Angående Corona Johan Bob Tegnell
Jag har varit väldigt tveksam till hur Sverige har agerat och främst hur den där Johan Tegnell har agerat. Men till skillnad från många andra så har han ju trots allt is i magen (Danmark och övriga världen stänger gränser som förmodligen snart öppnas igen). Han inser att det är på tok för sent att stänga gränserna, smittan är här, vi gör så gott vi kan med den informationen och hoppas på det bästa. Alternativet hade varit att man stängde all kommunikation till omvärlden under hela pandemin, men då hade vi gått tillbaka 100 år i utvecklingen, det funkar inte att göra så.
Visst, vi var dåligt förberedda i vården, men det är ju inte Tegnells fel, uteslutande.
Nej, Tegnell är inte bäst. Han vet inte allt om detta virus eller exakt hur det ska hanteras. Det gör ingen annan heller. Han har is i magen, tar inte på sig foliehatten.
Ja, han har misslyckats, men tro inte att en lite foliehatt till flashbackare hade agerat bättre.
Jag har inga källor i mitt uttalande, och jag vill inte att någon tolkar mitt inlägg som fakta. Det är min personliga åsikt.
Må hatet komma!