Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback100
Ja...det beror på hur regeringen vill göra. Som exempel, Italien har 250 döda per dag, detta skulle motsvara 50 döda per dag i Sverige i 100 dagar för att få 5000. Vill man acceptera denna nivå? Eller kommer man att vidta åtgärder.
Ingen skulle ens våga gå ut knappt om 3000 hade dött i Sverige och jag kan försäkra dig om att om antalet döda stegrade iväg till 5000 innan sommaren skulle karantän införas och andra extrema åtgärder vidtas. Inte en chans i världen att det svenska folket skulle leva på som vanligt om folk låg döda i högar på gatorna, för högar av lik bildas av 100.000 kroppar. Folk skulle knappt våga gå ut. Spanska sjukan tog livet av 40.000 svenskar har jag för mig och den pandemin var mycket värre. 5000 är en förhållandevis optimistisk siffra men jag håller fast vid den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arnold15
Men nu försöker ju regeringar världen över istället att isolera de friska och produktiva genom att stänga gränser, flygplatser, kollektivtrafik, gym och skiolor.
Ja det är olyckligt. Upprätta sterila baracker i Lappland och släng in alla gamlingar där ett par månader och låt hazmat-personal ta hand om dem.

våra äldre ska skyddas, liksom våra sjuka!
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Ännu en idiot som tror Kinas siffror är legit. De slutade testa alla utom mycket sjuka. Dog någon dessutom av lunginflammation orsakad av COVID-19 så skrevs de inte in i statistiken...
Du, jag tänker inte börja förolämpa dig. Du kan kalla mig idiot hur många gånger du vill. Tror du inte Kina har ögonen på sig? Det har de. Dessutom överensstämmer Kinas siffror med t.ex. Italiens. Allt pekar på att Kinas siffror faktiskt är, trots allt, överraskande ärliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Kina satte typ 1,4 Miljarder människor i Karantän så de har stoppat viruset nu pga det
Sverige har förvarnat om fler insatser men just nu är det fritt fram för Ncov-19 att härja fritt

Vi får väl se vad Sverige gör när vi står där med ett par hundra dödsfall. Då ska du se, då kommer åtgärderna att vidtas.