2020-03-15, 19:38
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han vet egentligen inte hur många smittade det redan finns i Sverige men givetvis kan det tolkas som positivt att det redan nu finns miljontals med lätta symptom i Sverige. I så fall är det helt meningslöst med tester utan bara att inrikta sig på att ta hand om de svårast sjuka och hoppas att sjukvården klarar av det men problemet är att han kanske inte vet eller är det så att han vet?

Kan det vara en psykologisk grej att inte officiellt gå ut med en siffra? Allt för att lugna befolkningen?

Allt går ut på att hålla folket lugnt och det är en nog så viktig uppgift?

Jag blir inte riktigt klok på det hela men censur är en viktig ingrediens i kristider. Försa A.T sig?

Men förstår ni inte att han pratar om ALLA med symptom som skulle kunna vara Corona? Jeez liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Vänligen länka källa till detta tack. Har inte hört nånting om det.

Låter som konspirationsteori taget ifrån TV-serien Utopia:
https://utopiatv.fandom.com/wiki/Janus

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3074945/coronavirus-hubei-government-deletes-report-claiming-covid-19
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ja att det blir ett rysk roulette vaccin är klart. Coronaviruset är känt sedan tidigare och experter jobbar med obegränsade resurser nu och testningen blir minimal. Vaccinet kommer ges till riskgrupper och snabbtestas i tysthet i typ indien afrika först. Kanske testas något nu redan.

Nej. Tyvärr.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tål att upprepas

"Hälften av alla som vårdas på sjukhus i Frankrike är under 60 år gamla".

https://omni.se/senaste

Samma i Holland, där är de som vårdas inte heller så gamla som "de ska vara" enligt PK-idioterna.

Och: https://samnytt.se/nya-uppgifter-fran-italien-massor-av-unga-med-horribla-lunginflammationer/

Citat:
Ljudklippet med konversationen är på italienska, men har engelsk undertext. En av läkarna inleder med att det finns ”massor” av unga patienter med coronaviruset i intensivvård på San Raffaele Hospital i Milano där hon arbetar.

– Den yngsta är 38 år som inte har några andra hälsoproblem. Många behöver hjälp med andning, men vi har inte respiratorer för alla. Nu har de sagt till oss att vi måste välja vem vi ska intubera – de unga och utan andra hälsoproblem ska ha prioritet. I Niguarda – det andra stora sjukhuset i Milano – har de slutat intubera alla över 60, vilket är väldigt, väldigt unga…

– Det här viruset är så smittsamt att det enda sättet att undvika en ”massaker” är att ha så få infekterade som möjligt utspridda över längsta möjliga tid. Just nu – om vi får 10 tusen människor i Italien i behov av respiratorer – medan vi bara har 3 tusen respiratorer – kommer 7 tusen patienter att dö. Lombardiet som har den bästa sjukvården i landet kollapsar, så jag törs inte tänka på vad som kommer att hända i regioner med sämre sjukvård.

/.../

Citat:
Även han instämmer i att antalet unga är stort på sjukhuset – med flera i 20-årsåldern:

– Du har ingen idé om hur många unga vi har här. Jag menar t o m i 20-års åldern utan några underliggande sjukdomar, i behov av lungventilation på grund av horribla lunginflammationer. Det finns inga resurser för att testa läkare för Covid-19 längre – de säger bara till dem att stanna hemma om de har symptom. I annat fall kom och jobba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag reagerade på att folk svetsades in i sina hem i Kina.

Någon sa då att det inte var så. Personen sa att bara en av flera publika entréer som svetsades igen. Och jag trodde på den personen.

Men varför är det folk innanför en lägenhetsdörr som skriker och bankar från andra sidan när de svetsar igen dörren?
https://youtu.be/0ZgYqrZoXCs

I dokumentären https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset så ser man att dom svetsar igen dörrar till folks hem, det filmas av privatpersoner.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han vet egentligen inte hur många smittade det redan finns i Sverige men givetvis kan det tolkas som positivt att det redan nu finns miljontals med lätta symptom i Sverige. I så fall är det helt meningslöst med tester utan bara att inrikta sig på att ta hand om de svårast sjuka och hoppas att sjukvården klarar av det men problemet är att han kanske inte vet eller är det så att han vet?

Kan det vara en psykologisk grej att inte officiellt gå ut med en siffra? Allt för att lugna befolkningen?

Allt går ut på att hålla folket lugnt och det är en nog så viktig uppgift?

Jag blir inte riktigt klok på det hela men censur är en viktig ingrediens i kristider. Försa A.T sig?

Ja det är mycket möjligt att han vill lugna folket. Vilket iofs lär göra mer nytta än att inte censurera lite.
Att vi redan har miljoner smittade i Sverige är nog osannolikt. Men vi har garanterat bra mycket mer än de 1000 bekräftade.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Man får ändå ge Tegnell att han är konsekvent. I den underbara bemärkelse att exakt allt han svarar på exakt alla frågor är den absoluta motsatsen till sanningen. Det måste ju ändå vara värt något för Sveriges regering i vägledningssyfte. Då vet man ju att om Herr Pandemi imorgon säger att "vi bör inte införa restriktioner inrikes, det är verkningslöst" så är det bara att inför lockdown.

Med ovan sagt så tror jag inte att Tegnell är ond. Heller nödvändigtvis inte inkompetent. Men det är ju uppenbart att han tillhör skaran insnöade forskare som absolut inte är tränade för att vara frontfigur, beslutsfattatre och ansiktet utåt för en myndighet. Han är helt enkelt retoriskt retarderad och högst opedagogisk.

Autister och aspies brukar vara konsekventa. Konsekventa in i kaklet. Noll smidighet eller rörlighet i intellektet.
Citera
2020-03-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Naturligtvis har Italien fler platser eftersom de har en sex gånger större befolkning, men du kanske menade per capita?

Om jag ska skatta de faktorer som är värst bidragande till denna dystopi så ser det ut på följande sätt, globalt:

1. En underdimensionerad sjukvård utan beredskap
2. Flockbeteende hos människor
3. Sociala medier
4. Skrivbordspolitiker
5. Virusets faktiska verkan

Detta tillsammans har skapat en okontrollerbar situation som kommer att förändra förutsättningarna för alla under lång tid framöver.

Du underskattar befolkningens hälsostatus. Det finns även till detta fler dimensioner än smal/fet.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
[quote=flashbackin|70726933]Nu är det i allas intresse att vaccin utvecklas och testas i mycket snabb takt. Den här utmaningen kommer att utveckla oss snabbare än vi

Vaccin i vanliga fall måste testas mellan 10- 15 år. Det säger i sig att det är oerhört farligt att ge vaccin som inte är testat tillräckligt länge för att kunna se biverkningar, dödlighet mm.
Tar det så många år i vanliga fall så är det definitivt inte ett säkert vaccin man " Skyndar fram"
Aldrig i livet att jag tar detta vaccin och det hoppas jag verkligen att fler än mig inte gör.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Sverige hadde precis också en liten grupp - dom som kom från Italien och Österrike.

Vilket kan vara anledningen till att helvetet inte brutit ut, jag sneglar på Norge som ser att ligger en vecka före oss, har de redan kapitulerat?
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men det är ju inte sant. De testade ju upp mot 250 000 personer i drive-by-teststationer.

Spridningen började i sekten, smittkällan var inringad, därefter tog de ett steg till. Oavsett vilket har vi den pålitligaste statistiken från Sydkorea, 0,7 % på testade, vilket pressar ner betydligt med tanke på att endast en mindre del av befolkningen har testats. Som en influensa med andra ord, gäsp.
Citera
Medlem
Angående Corona Johan Bob Tegnell

Jag har varit väldigt tveksam till hur Sverige har agerat och främst hur den där Johan Tegnell har agerat. Men till skillnad från många andra så har han ju trots allt is i magen (Danmark och övriga världen stänger gränser som förmodligen snart öppnas igen). Han inser att det är på tok för sent att stänga gränserna, smittan är här, vi gör så gott vi kan med den informationen och hoppas på det bästa. Alternativet hade varit att man stängde all kommunikation till omvärlden under hela pandemin, men då hade vi gått tillbaka 100 år i utvecklingen, det funkar inte att göra så.

Visst, vi var dåligt förberedda i vården, men det är ju inte Tegnells fel, uteslutande.

Nej, Tegnell är inte bäst. Han vet inte allt om detta virus eller exakt hur det ska hanteras. Det gör ingen annan heller. Han har is i magen, tar inte på sig foliehatten.

Ja, han har misslyckats, men tro inte att en lite foliehatt till flashbackare hade agerat bättre.

Jag har inga källor i mitt uttalande, och jag vill inte att någon tolkar mitt inlägg som fakta. Det är min personliga åsikt.

Må hatet komma!
Citera
Medlem
Vet inte om tanken slagit er allt detta som regeringen beslutar tillsammans med FHM, och icke beslutar. När man kollar närmare på vad andra gör och vilka åtgärder dom gör framförallt. Tänk så går Sverige som vinnare ur allt detta? Har det tanken slagit er? Med minst antal smittade och minst antal dödsfall! Utan att stänga skolor, och utan att stänga gränser? Och sen glömde jag karantän!
Vad säger ni? Är nyfiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in