ärligt vi kan spika teorin om att de har ett kärleksförhållande.

Det finns inte en jävla chans att en vuxen man låter sig hunsas sådär av en annan vuxen man annars. Absolut, SD är psykopat och JG är uppenbarligen mentalt svag, MEN det bara håller inte. Inte när SD suttit häktad och inte kunnat utöva påtryckningar.

JG och SD har ett homoförhållande utan någon som helst tvekan, i mitt huvud åtminstone. De främsta tecknen på det enligt mig:

- villkorslös förblindande kärlek från JG
- fnittriga videos under en båttur på tu man hand
- många bilder och videos sinsemellan på bajs och kiss
- att JG så enkelt hugger LW i ryggen - hon var en konkurrent
- att JG tipsar polisen om husrannsakan hos HD - hon var en konkurrent
- att JG känner sig manad att säga att det absolut var heteroporr han tittade på
- att det såklart inte var porr JG raderade
- att JG är så mån om att få bli rövknullad av SD igen att han kartlägger och hotar användare på Flashback

Nytt tillägg:
- att JG fortfarande står på SD’s sida även efter FUP kommit.

Ps. Härligt att se att folk börjat ignorera gloriouslife, Snor-Johan och resten av sekten. Fortsätt så! Absolut bästa är att aldrig ge dem luft. Ds.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-16 kl. 06:46.
Citera
2020-03-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hiding borde försöka hitta ngt lagrum vad gäller geocachingen och låsa in hela nördgänget på 12-14 år. Osedlighetsdrivande och gudlös sysselsättning. Försnillande av mänskliga tillgångar och jordiska resurser. Otillbörligt utkonkurrerande av tipspromenaden. Förskingring av arbetstid.

Det är kanske bra att det satt spår dock. Det underlättar väl att komma till dom kanske. Men biträdena som arbetat med smörjan måste ju debriefas sen och få samtalsterapi.

Vilket gäng.

Roligt!

Hamnar gänget på kåken i det syftet så har de ändå snart engagerat hela anstalten i skattjakt. Det handlar om timmar bara.
Citera
2020-03-16, 07:41
Medlem
Citat:
Tycker att det verkar som att det viktigaste för JG är att han själv inte ska göra bort sig inför allmänheten, sin Lena eller polisen. Han är väldigt mån om att inte tappa ansiktet och han är rädd för att eventuellt förlora sitt jobb för att det ska komma fram att han gjort något olämpligt under arbetstid...Vet egentligen inte om hsn bryr sig så mycket om SD och att bevisa hans oskuld...

Precis. Mest av allt vill han inte bli inblandad. Det tycks viktigast för honom.
Ändå ställer han upp för SD på alla sätt.
I deras avlyssnade konversation (aktbil 154 el 158) är det han som vill prata
och prata medan SD sitter i en jobbsituation och försöker då och då att avsluta.
När JG pratar om när han förhördes hos polisen och att det tog så lång tid,
medger han att hans fel är att han själv vill prata.
För att prata sig fri, bortom tvivel på att han han vara delaktig.
Han är nog nöjd med att LW är borta ur bilden i vart fall.
... HD är nog den ändå som sitter mest inne på uppgifter om slutet av LW:s livsresa.
Citera
2020-03-16, 07:57
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Min fetning. Mån, 14 Maj 2018 16:15:38 kom det ut en geocache av typen ”mystery” (GC7K62F) som HD troligen försökte lösa redan då men inte lyckades lösa förrän 17/6. CO är En Jani. Troligen helt irrelevant information i sammanhanget dock... gissar dock att en del av HDs aktivitet med datorn kan röra detta den 14:e och 15:e maj.

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
HD har alltså gjort allt utom Janis myst....?

Janis myst? Någon som vet om den finns?
Kan det vara en förkortning på Januaris myst?
Den handlar om elektronik.

Jag tänker på SD,s ytterbelysning som han nuförtiden säger att H haft ansvar för.

Var det kanske det hon hade kvar att göra; gå för att återställa belysningen som inte varit igång kvällen innan?

Se mitt inlägg nr #82025 ovan.

JOikarinen (Jani) verkar vara en vän till teamD och HD har slängt sig över att lösa mysten, men inte lyckats. Verkar ofta vara HD som löser medan SD drar iväg på FTF-jakt och skriver in båda?
Senast redigerad av Spitilinkkon 2020-03-16 kl. 08:00. Anledning: Kunde tydligen visst citera flera...
Citera
2020-03-16, 08:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Det här med dörren på glänt...…..
Jag har inte koll på hur knappsatsen på LW:s kodlås ser ut, men en tanke slog mig att MGM såg till att dörren lämnades på glänt för att hans fingeravtryck inte skulle vara de senaste som avsatts på knappsatsen. LW öppnade förmodligen ytterdörren inifrån. Om dörren inte gått i lås, när de lämnade huset, kunde han efter mordet gå in utan att använda sina skitiga fingrar på kodlåset. En tanke bara...

Så har jag med tänkt. SD ber Lena att inte stänga helt när de går iväg. Säger säkert något i stil med ” lämna dörren på glänt så inte NN vaknar av att låset går igen”
Då är det lätt för honom att smita in efter han dödat Lena och rota runt och sno hennes mobil. Min spekulation.
Citera
2020-03-16, 08:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry
Jag vet att du läser i tråden.

Jag har hört ryktesvägen att du är igång igen och kontaktar folk, och försöker övertyga, anklagar, folk att de var de som fick Lena att må dåligt, inte du eller SD. Och ryktena säger att du har blivit än mer lojal mot SD. När ska fjällen falla från dina ögon?

Vi på flashback vet från vittnesförhören att Lena var väldigt ledsen, sårad och besviken på dej för att valde bort henne. Nonchalerade henne. När hon verkligen behövde din vänskap. Istället blev du och SD ännu tajtare. Nä, med sådana vänner behöver man inga fiender. Du är en ynkrygg.

” Fredrik R säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.” Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.”

Så jag tänkte bara påminna dej och världen om vad Lenas son skrev till dej, skärmdumpar finns i FUP.

”du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin bli förlåten
jag är djupt troende och mamma var pastor så jag säjer det här med djupaste
mening. du brinner i helvetet för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar. hej

kom inte nära min familj igen. jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”

Jag tror inte att JG behöver bry sig så
mycket om vad en djupt troende snattare och hans porrpastor mamma tycker / tyckte.

LW mådde dåligt för att hon inte fick som
hon ville. För att SD valde sin fru.
Hon beklagade sig för alla som ville
lyssna om hur SD hade lurat och utnyttjat
henne. Om JG inte ville lyssna på det så
var det upp till honom. Det hade ändå inte
räckt att lyssna. Hon hade krävt att han
skulle tycka synd om henne och välja
hennes sida.

Fredrik R bröt kontakten med allihop, även
LW. Han orkade inte lyssna på hennes gnäll.

LW var så svartsjuk så att hon bad vänner att spionera på FaceBook på SD och HD åt henne, efter att de blockerat henne, för att få veta om de postade några ”gullegull-bilder”.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-16 kl. 08:29.
Citera
2020-03-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så har jag med tänkt. SD ber Lena att inte stänga helt när de går iväg. Säger säkert något i stil med ” lämna dörren på glänt så inte NN vaknar av att låset går igen”
Då är det lätt för honom att smita in efter han dödat Lena och rota runt och sno hennes mobil. Min spekulation.

Försöker bli klok på hur de kommunicerade på mordnatten förutom de redan kända sms:en och har en fråga till den som har lite koll på appar med röstsamtal över nätet.

Finns det i någon app som SD och LW hade installerade på sina telefoner möjligheten att radera röstsamtals logg?

Alltså att man kan rensa ett eller ett par röstsamtal precis som man rensar mess i appar.

Att SD och LW i perioder haft sparsamt med kontakt på telefon och sms kan ju då bero på att de kört röstsamtal eller videosamtal över nätet. Eller så höll de sig på sin kant men bara en tanke.

I en mobiltelefon borde såna röstsamtal inte kunna gå att spåra att man raderat samtalen om man använder ”rätt” app? Viber? Skype? Osv
Senast redigerad av Avel 2020-03-16 kl. 08:32.
Citera
2020-03-16, 08:25
Medlem
Läst delar av akt 163 del 16

Några sidor ner... typ 4-5 (svårt att utläsa sidnr)

Det här är tekniskt som jag inte förstår mig på men SD verkar ha kontakt med någon adm ang g-mail den 20/5-2018.

"Din begäran om återställning av Google-konto" och han får svar hur han ska göra.

Några sidor längre ner... runt kanske 20 sidor.

Sökning noteras från 22/4-2018

Har sökt vid 3 tillfällen 15.19, 15.43 och 21.11 sökt med titlar "hitta, låsa, rensa en borttappad Android-enhet".

Dessutom har utredarna (lite längre ner) fastställt att det är mycket på arbetsdatorn och att det mesta verkar ha med geo att göra.

Någon som är tekniskt kunnig i tråden och kan dra någon slutsats av ovanstående? Planerat dåd?
Citera
2020-03-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror inte att JG behöver bry sig så
mycket om vad en djupt troende snattare och hans porrpastor mamma tycker / tyckte.

LW mådde dåligt för att hon inte fick som
hon ville.
Och nu ger du dig på sonen också, har du ingen som helst gräns eller skam i kroppen?
LW mådde dåligt för att hon blev utnyttjad. Varken mer eller mindre.
Citera
2020-03-16, 08:36
Medlem
HÅ visste tydligen att LW planerade sätta ut en ny cache på den gamla platsen för mysten My Real Six-string. Tänkte inte hon och övriga cachare på att leta vid typ alla hennes cacher som låg nära hemmet? De måste ju ha tänkt att hon gått ut för ett snabbt utsättande av ny cache eller underhåll av befintlig i närheten när dörren stod på glänt?

SD sökte inte och HD var fokuserad på lösa Janis myst när LW upptäcktes vara borta. JG drog till värmländska skogen för att cacha den 16e och kexet JH drog till Norge.

Vilka, förutom LW:s familj och Spe*dlinkan (som kontaktade Missing People), var oroliga på riktigt och letade efter LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in