2020-03-16, 00:03
Medlem
UK +14 / 35 döda

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/f94c3c90da5b4e9f9a0b19484dd4bb14
Senast redigerad av JohnnyMnemonic 2020-03-16 kl. 00:05.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dom blir inte bara sjuka, dom kan dö.
Ja, man har åtminstone sett en rejält spridd film där tre döda små barn packas in i en body bag....
Citera
Medlem
Dr. Fauci: the worst is, yes, ahead for US

CNN nu
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Men lille vän.
Varför så hårda ord? Ta det lugnt.
Jag är välbekant med hur det fungerar i diktaturer. Det lärde man sig i högstadiet.

Det är irrelevant här dock.
Jag ifrågasatte det du skrev gällande en mobilfilm, som mycket väl kan ifrågasättas.
Det kan alla mobilfilmer. Det är poängen.
Att Kina behandlar många människor illa har inte med denna sakfråga att göra.

Men lille vän, det var ju en av dessa vloggare som filmade när dörrar svetsades igen, både ytterdörrar och dörrar till folks lägenheter. Vad är det du inte förstår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Läste någonstans (nej, jag kan inte länka, ni får leta själva..) att unga friska med bra immunförsvar riskerar att immunförsvaret "överhettar" när Corona får fäste i deras kroppar. Utan sjukvårdshjälp riskerar även vissa unga och friska att dö.

..

Nej, det var spanska sjukan. Det är tvärtom med Corona. Tonåringar blir inte ens allvarligt sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/QIuzLf9f5WI

Alla svenskar borde se det här klippet med John Campbell där han går igenom grafen ”flatten the curve”.

Varför resonerar inte våra svenska myndigheter som den här klipska mannen? Varför går man inte ut med sån här information i media?

Gammelmedia kan gå och dö.
De tog upp det i extrainsatta programmet om Corona på Svt1 för några dagar sedan.
Problemet är dock att Sverige nu gör tvärtom ändå.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
För att alla är mottagliga.
Hur tänkte du nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du har följt tråden så har du sett läckta filmer från Iran och Kina....
Barn kan råka illa ut utan sjukvård.

Inte ett enda barn har dött av Corona i Kina. Av 72 000 rapporterade och journalförda fall.
Citera
2020-03-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
jag har inte handspritt, och använder parfym

https://www.parfumo.net/Perfumes/Coty/Route_66_Eau_de_Toilette

har säkert 6-8 olika...som jag aldrig använder. Alla känns starka.
Har gjort det i 2 dagar nu, känns som tvål faktiskt. Huden blir bara lite torrt.

Äntligen kommer skiten till användning...men ger det någon nytta?
Idiotförklara mig gärna!
Citat:
Overlege Are Stuwitz Berg ved Folkehelseinstituttet sier at om man skal lage sitt eget desinfeksjonsmiddel, bør det inneholde like mye alkohol som i vanlig Antibac.

Det er jo alkohol i Antibac også, så det handler om å ha stor nok konsentrasjon til at det dreper bakteriene. Vårt råd er at det må være minst 70% alkohol for å virke.
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/02/28/195652823/durek-verrett-far-kritikk-for-rad-mot-coronasmitte
Parfymen har neppe en alkoholprosent på 70. Da går det ikke bra med 60% vodka heller dessverre.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
För att din 65'åriga mamma kan ju inte ta eget ansvar heller och hålla sig hemma om hon är orolig...Myndigheten har ju inte sagt till henne hur hon ska agera och göra...

Det som är otroligt är hur jävla handlingsförlamade den svenska befolkningen har blivit. Man kan inte tänka själv utan att myndigheterna dikterar alla ens handlingar.

Hon sjukskrev sig en vecka nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Om smittorna i Tyskland och Frankrike beror på främst importerad smitta som spridit sig så vore det lite konstigt ifall tyskarna hämtat en variant och fransmännen en annan.
Smittorna spred sig sedan säkert på flera ställen i de båda länderna.

Begriper att det inte kan vara så att alla tyskar har en variant, och alla fransmän en annan variant. Men tänker att det någonstans skett en mutation till en mildare variant, och att merparten av smittade tyskar fått den mildare varianten, medan merparten av smittade fransmän den allvarligare varianten. Men givetvis spekulativt.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Hur kommer det säg att bilder som visar ”unga män” som är sjuka är alla överfeta? Jag gissar att överfeta med dålig hälsa är i riskzonen att drabbas. Unga som däremot är hälsosamma och inte överfeta klarar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in