2020-03-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Unga patienter utan andra sjukdomar kommer prioriteras.

Många av dessa kommer ha bestående ärrbildning o nedsatt lungfunktion livet ut.

Självklart, och minst sagt även tråkigt att lungkapaciteten kommer påverkas hos många av dessa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
5000-8000 döda 2020 i Sverige är en rimlig siffra. Kan säkert bli lägre om vi isolerar alla gamla och multisjuka.
Hoppas till gud att du har rätt. Men i nuläget avfärdar jag det du säger som rent skitsnack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Hur många av dom hade andra sjukdomar?

Läs på så ser du här tex
https://github.com/cmrivers/ncov/blob/master/COVID-19.pdf
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
För att Kina har infört åtgärder som inte vi har såklart.
Wuhan var epicentrum och Kina mörkade i början. Än är det inte för sent att undvika massdöd i Sverige. När hundratals har dött så ska du nog se att man inför karantän.
Citera
2020-03-16, 00:01
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Och jag var inne på ICA, Lidl och Willys igår och de hade toapapper allihop. En söndagseftermiddag kanske är den sämsta dagen att göra en analys av tillgången, då butikerna förmodligen inte får leveranser då. Gå tillbaka i morgon, ska du se att det finns toapapper, så kan du bunkra ännu mer.

Jadu, de som supit till dagen innan kan ju inte vänta med rännskitan till nästa morgon!

Värst vad det klagas på min inlägg, tog ni så hårt på det? Sa bara vad jag såg.

Tänk er då vad som väntar härnast när alla gränser är stängda, folk går ut till gatan och skiter där som zigenarna gör.

Nä nu driver jag bara med er, givetvist så hoppas jag på att ha fel, då skulle allt återgå till det normala.

Ni förnekarna, hur vill ni ha det? Ha rätt men ändå fel till slut, fördärva samhället av trångsynthet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dom blir inte bara sjuka, dom kan dö.
Sprid inte fake news. Inte ett enda barn har dött. Det är egentligen helt osannolikt men så är det. Varför inte ta reda på fakta? Däremot dör det en hel del barn i influensa varje år. Håller vi dom hemma från skolan? Corona har en mycket högre dödlighet än influensa, men för barn är det helt annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om det nu är så ofarligt varför i helvetet då denna hysteri.
Det rimmar illa allt...

För att alla är mottagliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Massarbetslösheten på 20-30 % beror på att politiker sätter hälsosamma människor i karantän.

Nej det är för att folket sätter sinnessjuka i regimen.

Nu när det visar sig att unga utan comorbidity också behöver akut vård och ECMO behandling men ändå avlider så har situationen ändrats lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte ens att forskarna runt COVID-19 kan svara på detta i dagsläget. Kanske om någon vecka eller två. Kanske påverkas viruset av väder eller folktäthet. Finnarnas SISU har ju i alla fall skyddat dessa från COVID-19

OK, vi får helt enkelt vänta och se. Att Finland har färre fall än så längekan ju bero på mer eller mindre tillfälligheter, men skillnaden i dödlighet mellan länder är svårare att förklara.
Citera
2020-03-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Har endast hittat information om att det finns fler än vad allmänheten tror som behöver vårdas med andningshjälp i åldersgruppen 20-40, så om sjukvården blir väldigt ansträngd så får vi nog räkna med att unga människor också kommer att avlida. Du behöver inte ha underliggande sjukdomar för att drabbas av en riktigt otrevlig lunginflammation av viruset, enbart otur.

Läste någonstans (nej, jag kan inte länka, ni får leta själva..) att unga friska med bra immunförsvar riskerar att immunförsvaret "överhettar" när Corona får fäste i deras kroppar. Utan sjukvårdshjälp riskerar även vissa unga och friska att dö.

Jag vill minnas att flera av de inre organen skulle kollapsa eller ngt liknande.

Det gäller att balansera så att man inte har för bra kondis - men inte är för sjuk från början hela. Och absolut inte till åren kommen.

Det är som att fylla i Lotto-raden..
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Dax att tugga i sig Alvedon då

Jag vet inte svaret på det..

Bara att olika kunniga, har olika åsikter..

Ta hand om dig / Snapcount
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Italien isolerar? Siffran hade kanske stigit till 1000 per dag? Vem vet ingen har låtit smittan spridas, plussa på återinsjuknande så kanske vi har 200 döda per dag i 100 dagar. Låter lite mycket men 100 per dag? Tänk på att vår sjukvård hade havererat ännu kraftfullare än Italiens.
Ja, utan Italiens ansträngningar skulle det bli ytterst bekymersmat...det har du rätt i.
Jag antog att Sverige inför samma restriktioner. Men 250 döda per dag i Sverige känns orealistiskt, även dagens regering skulle reagera, för att rädda Sverigebilden om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in