2020-03-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det finns ju en möjlighet att SD har duschat av sig med trädgårdsslangen efter att ha dödat LW. Det var mycket varmt, så sannolikt rann inte vattnet ner i gräsmattan som han hade hoppats på.

I så fall blev även blod och annat kvar på den stenhårda jordskorpan. Varför skulle han annars tjata hysteriskt om hjälp med vattning till alla han känner i över en vecka? Ingen tycks minnas att ha någonsin vattnat innan. Och han hade bott där många år.

#TeamÅsaHiding

Hm, ja. Kan hundar nosa upp kim walls kroppsdelar på 30-40 meters djup så kan de säkert nosa upp blodspår även på en gräsmatta när det har regnat.

Mvh
Proud member of team Hiding
Citera
2020-03-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Denna?
https://forumbilder.com/i/rol0

Japp
Citera
2020-03-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske är HD livrädd för att SD ska gå fri och vad som då kan hända henne själv och barnen, vad hon än säger nu. Därför säger hon ingenting alls.

Att hon skulle vara helt ovetande finns inte på kartan. Återstår då endast frågan om hon var delaktig i själva mordet där bakom planket.

Har inte hunnit kolla igenom alla fakta men kanske någon här kan vidimera punkterna nedan:

- LW raderade 17 cachar som HD bevisligen inte tagit?
- LW mördades med 17 slag mot skallen?
Citera
2020-03-15, 23:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 148, sid 26
Ur förhör med M C, arbetskamrat med SD
"Vet du vilka som eventuellt var på kontoret då? -Nej för Tyrens betalar den dagen så ingen vill jobba den dagen, säger Marcus. Jag tror inte att någon jobbade den dagen."

Aktbilaga 148, sid 51 ff
Ur förhör med Stefan R, närmsta chef till SD
"... det framkommer att om dörren öppnas med hjälp av låsknappen på insidan av entren så registreras detta inte alls i loggen. Om man däremot använder dörrhandtaget utan att först trycka på låsknappen loggas detta som "Dörr forcerad", och när dörren därefter går igen loggas det som "Dörr forcerad inaktiv". Det konstateras också att loggens klocka vid förhörstillfället i stort stämmer med riktig tid."

"... Stefan uppger att det finns ytterligare en utgång från kontoret. Denna leder ut i trapphuset mitt emot entrén. Denna dörr kan dock inte öppnas utifrån, varken med kort/kod eller med nyckel, men den används frekvent vid utgång, framförallt då personal lämnar kontoret efter arbetsdagen.
Anm: Vid förhörstillfället kontrolleras huruvida det registreras i loggen när bakdörren öppnas. Det framkommer att detta inte registreras."

Enligt ovanstående så verkar det som om SD kunnat släppa in och släppa ut LW under "lunchen" den 11/5, fredagen då han jobbade (emellanåt) fast den som ville kunde få vara ledig på klämdagen med bibehållen lön.
Citera
2020-03-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tänkte mer för deras egen del.. Får det konsekvenser?

Om SD går lös så skulle det säkert kunna få konsekvenser för flera. Så därför vore det ju bra om folk kunde säga vad de vet. Gäller inte bara HD och JG.

JG verkar ju fullkomligt livrädd av mobilsamtal att döma. För honom verkar vänskap vara att försvara en person ända in i döden, trots att han garanterat känner att det är helt fel. Att här handlar det faktiskt om mord! Eller är det som med HD: han är livrädd, vad han än kan gör?
Citera
2020-03-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Paret Da*idsson måste ha blivit rasande på Lena, som ville att det skulle vara rätt och riktigt = inget fusk i geo-världen.

Kanske ville hon att det skulle gå rätt till i alla sammanhang i livet - men klarade inte av det i sitt/sina egna kärleksaffärer.

Kanske var hon rak med de andra männen. Vad hon ville med dem. Eller inte ville.

Men när det gällde SD så fungerade det inte alls. Hon var kär och blev krossad och förvirrad över att det inte fungerade med honom. Som ständigt gav nya besked. Smekte med ena handen och slog med den andra.

Hon förstod inte den riktiga fara förrän det var för sent.

I mina ögon verkar det som jag skriver här ovan.

Det finns poliser, fotbollsdomare, rådmän och andra yrkesgrupper som är paragrafryttare och har stort rättvisepatos. Sen kan familjelivet och de privata relationerna samtidigt vara en katastrof.
Är man samtidigt engagerad i samma klubb eller förening som exfrun, älskarinnan, ex-älskarinnan, nya frun osv så blir det ju ännu rörigare.
Inom klubbar och föreningar så finns det saker som det går prestige i. Geocachingen i sig självt bäddade ju för kontroverser. Släng in några svartsjuka damer och herrar och konflikt-partyt är igång.

För oss är det bara en burk och folk med funktionskläder. För dem var detta på liv och död. Skulle inte ha förvånat mig om någon dött enbart pga caching-komtroverser som de här stressade runt.

Folk i föreningar kan komma ihop sig och bli ovänner för livet.
Geocachingen verkar vara en perfekt plattform att jävlas inom. Klart som fasen att man plockar bort loggar om man är lite barnslig och vill ge igen. Bekymret blir ju när den som plockar bort loggar då är anledningen till ens eget kraschade äktenskap och till vissa delar eget mående.

Utan detta satans skattletande och dess prestigefyllda upplägg hade LW levt idag.

Sen behöver man inte slå ihjäl den person som gör livet lite jobbigt för stunden. Den ambivalente empatilöse SD skulle både ha den hjärtformade kakan och äta den.

När den här snubben gör rehab-övningar för sin rygg i förhandlingarnas pauser så borde han ångra allt avancerat sex han haft och alla ställen han klättrat runt på för dessa burkars skull. Borde sparat ryggen.

Nu har han haft sin show. Nu är det dags för kritikerna att kommentera. Bra de tagit tid på sig. Det som är kvar av hans värld kommer rämna ett vittnesmål i taget härnäst.
Senast redigerad av Avel 2020-03-15 kl. 23:34.
Citera
2020-03-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Kan man tänka sig att det har gått så långt att de inser att de försatt sig själva i klistret genom att undanhålla sanningen så länge att de känner sig tvingade att fortsätta på samma linje och hoppas att det håller hela vägen?

Ja, det tror jag också. (Skrev det själv nyss, utan att ha hunnit läst ditt inlägg här förrän nu)
Citera
2020-03-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har inte hunnit kolla igenom alla fakta men kanske någon här kan vidimera punkterna nedan:

- LW raderade 17 cachar som HD bevisligen inte tagit?
- LW mördades med 17 slag mot skallen?

I Aktbilaga 162 sid 97 framgår det att 17 st loggar har HD gjort utan att faktiskt varit där. Det verkar också som att "softis" (LW) är den som raderat HD ur dessa loggar.
Citera
2020-03-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så det kan alltså ha gått till så att MGM sa till LW att:
-Nu tamejtusan skall du få 17 slag ; ett för varje loggad gömma du tog bort från min frus konto ,din elaking !!!!!!

????????

(Spekulation)

Inte så tokigt tänkt alls . Mordet handlar nog om både deras förhållande, men även om ful-cachande.
Citera
2020-03-15, 23:37
Medlem
T34Panzers avatar
Jerry
Jag vet att du läser i tråden.

Jag har hört ryktesvägen att du är igång igen och kontaktar folk, och försöker övertyga, anklagar, folk att de var de som fick Lena att må dåligt, inte du eller SD. Och ryktena säger att du har blivit än mer lojal mot SD. När ska fjällen falla från dina ögon?

Vi på flashback vet från vittnesförhören att Lena var väldigt ledsen, sårad och besviken på dej för att valde bort henne. Nonchalerade henne. När hon verkligen behövde din vänskap. Istället blev du och SD ännu tajtare. Nä, med sådana vänner behöver man inga fiender. Du är en ynkrygg.

” Fredrik R säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.” Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.”

Så jag tänkte bara påminna dej och världen om vad Lenas son skrev till dej, skärmdumpar finns i FUP.

”du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin bli förlåten
jag är djupt troende och mamma var pastor så jag säjer det här med djupaste
mening. du brinner i helvetet för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar. hej

kom inte nära min familj igen. jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-15 kl. 23:48.
Citera
2020-03-16, 00:01
Medlem
Rumpis78s avatar
Vad tror ni om sperman på LW:s kjol? Själv kan jag inte riktigt förstå hur de kan hänga upp sig på det..Enligt bilden så var det en liiiten fläck, osynlig för ögat, som kan ha uppkommit närsomhelst de två hade haft sex. En kjol kke man inte tvättar så ofta, och hon kke inte ens märkt att det kommit sperma på. SD har inget svar, han har iallafall inte slagit ihjäl henne o sedan ejakulerat på henne som en annan nekrofil, enligt honom själv 😂
Citera
2020-03-16, 00:11
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry
Jag vet att du läser i tråden.

Jag har hört ryktesvägen att du är igång igen och kontaktar folk, och försöker övertyga, anklagar, folk att de var de som fick Lena att må dåligt, inte du eller SD. Och ryktena säger att du har blivit än mer lojal mot SD. När ska fjällen falla från dina ögon?

Vi på flashback vet från vittnesförhören att Lena var väldigt ledsen, sårad och besviken på dej för att valde bort henne. Nonchalerade henne. När hon verkligen behövde din vänskap. Istället blev du och SD ännu tajtare. Nä, med sådana vänner behöver man inga fiender. Du är en ynkrygg.

” Fredrik R säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.” Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.”

Så jag tänkte bara påminna dej och världen om vad Lenas son skrev till dej, skärmdumpar finns i FUP.

”du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin bli förlåten
jag är djupt troende och mamma var pastor så jag säjer det här med djupaste
mening. du brinner i helvetet för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar. hej

kom inte nära min familj igen. jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”
Ja, det är fascinerande hur hårt Je**y håller SD om ryggen...Vad är det som gör att han vägrar släppa honom och övertygar honom om att han är oskyldig? Har SD nån hållhake på Je**y?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in