2020-03-15, 18:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon tog bort en logg för SD som han aldrig loggade om. Den hade HD också överfört som loggad (dvs en kopia av en borttagen cache).

LW följde regelverket. Hon var starkt emot "fuskloggare" rent principiellt.

det är själva geoupplevelsen som är prio ett ; att man helt enkelt är på plats där burk med loggremsa finns ,för att man skall komma ut på äventyr och ibland se riktigt fina platser i naturen ,eller något gammalt slott etc.
Prio två är vem som funnit mest gömmor när ,var och hur ....
Och det som är helt galet är ju om man loggar gömmor som man aldrig hållit i sin hand (såvida man inte är rullstolsbunden och sitter 10 meter ifrån ett träd på 3 meter ,men då brukar de som kommer upp/fram till gömman låta den med rullstol åtminstone få hålla i burken och även få sätta sitt nick på lappen med egen medhavd penna , just för upplevelsens skull ,; att man var med i äventyret,på riktigt ...

Att inte ens vara på plats är ju lika galet som när folk är dopade på en vm-friidrottsturnering ...suck..
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 19:07.
Citera
2020-03-15, 18:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Läs SD:s loggtext (bläddra till början: "Write note" och "Found it" FTF 1/12 2015:
https://www.geocaching.com/geocache/GC677JM_ce15-ord-som-beskriver-varlden
...eller läs här:
Mycket kritik mot LW och div. gliringar. - Förmodligen har han hjälpt henne med konstruktionen.

Texten påminner mycket om hur/vad SD skriver i chattinlägg (och på Telegram) till LW.

"LW, du är min vän. Ska vi gifta oss?
Vad falls. LW. Jag gör slut med dig. Du ska göra rätt alltid och omedelbart. Har jag skrivit RT ska du omedelbart lyda; något annat finns inte.
Vaknade upp tidigt på söndagen och köpte lite frallor till en gemensam frukost. Fortsatte att chatta med dig. Såg att du inte respekterade vad jag skrev. Bad dig sluta. Men vad tusan hjälpte det. Du hade en solklar inriktning på sista ordet. På söndagskvällen satt jag på kontoret och småjobbade. Vi håller på att bli kompisar igen. Men det är en svår relation. Du är så labil."
osv.

Jmfr också med det inspelade samtalet med äldsta dottern: SD har alltid rätt, ska alltid ha sista ordet, och han utdömer enväldigt lämpligt straff (psykiskt såväl som fysiskt) för olika felsteg och övertramp som går honom emot, eller som inte gynnar hans egenintressen.

Haha, otäckt likt.
Blandar snällt och elakt om vartannat, nästan i samma mening.

"Du ska visa rätt alltid och omedelbart." är SD i ett nötskal och jag har också läst de märkliga konversationerna SD och LW har där han styr henne på samma sätt med ömsom snälla ord och sedan iskyla, tystnad, kortare eller utebliven RT.

Piska sedan smek.
Ris-ros.
Hat-kärlek.
Vilken röra i han huvud.
Citera
2020-03-15, 19:00
Medlem
landbandys avatar
Den enda gång en cach kan leva vidare när någon har dött -är när någon annan geocachare tar över dennes cachgömma ...med det ansvar som ingår som burkägare...
LW och JG brukar fara runt och kolla olika burkar som lagts ner utav Ownern ,och då var de mycket noga med att burken skulle vara helt bortplockad ,eftersom geocaching icke handlar om nedskräpning i naturen på något som helat sätt - ibland finns till och med event som innebär att plocka skräp på en yta ,typ utmed en väg eller liknande...

Skräp var något som LW var noga med inte skulle finnas i naturen ,så ofta var hon &C ute natt som dag för att kolla upp ifall någon misskött sin gömma ,eller glömt att ta bort den ...

Så nu när hon inte är i livet längre så borde inte HD kunna logga om dessa gömmor !?
De gäller ej längre såvida ingen tagit över dem ...

Tyvärr kan ju inte LW varken ta bort sina gömmor ,ej heller kolla upp OM de är borttagna ,så sorgligt detta...

Otroligt att HD kan logga en gömma som en granne har lagt ut och sen också blivit mördad utav kanske hennes fd man ...
Det är väl ingen bedrift ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 19:03.
Citera
2020-03-15, 19:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kan "Google" vara = LW? Det har ju framkommit att hon var en stjärna och genomklurig på att lösa allt inom Geo Caching.

#TeamÅsaHiding

Haha, du har inte heller läst tråden idag.
Läs @Letsdoit och Honans inlägg idag.

Jag har försökt att koncentrera mig lite på FUP idag, men då halkar man ju efter i tråden...
Suck.
Citera
2020-03-15, 19:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hon tog bort en logg för SD som han aldrig loggade om. Den hade HD också överfört som loggad (dvs en kopia av en borttagen cache).

LW följde regelverket. Hon var starkt emot "fuskloggare" rent principiellt.

Du är rolig du, jag gillar när man är ironisk.

Tog BO bort någon logg från några andra än MGM och MGK?
Citera
2020-03-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
det är själva geoupplevelsen som är prio ett ; att man helt enkelt är på plats där burk med loggremsa finns ,för att man skall komma ut på äventyr och ibland se riktigt fina platser i naturen ,eller något gammalt slott etc.
Prio två är vem som funnit mest gömmor när ,var och hur ....
Och det som är helt galet är ju om man loggar gömmor som man aldrig hållit i sin hand (såvida man inte är rullstolsbunden och sitter 10 meter ifrån ett träd på 3 meter ,men då brukar de som kommer upp/fram till gömman låta den med rullstol åtminstone få hålla i burken och även få sätta sitt nick på lappen ,just för upplevelsens skull ,; att man var med i äventyret ...

Att inte ens vara på plats är ju lika galet som när folk är dopade på en vm-friidrottsturnering ...suck..

Ja, LW som idrottskvinna och tävlat i särskilt skidor hade troligen sina starka principer därifrån. Jag håller med dig i din jämförelse.
Citera
2020-03-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är rolig du, jag gillar när man är ironisk.

Tog BO bort någon logg från några andra än MGM och MGK?

Ingen som helst aning. Jag vet inget om GC, mer än vad jag läst här i tråden.
Citera
2020-03-15, 19:10
Medlem
Ni som kan..

Vad skulle hända om HD/JG eller båda berättar i rätten att de skyddat SD, men ej varit del av mordet?
Rättsligt, alltså.. Vad är alternativen?
Citera
2020-03-15, 19:11
Medlem
landbandys avatar
Helt j-a otroligt må jag säga ....

Insåg nu , att HD har skrivit sig som First-To-Find (FTF) trots att hon inte ens varit där ÄN .....Last-to-Find (LTF) vore kanske mer sannolikt att skriva då ?

SD var ju väldigt ofta FTF genom att han ÄLSKADE att vara först på plats "in real life",det var riktig triumf för honom...men hans fru ?
Vad var hon ?

Okej hon var ju på sjukhuset och hjälpte strokepatienter så visst ,First To Help (FTH) .där låg hon i topp ,och det hedrar henne .
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 19:15.
Citera
2020-03-15, 19:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ingen som helst aning. Jag vet inget om GC, mer än vad jag läst här i tråden.

Aj fan, du var inte ironisk alltså.

Du har ingen som helst aning om ifall BO raderade någon annans loggning än MGM och MGK,s, är det korrekt uppfattat?
Citera
2020-03-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Del: 3, HD:s förhör

Hur tänker HD kring att SD tänkt sig göra av med HD och deras gemensamma barn och även googlat på plötslig spädbarnsdöd?

Hur fick HD egentligen reda på att Lena var försvunnen den där morgonen 15/5?

Har HD sett nåt blod hemma? Och hur diskuterar HD med sin väninna ang. att SD blir häktad?

Var HD hemma hos LW och fikade? Och var LW hemma i HD:s nyköpta lägenhet någon gång?

Har HD frågat ut SD om vad han gjort på natten mellan 14-15/5? SD är trots allt huvudmisstänkt och make till HD.

Har HD lagt märke till blod på kläder i samband med att hon tvättat?

Hur har HD:s och SD:s intima relation sett ut efter att otroheten uppdagades?

Med tanke på allt som hänt; har HD förtroende för SD?
Vilken jä#*a idiot hon är HD 😡.. Vilket jä#*a idiot!!
Citera
2020-03-15, 19:18
Medlem
landbandys avatar
Hela den här slagfältet om vem som får logga vilken gömma är ju rätt banal jämfört med ett mord .

Men vet inte varför det blev sådant allvar omkring loggade/ej loggade ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in