Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Jag fick en liten klump i magen igår, när jag läste en artikel (i AB?) om en ägare av en Beijer-butik som rensade sitt lager på engångshandskar och munskydd och skänkte till Västerås sjukhus - personalen typ grät av tacksamhet..

Orkar snart inte bli arg, känner mig nästan gråtfärdig. Vad är det för regering vi har de har haft flera månader på sig att planera, öva och säkra tillgången av skyddskläder samt köpa in respiratorer. De visste att det skulle sprida sig även till Sverige.
De står och ljuger svenska folket rakt i ansiktet när de säger att vi har en god beredskap i landet.
Jag förstår att de inte ville berätta vilken beredskap Sverige hade eftersom den inte fanns alls.
Nu precis i början av utbrottet med bara ett fåtal egentligen som behöver IVA har det redan kraschat, personalen har inte tillräckligt med skyddsmaterial.
Regering och berörda myndigheter har möte om den etiska biten hur prioriteringarna skall vara när det behövs
Jag kan ta att de ljuger om andra saker inför ett val men att blåljuga för oss inför en pandemi där våra och våra närståendes liv står på spel, genom sina lögner och flathet kommer de att ha många människors liv på sina samveten.