Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag hänvisade till en reviewer HÅ som både har överblicken och varit involverad i just detta ärende. Men som sagt även Sh.Holmes.
Aktbilaga 150, s 685, 686, 702.
"H*anna kontaktade Hele*na i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd
gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamDavidsson".
Ha*nna uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med
situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet,
någon hade varit hotfull.
Anledningen var att personerna ansåg att Han*na inte hade rätt att logga sådant hon inte varit
med och tagit. Han*na nämnde inga namn men Hele*na förstod att Lena måste varit en av
personerna.
Hel*ena uppfattar Han*a som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden.
Även Lena har pratat med He*lena om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. He*lena förstod det som att Stefan loggat cacher då Lena varit med och att hon på så sätt visste att Han*na inte varit med.
Situationen utvecklades till att Ha*nna loggade cacher och att Lena sedan raderade dessa
loggar. Han*na loggade igen och Lena raderade igen. Det är endast den som äger eller
administrerar cachen som kan radera loggar. Hel*ena noterade det utifrån att hon såg att Han*na
loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.
Jag pratade ju i telefon med båda parter 8/4 (jag ringde L W för att prata om flera saker vi hade "på G", HD ringde mig som reviewer för att rådgöra kring loggandet) och uppmuntrade dem till eftertanke med kommentarer som "låt saken vila ett par dygn innan du ev. agerar", "välj dina strider" och "man väljer själv vad man vill bli ihågkommen för". (Som volontär för Geocaching HQ ska jag inte ha någon synpunkt på loggar, utan förväntas hänvisa de tvistande till HQ ifall kontrahenterna inte kan enas på egen hand.)"