Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Tegnell sade ju indirekt i Agenda igår att det går åt helvete i alla fall. Han sade också, indirekt, att folk inte kommer att följa reglerna förrän de känner flåset i nacken. Här kan man funderanpå om det var utanförskapsområdena han syftade på? Jag skulle dock lägga till överklassen till de som kommer att ignorera reglerna.
Jag tror han vet mycket väl åt var det går, problemet är att folk tar inte uppmaningar på allvar. Hörde så sent som i förrgår personer som gick och hostade och sedan skämtsamt sa "äh det är visst corona hehe".
De har inte insett allvaret och andra blir arga om man ens antyder att det är något att ta seriöst, man ska förklara varför kina och sydkorea inte har värre problem, i synnerhet kina med sin 1 miljard invånare- det kan jag inte så klart, men logik säger att om de inte redan har det igen så kommer de få det.
Det är bara sådan jäkla otur att allt detta skedde samtidigt som kina hade sin stora ledighet, dels därför det spreds för kineser var ute och turistade men också därför de verkar ha kontroll för det var mindre folk i rörelse men nu är det över.
Samtidigt sitter hela världen och kollar på Kinas glädjesiffror och berömmer hur bra de hanterade det, ja de agerade men uppenbarligen inte snabbt nog eftersom skiten spreds över hela världen.
Och vad tror folk händer om kina bestämmer sig för att stänga igen för omvärlden för att undvika få in smitta igen i landet när i stort sett varenda företag har någon form av tillverkning där?