2020-03-15, 19:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men det är inte realistiskt att alla stannar hemma. Ska alla samhällsfunktioner stänga ner. Ska hela Sverige stänga ner och exakt alla sitta hemma i tre veckor?

Jag tror nog att vi får rida ut det här. Majoriteten som smittas får milda sjukdomssymptom.

Vi får givetvis försöka att inte smitta Agda och Gustaf, 90 år med underliggande sjukdomar.
...... Mamma Mia.
... Milda symptom de första två VECKORNA ja.

Sen när man tror man klarat det så attackerar viruset interna organ.

Vi hörs om 2 v.

Folk är så SJUKT i förnekelse. Första stadiet. Denial. Jag är nere på Bargaining redan. Step up to my level.
Citera
Medlem
Tysklarna verkar ha klarat sig tveklöst bäst. 6000 drabbade - 11 döda.
Citera
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
BREAKING

50% av de svårt sjuka som ligger i respirator är under 60 år i Frankrike

Detta börjar gå åt pipan, på allvar

Okej men hur många av dessa 50% har andra sjukdomar? Det är väldigt relevant information
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Det är statsepedemiologen som säger det. Vi har nog många fler smittade än vi anat. Det är ett virus som är effektivt på att smitta.

Nej. Han säger inte att miljoner har covid19. Han säger att miljoner har luftvägssymptom, vilket kan stämma.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ehm, Sverige har inte minst antal smittade eller minst antal dödsfall så vad är din poäng? Och eftersom Sverige redan slutat räkna och inte håller på med aggressiv testning som ex. Sydkorea så har vi ett stort mörkertal. Om du trodde att Sverige hade någon chans att vara med på någon topplista så har du sovit under en sten i flera veckor. Vi ligger dock inte i den absoluta bottenskiktet längre då flera länder sumpat det ännu värre hur nu det kan vara möjligt.
Sverige har hittils lika många döda som Danmark och Norge som både ligger på 3 döda trots att vi har fler invånare. Fortsätter på detta sätt kommer vår regerings handlade verka genialisk då de sparade Sverige miljarder genom att undvika drastiska åtgärder. Om några veckor kommer vi alla veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Visst, och dessutom ligger vi i utkanten av världen. Klarar vi oss lindrigt, så beror det på det, och inte på nåt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag reagerade på att folk svetsades in i sina hem i Kina.

Någon sa då att det inte var så. Personen sa att den hade hört att bara en av flera publika entréer som svetsades igen, och jag köpte det.

Men varför är det då folk innanför en lägenhetsdörr som skriker och bankar från andra sidan när dörren svetsas igen?
https://youtu.be/0ZgYqrZoXCs

Ping.

Det var visst så det har bekräftats i flera respekterade medier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Du fattar ju inte vad jag ifrågasätter ens.

Det var jag som ifrågasatte dig.

Vad menar du att du ifrågasätter?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Anders Tegnell lever riktigt jävla farligt. Om han har missbedömt viruset och orsakar massdöd så kommer han att få väldigt många fiender.

Ja, det finns många som dödar personer som orsakar dödsfall i familjen i Sverige nuförtiden. Själv skulle jag kanske kunna hålla tillbaka våldet ett tag om jag ser honom på stan men det finns garanterat folk som inte gör det.
Citera
2020-03-15, 19:50
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Ja det är mycket möjligt att han vill lugna folket. Vilket iofs lär göra mer nytta än att inte censurera lite.
Att vi redan har miljoner smittade i Sverige är nog osannolikt. Men vi har garanterat bra mycket mer än de 1000 bekräftade.

Oavsett lär knappast bli färre om man undviker isolera sjuka utan låter de jobba /röra sig fritt i samhället.

368 döda i Italien idag, hur skulle såna siffror sätta FHM lilla spektakel i dager?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tysklarna verkar ha klarat sig tveklöst bäst. 6000 drabbade - 11 döda.
Vi ska slå dem!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta - att även unga, tidigare friska människor - kan få fruktansvärda lunginflammationer, borde myndigheterna gå ut med. För nu tror ungdomar att de är odödliga, och springer runt och träffas på fik och klubbar och fester som vanligt. Man måste se till att de också blir rädda, så att de isolerar sig när det är möjligt för dem.

Jasså? Titta här:
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_14marzo%20ITA.pdf
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Priset för att den svenska fårskocken ska uppnå immunitet kommer att bli skyhögt. Flera hundratusen offer kan inte uteslutas. Det är förmodligen redan för sent att stoppa Tegnells massmordsplaner, vi har idag fri spridning av covid-19. Det här går åt pipan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in