2020-03-15, 19:50
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag tror Norge gör rätt. Ni får såga mig sen. Varför? FHM har inte underbyggd sin teori på något sätt. Dom har inte förklarad hur potentiellt 200 000 IVA-patienter i riskgruppen ska reduceras till några tusen. Jag ser inte någon förklaring för varför dom inte ska ge oss någon förklaring eller modell. Dom har tidigare ljugit kring i princip allt.

Given sådana bevis är sannolikheten att FHM tar extremt dåliga beslut.

FHM har konsekvent tagit dåliga beslut sedan dag ett, det är rent otroligt att det får förekomma så många fel under en så kort tid när det gäller landets väl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Autister och aspies brukar vara konsekventa. Konsekventa in i kaklet. Noll smidighet eller rörlighet i intellektet.
Menar du? T.om Mr. Bean hade ställt till med mindre skada än vad Eliasson har gjort i svenska myndigheter.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Vet inte om tanken slagit er allt detta som regeringen beslutar tillsammans med FHM, och icke beslutar. När man kollar närmare på vad andra gör och vilka åtgärder dom gör framförallt. Tänk så går Sverige som vinnare ur allt detta? Har det tanken slagit er? Med minst antal smittade och minst antal dödsfall! Utan att stänga skolor, och utan att stänga gränser? Och sen glömde jag karantän!
Vad säger ni? Är nyfiken?

Det finns inga vinnare i detta. Alla sitter på ett eller annat sätt i samma båt och kommer att få ta konsekvenserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja, det var just den jag reagerade på. Då sa användaren lisett att denne hade hört att det inte var så:

Så vad säger du om detta lisett, det verkar nog som att de svetsade in människor trots allt va?

Om du tycker att mobilvideos tolkade av nån snubbe i en youtubekanal som heter "China Uncensored" som uppenbarligen är nån slags uttalad anti-Kina kanal är hårda bevis så ja du jag vet inte vad jag kan säga.

Men skulle det bevisas på riktigt att de svetsat in människor i sina lägenheter helt utan andra möjligheter att ta sig ut så är det såklart en enorm kränkning av mänskliga rättigheter som borde straffas hårt. Jag bedömer dock det som relativt osannolikt och känner mig inte särskilt övertygad av detta "bevis".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Ursprungligen postat av Konrad
Tegnell idag, det kan redan finnas ett par miljoner smittade i Sverige:

" Något annat som diskuterats flitigt i veckan är Sydkoreas hantering av coronakrisen. De har hyllats som ett föregångsland med större drive in-testning för viruset.
Men det är inte aktuellt i Sverige. Bland annat eftersom det kan röra sig om ”ett par, tre miljoner” svenskar som just nu har någon form av lätta symtom, säger Anders Tegnell."

https://www.expressen.se/nyheter/teg...tt-bli-storre/

Intressant att det redan kan vara så många som är smittade. Stärker min uppfattning att det kommit folk till landet med smitta betydligt tidigare än de återvändande sportlovsfararna.

Nei, dere har misforstått. Han mener selvfølgelig ikke at det kan være 2-3 millioner smittede, men 2-3 millioner som har lette symptomer som kan forveksles med corona.

Han sier jo i samme intervju at han ikke regner med store mørketall enda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
KÄLLA?!
Jodå, finns tidigare i tråden!!
Typ att hälften av alla inlagda är under 50 år i Frankrike och Holland.
Citera
2020-03-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Det var jag som ifrågasatte dig.

Vad menar du att du ifrågasätter?

Jag ifrågasatte att du påstår att samtliga 5% som söker vård kommer att dö.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ehm, Sverige har inte minst antal smittade eller minst antal dödsfall så vad är din poäng? Och eftersom Sverige redan slutat räkna och inte håller på med aggressiv testning som ex. Sydkorea så har vi ett stort mörkertal. Om du trodde att Sverige hade någon chans att vara med på någon topplista så har du sovit under en sten i flera veckor. Vi ligger dock inte i den absoluta bottenskiktet längre då flera länder sumpat det ännu värre hur nu det kan vara möjligt.

Vi kanske är bättre på att tvätta händerna.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Väldigt oroande att så många unga råkar illa ut också!!

Det är väl typ INGA unga som ”råkat illa ut”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tysklarna verkar ha klarat sig tveklöst bäst. 6000 drabbade - 11 döda.
Tyskarna har en helvetes massa intensivvårdsplatser. Sverige är fucked. Vänta bara en vecka
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Jasså? Titta här:
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_14marzo%20ITA.pdf

Kan du säga i ord, vad det är du vill säga?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Sverige har hittils lika många döda som Danmark och Norge som både ligger på 3 döda trots att vi har fler invånare. Fortsätter på detta sätt kommer vår regerings handlade verka genialisk då de sparade Sverige miljarder genom att undvika drastiska åtgärder. Om några veckor kommer vi alla veta.

Fast Danmark och Norge har betydligt fler smittade per capita och det är för tidigt att räkna dödsfall då man inte dör i början av sjukförloppet. Titta på Italien, Iran och Spanien nu så får du se hur det ser ut i Skandinavien när sjukhusen swampat till sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in