2020-03-14, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet att det är lögn men funderar på om det finns en risk att det skapar rimligt tvivel eftersom det är en ganska rimlig förklaring. Vad tror du?

Om det vore historia ett, men är inte det. Vi har ju blod sex och rinnande blod i hans ansikte efter sex. Så, nja.
Citera
2020-03-14, 10:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Om det vore historia ett, men är inte det. Vi har ju blod sex och rinnande blod i hans ansikte efter sex. Så, nja.

Ja precis. Det måste väl bli orimligt eftersom historian ändrat sig flera gånger tänker jag också.
Citera
2020-03-14, 10:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra sammanfattning/gräv med tider!

Mina funderingar/tankar

12.33
LW på Stadium kanske hittat hantlar till födelsedagspresent som hon inte vet hur hon ska forsla hem.

13.30
LW till rehab, finns tid att träffa SD på kontoret (mellan dessa tider som Du skriver) och han erbjuder sig att fixa hem det tunga paketet.

15.46
LW tillbaka på Stadium kvitto på att hon handlar.

15.48
LW chattar/sms till någon JJ att hon får hjälp med hemtransport.
Om SD lovat fixa hem paketet så lyckas hon få det till hans kontor som är ganska nära Stadium.

16.10
SD lämnar kontoret till Gustavsvik ganska omg (hinner nog inte hem däremellan).
Kanske han har kvar paketet på kontoret för senare hemforsling (det är några dagar kvar innan LW:s son fyller år).

Fick sonen hantlarna? Om det är som jag funderar på att SD erbjudit sig hemleverans... när lämnade han över dessa till LW... blev det gjort?
Vem var det som bar ut något tungt... var det från SD:s hus? SD:s svärfar när de forslade bort saker från SD:s hus bla till återvinning?

Fy tusen vad utredarna måste ha pusslat med alla tider, bekanta mm i detta fall, inte undra på att det har tagit tid! Bara hoppas nu att det inte fattas någon bit...

OCH:

Precis hon befinner sig ju på Rehab 1 tim o 40 minuter.

”Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10”
Citera
2020-03-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ja det var då HD skickade mess till SD. Vad jag funderade på var om HD trodde att barnen var med till Gustavsvik... skriver "snäll pappa". HD kanske svarade så om hon trodde/visste att han hade barnen med sig.
Har barnen varit hos SD kvällen/natten den 11:e när han var ute på sin jakt?

Har för mig att SD sagt att han har haft brådis hem tlll barnen (på natten) och senare har han inga barn hemma den natten.

Jag kan komma ihåg fel från alla förhör jag läst och där SD ändrar sig alltefter förhören pågår. Det känns som man måste komma till slutet av alla förhör för att få reda på vad han till slut bestämmer sig för.
Kanske inte ens det hjälper då han verkar ändra sig de senaste dagarna enl rapportering NA/Aftonbladet.

Ja, det är ju det man undrar, var flickorna befann sig?
Med tanke på vad HD skriver i messen till SD så får man den uppfattningen
att hon tror att de är med pappan i Gustavsvik. Har SD sagt så till HD?

Men så sedan SD:s olika svar, man blir inte klok på allt! Som du skriver så ändras
hans vittnesmål rejält från gång till gång i flertalet frågor.
Citera
2020-03-14, 10:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så olika svar på samma fråga är normalt? Iofs kan en av 4 vara sann, så ska vi kalla honom kvarts SD hädanefter. Gällande schizofreni var det lite ironiskt men det kanske försvann över ditt huvud.

Vet du vad som är normalt för SD?

Att ironisera en sjukdom tycker jag är bedrövligt av dig, du borde skämmas men det har du väl inte vett till.

Försök att hålla en trevligare ton.
Citera
2020-03-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vet du vad som är normalt för SD?

Att ironisera en sjukdom tycker jag är bedrövligt av dig, du borde skämmas men det har du väl inte vett till.

Försök att hålla en trevligare ton.

Klart jag kan ironisera över en sjukdom, det är min fria rätt. Sett mycket värre saker i den här tråden än att kalla hans olika versioner för schizofrena eller om att han har schizofreni.

Om det är normalt att ljuga för SD? Jo, det vet jag. Hur vet jag det? Jo en lögn kommer ur hans käft varje gång han öppnar käften.

Trevligare ton, takes two to tango. Var trevlig sjäkv då blir du trevligt behandlad.
Citera
2020-03-14, 11:08
Medlem
Kan Uws och NWs nattliga besök i LWs radhus den 15 maj ge försvaret utrymme för rimligt tvivel?
Citera
2020-03-14, 11:16
Medlem
Skibladners avatar
Det här med dörren på glänt...…..
Jag har inte koll på hur knappsatsen på LW:s kodlås ser ut, men en tanke slog mig att MGM såg till att dörren lämnades på glänt för att hans fingeravtryck inte skulle vara de senaste som avsatts på knappsatsen. LW öppnade förmodligen ytterdörren inifrån. Om dörren inte gått i lås, när de lämnade huset, kunde han efter mordet gå in utan att använda sina skitiga fingrar på kodlåset. En tanke bara...
Citera
2020-03-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kan Uws och NWs nattliga besök i LWs radhus den 15 maj ge försvaret utrymme för rimligt tvivel?
Syftar du på deras ankomst tidig morgon?

Eller har dina "trovärdiga" vänner (som sa att HD hade alibi) kommit med nya intressanta uppgifter?
Citera
2020-03-14, 11:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Min helhet bild på sammantaget information.

Lena gjorde allt för sina barn och satte dom först.
Sen gjorde väl hon misstag som alla andra föräldrar gör.
Varför tror du dom tisslade och trasslade för att barnen inte skulle påverkas.
Jo, för att hon verkligen brydde sig om barnen.

Det är jag 100% övertygad om.

Då har du 100% fel för var det något hon inte gjorde så var det att sätta sina barn först.
Eller vad tycker du om att gulligull mamman fortsatte knulla och baka hjärtformade kakor till den som hotat mörda sonen A*ron?
Hennes åtrå efter SD var det som sattes först . Punkt!
Citera
2020-03-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har även hittat några av de vittnesmål som visar på att det pågick ett ställningskrig (mitt ord) mellan LW och HD. Jag har försökt sammanställa det som visar på konflikten om loggarna + bekräftelse på att det är just 17 loggar. Har valt datumordning, inte efter respektive person. Hoppas det går att följa. Tyvärr hittar jag inte SDs kommentar. Jag vet att jag har läst den någonstans men hittar inte just nu.

2017-07-05 Systerhax reggar sitt konto.

2018-04-06 för Systerhax över hundratals loggar till sitt egna konto (kan ses i statistiken på geocashing-.com samt i messenger mellan LW pch HÅ (se aktbilaga 168 s. 764 och uppåt)).

2018-04-08 kontaktar LW LÅ som är s.k re-viewer och skriver bland annat *”bara jag. hon har raderat ut mig ur allt hon kunnat kontrollera, unfriendat, tvingat honom att göra samma sak, förbjudit honom att ens prata med mig på event. jag tar helt korrekt bort hennes loggar om hon inte vairt där.” Hela messengerkonversationen kan man läsa i aktbilaga 168 sid 749-755 (läses i bakvänd ordning, dvs från s. 755 och uppåt)

2018-05-23 Aktbilaga 150 Från vittnet FH
Då berättade LW att hon raderat deras respektive loggar där dom inte varit tillsammans och hittat hennes cachar. Hon hade kontaktat dem också att sagt att dom var välkomna att logga om dom faktiskt varit där, hon ville inte ha loggar om dom faktiskt inte varit där på plats.

2018-06-04. Aktbilaga 150. Från vittnet HÅ
HD kontaktade HÅ i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamD*vidsson". Samtalet varade i 15 minuter. HD uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull. Anledningen var att personerna ansåg att HD inte hade rätt att logga sådant hon inte varit med och tagit. HD nämnde inga namn men HÅ förstod att LW måste varit en av personerna. HÅ har inte haft kontakt med HD efter det tillfället. HÅ uppfattar HD som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden. Hon har haft en extremt låg profil och låg aktivitet på sociala medier vilket HD reagerat på. Även LW har pratat med HÅ om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. HÅ förstod det som att SD loggat cacher då LW varit med och att hon på så sätt visste att HD inte varit med. Även FR (geocachingalias Superg*ofy) kontaktade HÅ och frågade hur han skulle förhålla sig till HD loggar. Situationen utvecklades till att HD loggade cacher och att LW sedan raderade dessa loggar. HD loggade igen och LW raderade igen. Det är endast den som äger eller administrerar cachen som kan radera loggar. HÅ noterade det utifrån att hon såg att HD loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.

2018-05-14. LW skickar en bild till HD på en loggremsa som HD har loggat men inte varit på. Detta blir hennes sista meddelande till SD.

2018-06-15. Aktbilaga 162 vittnesförhör med LÅW sidan 96 och framåt
sid. 100. Lista på de 17 casherna när Systerh*x loggar dem på kvällen den 10 juni.
sid 110-137. Enskilda utdrag för respektive 17 loggar.

LÅW berättar att i samband med att Team D*vidssons splittrades så var "S*ftis" förbannad. "S*ftis", alltså LW har raderat massa loggar där Team D*vidsson har varit och där HD inte varit närvarande. "S*ftis" var förbannad över att HD hade förstört hennes procent av cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt. Dom kom upp bland annat 17 st loggar där HD inte varit, fast hon har loggat dom. "Stora Mell*sa" har också berättat på Ikea att det raderats loggar. Senast den 10 juni har HD loggat cachar som "S*ftis" raderat loggen från gruppen eftersom Hanna inte varit där. …//…

…//… Det LÅW menar som sticker ut är att HD "Systerh*x" loggar på nytt i sitt egen namn dom gamla cacharna som Team D*vidsson tagit, där LW raderat bort loggar där HD faktiskt inte varit på plats. LW skulle vända sig i graven om hon fick veta vad HD gjort. LW och HD har aldrig varit såta vänner menar LÅW. …//…

…//… LÅW funderar över om det är värt det som HD gör, att logga gamla cachar som TeamD*vidsson har tagit, på hennes nya konto "Systerh*x" loggar som LW tagit bort eftersom HD inte varit på plats.

2018-06-20 Aktbilaga 150. s 702 Från vittnet HÅ
Vi var på plats vid finalen för denna cache (GC677JM) igår kväll 1976 och själva behållaren – en silvertejpat PET-preform - finns på plats ca 5 m upp i trädet (jfr bifogat foto): Tyvärr hade vi inte utrustning (teleskopstege) med för att kunna kolla innehållet och se om där fanns en ny loggremsa. Man skulle kunna tänka sig att LW gjort likadant med alla de cacher hon uppmanat HD att besöka själv och logga fysiskt (=signera loggremsan) innan HD nätloggar dem.

2018-06-23 Aktbilaga 162 sid. 49. Från vittnena H och L Å*ström
Cachen innehåller en ny loggremsa som ingen annan än LW skrivit på. Raderna under "logghuvudet" + hela baksidan är tomma. Det är hennes handstil så som vi känner igen den och den nya loggremsan förefaller vara utlagd 13/5.

2018-09-14 Aktbilaga 150. Från vittnet PJ
HD kontaktade PJ efter att han tog bort en av SDs loggar. Dom loggade tillsammans förut på ett gemensamt konto, sen när dom flyttade isär så skaffade hon ett nytt konto. Då loggade hon en av mina cacher, då tog han bort den och skrev att det inte är okej att logga cacher där hon inte varit. Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att LW hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x. Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om LW eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om JG att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av HD.

2020-03-13 Systerhax har idag totalt 10021 hittade casher (senaste idag) på geocashing.com

Det fetade.
Detta och att LW raderade HDs loggar på LWs cacher är nog motivet.
Det hade pågått en tid att HD försökte logga cacher hon ej varit med på då LW visste detta då hon själv varit där när HTD loggat.
Citera
2020-03-14, 11:32
Medlem
Citat:
Syftar du på deras ankomst tidig morgon?

Eller har dina "trovärdiga" vänner (som sa att HD hade alibi) kommit med nya intressanta uppgifter?

Du har en jävligt tråkig attityd men det är jag övertygad om att du vet om och att du väljer att fortsätta vara en av trådens mest uppkäftiga deltagare utan substans. Jag gav er information om att både MH och HD hade alibi. Var jag fick den inormationen kan jag ju inte säga men det visade sig ju vara sant, HD är släppt och avskriven. Eller hur?
Informationen om UWs och NWs besök i LWs radhus den 15e maj efter kl 23 finns i fup. Det borde du ha kollat innan du började gläfsa. Frågan återstår: kan detta besök ge försvaret rimligt tvivel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in