2020-03-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får tänka efter lite bara, vilkas loggningar förutom MGM och MGK,s raderades?

Om svaret är att ingen annan berördes kanske du kan se ett litet pikant mönster i BO,s agerande.

De flesta loggar bara cachar de besökt. Så att radera loggningar pga fusk är sällsynt.
Citera
2020-03-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 148, sid 32
Ur förhör med M H, regionschef på Tyréns.

"...Man skulle dock sannolikt kunna konstatera huruvida någon varit på kontoret under fredagen
genom att titta i loggen i inpasseringssystemet till kontoret. Den som är ansvarig för detta är dock Stefan Davidsson... "

Men så behändigt då.

Mr KONTROLL himself. Verkligen behändigt.
Citera
2020-03-15, 20:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade jag varit SD hade jag sagt så här i förhör:

I april 2017 infördes bevattningsförbud i Örebro kommun pga låga vattennivåer. Det hävdes 18 maj 2017. Jag var orolig att det skulle bli samma i år då det var så varmt ute så jag öste på med bevattningen då jag trodde det skulle bli bevattningsförbud igen.

2018-05-23 meddelar bland andra SVT att det inte kommer bli någon vattenbrist i kommunen.

Alltså hade denna förklaring kunnat funka som hållbar och bättre för SD fram till 23/5. Men han körde nån annan variant.

Det är mycket han skulle sagt och gjort om han hade velat komma undan. Men hans största problem är att hans grandiosa ego. Han (de) var säker(säkra på att han (de) planerat allt så bra. Men glömde det väsentligaste: Att visa sorg och oro. Inga samtal till en person som man känt i 10 år och haft ett förhållande med i 6-7 år. Inga mail. Inga meddelanden.

En geocachare som för första gången i sitt liv inte söker. Alls. En raslöst sökare/snokare som cyklar Hjärsta runt dygnet runt, men som inte ens letar på det ställe där LW hade en cache och där de sannolikt träffats mer än en gång genom åren.

Han valde stället för att att han visste att hans DNA kunde finnas kvar där från andra möten, skulle jag tro.

Tvärtom så skuttade både han och HD ut i skogen med ett stort leende så fort de kunde och fortsatte så in i det sista. Eftersom de två sannolikt inte kan känna EMPATI (inte ens för sina egna barn), så missade de att de var just den totala frånvaron av empati som skulle få dem i fokus direkt.

Ärligt talat...?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 20:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det blev kanske droppen för honom? Det känns som att de båda var på väg neråt i en spiral av destruktivitet som ingen av dem kunde bryta - jag tror att han både ville behålla LW och HD och hade lyckats halvhyfsat hittils - men den nära förestående resan till USA och förhoppningsvis möjligheten att lappa ihop förhållandet med HD - och så djävlas LW med både honom och med HD - det blev kanske bara droppen? Jag förstår ju inte logiken men så är jag ju inte psykopat heller. Det är ju någon spärr som saknas för att gå över den gränsen.

(Spekulation)

Antar att från början var det spännande och utifrån SD:S behov av att få göra som han vill ,när han vill..

Sen när LW ansåg sig kunna ställa krav på honom ,så tröttnade SD på det hela och bad henne att inte vara sådan för då skulle han strunta i henne....

Då blev hon en surkart och ville på alla sätt få honom att göra som hon ville ,och då gick det även ut över HD ,med hot om att allt skulle komma fram genom LW ....

Den kärleken ,den kärleken ,blev till slut ingen som helst kärlek ,utan ett hat och ett bråk om oförrätter mot varandra ...

Inge bra alls .
Citera
2020-03-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är mycket han skulle sagt och gjort om han hade velat komma undan. Men hans största problem är att hans grandiosa ego. Han (de) var säker(säkra på att han (de) planerat allt så bra. Men glömde det väsentligaste: Att visa sorg och oro. Inga samtal till en person som man känt i 10 år och haft ett förhållande med i 6-7 år. Inga mail. Inga meddelanden.

En geocachare som för första gången i sitt liv inte söker. Alls. En raslöst sökare/snokare som cyklar Hjärsta runt dygnet runt, men som inte ens letar på det ställe där LW hade en cache och där de sannolikt träffats mer än en gång genom åren.

Han valde stället för att att han visste att hans DNA kunde finnas kvar där från andra möten, skulle jag tro.

Tvärtom så skuttade både han och HD ut i skogen med ett stort leende så fort de kunde och fortsatte så in i det sista. Eftersom de två sannolikt inte kan känna EMPATI (inte ens för sina egna barn), så missade de att de var just den totala frånvaron av empati som skulle få dem i fokus direkt.

Ärligt talat...?

#TeamÅsaHiding

Han vårdade gräsmattan bättre än sina relationer. Även om det bara var för en vecka...

Men för de som missade min edit angående bevattningsförbudet tidigare år i kommunen så kan det förbudet tidigare somrar (t.ex 2016) eller på våren 2017 vara anledningen till att spridarn gick sparsamt hos SD och därav ingen vanevattnare.
Så vaken borde han ha varit i förhöret.
Senast redigerad av Avel 2020-03-15 kl. 20:33.
Citera
2020-03-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade jag varit SD hade jag sagt så här i förhör:

I april 2017 infördes bevattningsförbud i Örebro kommun pga låga vattennivåer. Det hävdes 18 maj 2017. Jag var orolig att det skulle bli samma i år då det var så varmt ute så jag öste på med bevattningen då jag trodde det skulle bli bevattningsförbud igen.

2018-05-23 meddelar bland andra SVT att det inte kommer bli någon vattenbrist i kommunen.

Alltså hade denna förklaring kunnat funka som hållbar och bättre för SD fram till 23/5. Men han körde nån annan variant.

Edit: det hade även varit vattenbrist och bevattningsförbud från april 2016.

Hade SD pool 2016 så hade han nog varit medveten om förbudet redan då man ej ens fick fylla pool.

Vidare så kan detta bevattningsförbud vara anledningen till att han inte var nån vanevattnare få kommunen har problem med vattennivåerna så sen år tillbaka.

Jag hade inte sagt ett pip om bevattning. Hade tittat på TV när jag var klar med datorn. Varför krångla till det?
Citera
2020-03-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag hade inte sagt ett pip om bevattning. Hade tittat på TV när jag var klar med datorn. Varför krångla till det?

Han var nog orolig att det skulle komma fram på ett eller annat sätt. Grannar, vattenavläsare(det plockar de cannabisodlare och hembrännare på), stänkmärken på asfalt/stenläggning. Ja vad som helst om man är nojig och VET att man faktiskt har vattnat och inte kollat TV.

Men poängen var inte det utan att de, inkl jag, som menade att han inte var någon vanevattnare så kan det bero på att han och hans grannar inte fått vattna alls hela sommaren 2016 och ej heller på våren 2017.

Som försvarare hade jag gått lite på den linjen men försent nu.
Senast redigerad av Avel 2020-03-15 kl. 20:49.
Citera
2020-03-15, 20:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De flesta loggar bara cachar de besökt. Så att radera loggningar pga fusk är sällsynt.

Det är liksom inte det som är poängen, poängen är att BO var djävligt hård mot ett visst par och speciellt hård mot den kvinnliga delen av paret.

Den principlösa före detta pastorn uppbådade helt plötsligt en oanad moralisk resning och principfasthet.

Fan man skrattar nästan när man tänker på det, någon helt utan skrupler och moral blir plötsligt helt rigid när det gäller regler, man behöver ju inte ens fråga sig själv varför det blev så viktigt helt plötsligt.
Citera
2020-03-15, 20:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Känslan är att han försöker vara lite smartare än vad som är smart att vara.

- Han försöker förekomma förekomsten av blod i hans bostad genom att påstå att LW formligen sprutar blod i samband med sex.
- Han gör samma sak med sin cykel, och hittar på en lika orealistisk förklaring där LW idkat samlag med hans cykelsadel.
- Han tror att någon sett honom ute och påstår sig ha mekat med cykelväxlar.
- Han tror att han blivit sedd på tomten när han tvättar sig och drar en story om en vattenspridare som ingen visste existerade.
Osv, osv.

Beteendet efter mordet inser han nog själv hur stört det är. Men det kan han inte göra något åt. Han har ingen aning om hur vanliga, empatiska människor fungerar.
Citera
2020-03-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Känslan är att han försöker vara lite smartare än vad som är smart att vara.

- Han försöker förekomma förekomsten av blod i hans bostad genom att påstå att LW formligen sprutar blod i samband med sex.
- Han gör samma sak med sin cykel, och hittar på en lika orealistisk förklaring där LW idkat samlag med hans cykelsadel.
- Han tror att någon sett honom ute och påstår sig ha mekat med cykelväxlar.
- Han tror att han blivit sedd på tomten när han tvättar sig och drar en story om en vattenspridare som ingen visste existerade.
Osv, osv.

Beteendet efter mordet inser han nog själv hur stört det är. Men det kan han inte göra något åt. Han har ingen aning om hur vanliga, empatiska människor fungerar.

Precis. Han överskattar sig själv och försöker hitta svar på allt. Han hade legat bättre till tom om han följt busarnas gyllene regel och sagt inga kommentarer på allt under förhören. Sedan kommit med en enkel story i rätten i kombo med ”minns inte, det är ju flera år sedan”.
Citera
2020-03-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är liksom inte det som är poängen, poängen är att BO var djävligt hård mot ett visst par och speciellt hård mot den kvinnliga delen av paret.

Den principlösa före detta pastorn uppbådade helt plötsligt en oanad moralisk resning och principfasthet.

Fan man skrattar nästan när man tänker på det, någon helt utan skrupler och moral blir plötsligt helt rigid när det gäller regler, man behöver ju inte ens fråga sig själv varför det blev så viktigt helt plötsligt.

De är ju barnsligt hämndlystna hela bunten. Kunde tro att de åkt genom livet på en räkmacka allihop. Finns inga gränser för hur dumt man får bete sig.
Citera
2020-03-15, 21:24
Medlem
Citat:
Precis. Han överskattar sig själv och försöker hitta svar på allt. Han hade legat bättre till tom om han följt busarnas gyllene regel och sagt inga kommentarer på allt under förhören. Sedan kommit med en enkel story i rätten i kombo med ”minns inte, det är ju flera år sedan”.

Det perfekta brottet kräver inte nån överdriven intelligens. Det kräver en stor dos empati. Hur uppfattar andra det som nu blivit iscensatt?

Det behövdes inte mycket för att grannar och vänner skulle reagera på hans avvikande beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in