2020-03-16, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, det är fascinerande hur hårt Je**y håller SD om ryggen...Vad är det som gör att han vägrar släppa honom och övertygar honom om att han är oskyldig? Har SD nån hållhake på Je**y?

Något av det första en psykopat gör med en person de tänker de kan ha nytta av, är att lista ut vederbörandes svagheter och hemligheter, som psykopaten kan dra nytta av när det passar, hota till lydnad med att annars berätta för andra om. Sen slår fällan igen bakom offret.
^smack*
Ja, Kanske har SD såna hållhakar på JG?
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-16 kl. 02:33.
Citera
2020-03-16, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
H
JG och Hanna är nyckelpersoner här. De vet ju att SD är skyldig. Varför skyddar dom honom? Jag begriper till viss del, men han kommer inte undan ändå. Ta bladet ur mun för helsicke!
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Halleluja.!!

Stefan är inte värd det, längre.
Ge upp nu, och gör det rätta...

Men eftersom rättegången verkar vara ett (citat) "skakigt fall" finns ju risk att SD går fri en tid eller helt och hållet. I alla fall teoretiskt och i HD:s ögon (även om vi inte tror det) , som är subjektivt inblandad.
Hur tror ni HD ska kunna klara upp med SD vad hon sagt i förhör, om hon skulle säga precis allt hon vet?
Citera
2020-03-16, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vill lägga till en liten brasklapp:
Mitt tidigare inlägg gjorde jag absolut inte för att på något sätt försvara SD eller styrka hans utsagor. Däremot har jag ju synat hans göranden och låtanden utifrån Tidlinje i Aktbilaga 145 och resonerat lite om ifall han skulle ha kunnat träffa LW på sitt kontor på lunchen. Utifrån loggrapporterna i Huvudprotokollet verkade det som om det inte stämde det han påstod.
Dock, när man läser hur dörrarna fungerar och hur det loggas så kan det stämma, och då vill jag inte att mina tidigare inlägg ska bli trådsanningar.

Det uppstår ändå lite andra funderingar kring det hela:
Varför "jobbar" SD den betalda klämdagen? Han verkar mest pyssla med sånt han skulle kunna sköta hemma: Google, radion, GC, Fyndiq mm mm. Jobbmail verkar han ju inte ha några problem att hantera hemifrån.
Kan det vara så att han verkligen vill träffa LW och att de gjort upp om det via Telegram eller något liknande. Hans kontor kommer (med största sannolikhet) att vara tomt så de kanske passar på och träffas där.

Vad händer på kontoret?
Är det då de bestämmer ytterligare en träff, nämligen samma kväll/natt?
Vid Fågelbärsgatan.

Eftersom de inte ville bli sedda då de träffades borde det varit välkomet att kunna ses på kontoret.
Men i så fall var LW inte där någon längre stund, enligt tidsangivelserna.
Citera
2020-03-16, 03:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han var rädd för att sanningen skulle komma fram; både till HD och till omgivningen i övrigt. - LW var inte rädd för sanningen - och hon ville inte bli satt i karantän och utestängas från olika geo-aktiviteter.

Nej, hon var inte rädd för "sin" sanning för hon tyckte inte
att hon hade gjort något fel.

Hon tyckte att allt var SDs fel som lurat och utnyttjat henne.
Att någon kunde tycka att hon gjort fel kunde hon inte ens
tänka sig.
Citera
2020-03-16, 03:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror att det var ytterligare en markering från LW, dvs lika noggrann som hon själv var att följa regelverket, lika angelägen var hon att andra gjorde det - och detta i synnerhet betr. hennes egna cacher. - I detta fall hade bara halva TD besökt hennes cache men HD trots detta loggat cachen. - Möjligen fanns också ett visst förtäckt budskap i SD:s kryptiska logg där han yrar om giftermål med Google, osv; något som LW genom utbytet av just den här loggremsan också velat understryka.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon tog bort en logg för SD som han aldrig loggade om. Den hade HD också överfört som loggad (dvs en kopia av en borttagen cache).

LW följde regelverket. Hon var starkt emot "fuskloggare" rent principiellt.

Citat:
Ja, LW som idrottskvinna och tävlat i särskilt skidor hade troligen sina starka principer därifrån. Jag håller med dig i din jämförelse.

Så reglerna och principfastheten gällde för alla andra men LW
fick göra som hon ville?

Det här gällde bara en sysselsättning för muppar. Inget viktigt.
Men det skulle det tjafsas om?

Men att försöka stjäla en annan kvinnas man och splittra en
barnfamilj det var helt OK? För det var något LW ville.

Sådant hyckleri
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-16 kl. 03:20.
Citera
2020-03-16, 03:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Helt j-a otroligt må jag säga ....

Insåg nu , att HD har skrivit sig som First-To-Find (FTF) trots att hon inte ens varit där ÄN .....Last-to-Find (LTF) vore kanske mer sannolikt att skriva då ?

SD var ju väldigt ofta FTF genom att han ÄLSKADE att vara först på plats "in real life",det var riktig triumf för honom...men hans fru ?
Vad var hon ?

Okej hon var ju på sjukhuset och hjälpte strokepatienter så visst ,First To Help (FTH) .där låg hon i topp ,och det hedrar henne .

Hon kanske var hemma och tog hand om deras barn
medan SD var ute och roade sig med sin älskarinna?

Citat:
Hela den här slagfältet om vem som får logga vilken gömma är ju rätt banal jämfört med ett mord .

Men vet inte varför det blev sådant allvar omkring loggade/ej loggade ...?

Därför att LW hittade ett sätt att styra SD för att
tvinga honom att fortsätta att träffa henne.

Citat:
Det är ju egentligen de som loggar utan att varit där, som går miste om själva upplevelsen i naturen...
Så det kan ju inte vara speciellt kul ...?

Nu efteråt var det ju trist att SD tjatade in LW i geocachandet ,så som det nu blev ...

Hade han skitit i det så hade ju inte dessa oändliga bråk infunnit sig och han hade sluppit skriva sms vareviga dag till henne och HD hade varit lycklig och LW hade funnits för sina barn ...JAO ...tänk om ...

De träffades mycket och tränade tillsammans även
innan de började geocacha tillsammans.

Uppenbarligen så var SD viktigare för LW än hennes barn
eftersom hon inte anmälde honom när han mordhotade barnen
utan använde hotet till att tvinga honom till fortsatt kontakt
och sex.
Citera
2020-03-16, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är du så jäkla korkad att du inte förstår att hon gjorde det för att hon reds av grotesk svartsjuka

Hon var emot fusk i alla avseenden, även på arbetsplatser.
Däremot är det rätt att hon retades med HD på en del olika sätt.
Citera
2020-03-16, 03:39
Medlem
Lonnrots avatar
Hiding borde försöka hitta ngt lagrum vad gäller geocachingen och låsa in hela nördgänget på 12-14 år. Osedlighetsdrivande och gudlös sysselsättning. Försnillande av mänskliga tillgångar och jordiska resurser. Otillbörligt utkonkurrerande av tipspromenaden. Förskingring av arbetstid.

Det är kanske bra att det satt spår dock. Det underlättar väl att komma till dom kanske. Men biträdena som arbetat med smörjan måste ju debriefas sen och få samtalsterapi.

Vilket gäng.
Citera
2020-03-16, 03:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag hänvisade till en reviewer HÅ som både har överblicken och varit involverad i just detta ärende. Men som sagt även Sh.Holmes.

Aktbilaga 150, s 685, 686, 702.

"H*anna kontaktade Hele*na i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd
gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamDavidsson".

Ha*nna uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med
situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull.
Anledningen var att personerna ansåg att Han*na inte hade rätt att logga sådant hon inte varit
med och tagit. Han*na nämnde inga namn men Hele*na förstod att Lena måste varit en av
personerna.

Hel*ena uppfattar Han*a som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden.

Även Lena har pratat med He*lena om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. He*lena förstod det som att Stefan loggat cacher då Lena varit med och att hon på så sätt visste att Han*na inte varit med.

Situationen utvecklades till att Ha*nna loggade cacher och att Lena sedan raderade dessa
loggar. Han*na loggade igen och Lena raderade igen. Det är endast den som äger eller
administrerar cachen som kan radera loggar. Hel*ena noterade det utifrån att hon såg att Han*na
loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.

Jag pratade ju i telefon med båda parter 8/4 (jag ringde L W för att prata om flera saker vi hade "på G", HD ringde mig som reviewer för att rådgöra kring loggandet) och uppmuntrade dem till eftertanke med kommentarer som "låt saken vila ett par dygn innan du ev. agerar", "välj dina strider" och "man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för". (Som volontär för Geocaching HQ ska jag inte ha någon synpunkt på loggar, utan förväntas hänvisa de tvistande till HQ ifall kontrahenterna inte kan enas på egen hand.)"
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-16 kl. 03:53.
Citera
2020-03-16, 03:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från början trodde jag att loggremsan skulle symbolisera att de skulle ut för att fixa en ny cache.

Nu förstår jag att loggremsan har hämtats av någon anledning, ersatts med en ny 13 maj.

Aktbil 145, sid 127

SD: 23:00:55 "kom precis. Svarar på jobbmail"
SD: 23:01:02 "Har lite måsten"
LW: 23:01:13 Bilden på loggremsan. Det är den sista meddelandet L*ena skickar SD; bilden innan hon går ut.

Därefter är det ingen kommunikation dom emellan (SD- LW) innan hon dör.

Kl 23.23 går hon ut ur sin bostad.

Man får en uppfattning om att de har bestämt tidigare att de skulle ses genom den konversation de har innan under kvällen. Resan till USA kan L*ena knappast förhindra i det här läget, själv ska hon till Norge.

Varför skickar hon inte fotot på loggremsan till HD om det var anledningen?

Aktbil 150, sid 702
Förhör HÅ, reviewer:

LW hade bestämt att de skulle ses.

När SD försökte undvika henne så hotade hon
som vanligt för att få som hon ville.
Citera
2020-03-16, 04:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är liksom inte det som är poängen, poängen är att BO var djävligt hård mot ett visst par och speciellt hård mot den kvinnliga delen av paret.

Den principlösa före detta pastorn uppbådade helt plötsligt en oanad moralisk resning och principfasthet.

Fan man skrattar nästan när man tänker på det, någon helt utan skrupler och moral blir plötsligt helt rigid när det gäller regler, man behöver ju inte ens fråga sig själv varför det blev så viktigt helt plötsligt.

Helt otroligt!

Jag tror faktiskt att hon försökte driva HD till vansinne,
kanske t.o.m. till självmord.

LW såg det som att hon dög åt SD när HD var "sjuk och tråkig".
Men så fort HD började kvickna till igen så försökte
SD att slänga LW på soptippen, enligt LW.

Jag tror faktiskt att hon ville att HD skulle bli "sjuk och tråkig" igen.
Och att LW gjorde allt som stod i hennes makt för att det skulle
bli så.
Större ondska får man leta efter.
Citera
2020-03-16, 04:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 163, s 759.

Från SD till JG 2018-05-26

"Saft försökte skaffa hållhake på mig en kväll. Uppfann en händelse
och försökte spela in ett samtal där hon skulle kunna sätta dit mig. Otrevlig kväll.
Samma som när jag tog henne ur bilen mot hennes vilja.
Den gången begick hon mened, men det vill jag helst inte prata med polisen om nu.
Vill inte framställa henne som en dålig människa, även om hon gjorde väldigt dåligt då."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in