2020-03-16, 00:12
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
En sak som jag funderade på men aldrig bemödade mig att kolla upp är ifall det är bekräftat att det var människor man stängde inne eller om det handlade om uttömda uppgångar som man inte ville att folk skulle ta sig in i...
Var ju bland annat en som filmade genom sitt titthål när de svetsade igen hans dörr. Självklart kan detta vara fejk. Allt kan vara fejk. Men jag anser efter att ha sett alla videoklipp på svetsningar, att det står utom allt rimligt tvivel att kineserna, med risk för att bli inlåsta i fängelse för mycket mindre förseelser, inte fejkat dessa filmer.

Men som sagt. Allt kan ju självklart vara fejk.
Senast redigerad av Bajjamannen87 2020-03-16 kl. 00:15.
Citera
2020-03-16, 00:13
Medlem
såvitt jag uppfattar det finns det andningsmasker som skyddar mot virus, men om detta stämmer, varför är det inte intressant att producera i massor och låta folk köpa? Och ja, undervisa om hur de används då.
Citera
2020-03-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Du argumenterar inte väl. Vi har haft en massinvandring sedan 90-talet av främmande raser som kostar oss massvis med pengar. Som de flesta av oss minns blev vi inte tillfrågade om vi ville att +100 000 kosovoalbaner skulle få lov att komma hit. Det bara hände. Sedan rullade det på. Moderaterna är minst lika skyldiga till detta som sossarna. 112 milarder plus är väldigt lite pengar. Tänk på att SIDA ger bort 44 miljarder varje år dvs pengar som går till andra folkslag.

Som du säkert känner till så är en statskassa inte oändlig utan man får välja vad man vill satsa sina pengar på. Sjukvården har inte varit intressant. Att ge 9000 afghanska män som inte har asylskäl var däremot viktigt. Gymnasielagen skrevs ihop i ett naffs och nu sitter vi här med ca 2 vårdplatser per 1000 invånare vilket kan jämföras med Tysklands 8 vårdplatser på 1000 invånare.

Du tror väl inte det är "gratis" eller att det inte sker på bekostnad av någpt annat när staten ger illegala invandrare tandvård för 50:-, socialbidrag till hundratusentals invandrare, rättegångskostnader, ökat tryck på polisen etc?

Det multitniska Sverige kommer garanterat att uppleva påfrestningar till max i händelse av ett omfattande utbrott.

De flesta svenskar har kunnat hålla invandrare på en armlängds avstånd. De flesta svenskar har ingen aning om vad kosovoalbansk kultur är, vad som utgör en stomme i en afghansk måltid eller vad en somalisk familj firar för högtider under årets lopp. Man har kunnat vara god samtidigt som man har hållit blattarna och negrerna på distans. Man har inte behövt bry sig om vare sig skottlossningar, terrordåd, våldtäkter för att de, för de flesta svenskar, "utspelat sig långt här ifrån".

Men det kan det bli ändring på. Man kan ju föreställa sig hur Sven, Evert, Gudrun, Beril, Kurt, Lennart, Bodil, Eva-Lena, Börje kommer reagera efter att ha slitit ett helt jävla arbetsliv sedan ung ålder där man gnetat på på ställverket, som maskinoperatör, som sjukvårdsbiträde och följt alla lagar och regler men sedan när man väl behöver vården kommer de bli negligerade för att "vi tyvärr inte har plats".

Förbered er på att Sverige och svenskarna kommer visa sin rätta sida.
Det hoppas vi och ber för. Vi svenskar ska sluta upp nu, visa lite stake och berätta i ord och handling vad vi anser om folkförrädarna till politiker. Jag har hela mitt liv ändå sen tonåren fört kampen mot mångkulturen och trodde det var det värsta förräderi som kunde drabba det svenska folket. Tyvärr hade jag fel, behandlingen av corona viruset är ta mig fan ett värre svek och jag hoppas ur djupet av mitt hjärta att svenskar runt om i landet nyktrat till nu innan det är totalt kört
Citera
2020-03-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det är inte ofarligt men otroligt överdrivet för att folk är hysteriska neurotiker när de inte har kunskap nog. Man gillar helt enkelt att måla fan på väggen.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3F v%3DV1xBiBVH7U4
1. Viruset har 20 ggr högre dödlighet än en influensa.
2. Vården skulle bli HELT överbelastad om smittan släpptes lös, och påverka annan vårdverksamhet.
3. Även unga drabbas och behöver andningshjälp.
Citera
Avslutad
Någon dom är hobbyläkare och kan förklara varför högt blodtryck är en riskfaktor?

Högt blodtryck påverkar väl inte immunförsvaret? Hur i så fall för dessa?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Bara är ingen riskgrupp för Corona. Det är konsensus kring det. All statistik visar det, alla forskare säger det. Så ja, varför inte? Skickar du dina barn till skolan när det är säsonginfluensa? För barn är det mycket värre än Corona. Eller håller du dom hemma i ett halvår?
Varsågod och skicka in din unge till ett gäng gravt coronasmittade. Men det vågar du väl inte?
Bjud sen in till samkväm med släkt, vänner och grannar och be ungen sätta sig i knät på alla. Du blir nog populärast i världen efter det.

Smittan är så pass ny, så vi kan faktiskt inte garantera att barnen går skadefria.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Återigen, vilket påtalats flera gånger i tråden, av mig men också av andra: Kinas siffror är nog förhållandevis korrekta ändå, deras statistik överensstämmer med omvärldens. Jag börjar dessutom tro att även Iran ökar sin transparens. Sen ser jag det som helt otänkbart att avstängning av offentliga platser och städer i karantän inte skulle genomföras i Sverige om dödstalen gick upp i tusentals. Titta på hur svenskar reagerat senaste dagarna, med hamstring och allt - och då med enstaka dödsfall av multisjuka äldre. I Wuhan var befolkningen delvis nonchalant och uppgifter om avsiktlig smittspridning har framkommit.

Det är möjligt, vi lär nog aldrig få veta det. Men jag är något skeptisk till att de som även dött i sina hem i Wuhan t ex finns med i statistiken.
Ja det stämmer ju, Wuhan blev tagna på sängen. Ingen förstod ett skit riktigt innan lockdown. Italien blev det också kan man säga i efterhand trots vetskapen att detta var i cirkulation.
Ja man kan ju hoppas att krafttag faktiskt kan göras innan det gått för långt (vilket jag personligen anser det har gjort redan) ganska skaplig lag-time som man såg i Wuhan.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tvärt om! Du förstår inte problemet. Då fanns det bara knappt 2 miljarder invånare. Inga flygtransporter som tog människor från ett land eller att annat på några timmar. Fanns inget globalt handelsmönster på samma sätt som idag.
Kom ihåg att Spanska sjukan bara infekterade cirka 26-28 % av jordens befolkning innan den dog ut. Nu talar man om att 7 miljarder skall bli infekterade till 65-85%.

Ser du skillnaden?
Spanska sjukan har likheter med pågående virus men också stora skillnader. Spanskan angrep djupt ner i lungorna, lika som förloppet vid COVID19 skillnaden var att spanskan fick kroppens immunförsvar att överreagera och orsaka stora skador på framförallt lungorna.

Ju starkare immunförsvar desto värre reaktion därför dog huvudsakligen åldersgruppen 20-40.

Värt att komma ihåg i sammanhanget är att det var våg 2 av sammanlagt 3 som var den överlägset dödligaste och denna kom, för en influensa ovanligt, i slutet av sommaren.
Citera
2020-03-16, 00:15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fetma -> Diabetes -> Högt blodtryck

Diabetes och personer med högt blocktryck är bevisat en riskgrupp i Covid-19. Sååå tänk sen när det sprider sig i USA...

Gissar att feta även har dåligt immunförsvar. Även normalviktiga har dåligt immunförsvar men feta måste ha ännu sämre.
Citera
2020-03-16, 00:15
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
En sak som jag funderade på men aldrig bemödade mig att kolla upp är ifall det är bekräftat att det var människor man stängde inne eller om det handlade om uttömda uppgångar som man inte ville att folk skulle ta sig in i...

En sak jag läste om detta med svetsade dörrar va för att hålla koll på folket.
Dom svetsade inte alla dörrar utan lämnade en eller 2 som dom hade kontroll över vilka som kom och gick.
Citera
2020-03-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Top secret är den enda som jag kan avläsa. Den är 80%
Så det måste räcka?

(använder parfym för män som tvål)
Ja, da er den sterk nok til å drepe corona-viruset
Alt fra 70% og oppover.

Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
har en parfym på 80%.

60% är bättre än inget. Bara att använda lite större mängder då?
Nei, 60% er for svak alkoholprosent til å drepe dette viruset, og det hjelper ikke å bruke større mengde når den har for lav alkoholprosent.
Citera
2020-03-16, 00:16
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Haha ja just det, det borde väl funka för att döda ev bakterier men virus är jag osäker på.. tvätta händer med rakvatten.. Då lär man lukta gott på köpet så varför inte_? Har aldrig haft handsprit så missade jag köpa ett par st innan det var slut överallt.. Nåja, jag har alltid varit sån som låter naturen sköta sitt. Tror på att lite skit gör gott för immunförsvaret men angående corona, så vet jag ej.. väljer hellre vara på den säkra sidan.

Har inget tvål hemma! Använder mest duschtvål då jag duschar.
Vi har inga fall i stan ännu men jag vill också vara på den säkra sidan.

80% rakvatten får räcka nu. Och det luktar inte Corona iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in