Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Man släppte henne eftersom hon inte längre är misstänkt för mord. Men det är inget som säger att de inte tar upp en förundersökning gällande skyddande av brottsling och förhindrande av polisutredning. Skyddar man mördare, dvs att man faktiskt tror att personen är skyldig till mord så är det en straffsats på det. Vid grovt brott så är det 4 år i finkan som gäller. Klarar Hanna det tro? Eller kan hon börja bli samarbetsvillig och hoppas att det faller i god jord? Då kanske hon enbart får villkorligt. Det viktiga är att sätta dit mördaren, dvs SD, Hanna är ju småfisk. Om hon öppnar mun, så är det till fördel för henne.
Ja, jag är inne på samma spår om hon inte var delaktig i mordet. Desto mer samarbetsvillig hon är desto lättare för henne själv i framtiden. Och hennes relationer till barn, familj och kollegor. För att inte tala om sin egna hälsa.
En del i tråden har lyft perspektivet att HD varit/är duperad av sin make. Då är det inte så konstigt att HD:s medverkan i polisens förhör (kanske) blir så här knepigt?
Nu när en bra tid gått utan att hon haft samröre med SD borde hon i så fall känna friheten och tryggheten i att kunna tala utan att vara rädd för repressalier.
Men eftersom hon inte verkar vara medgörlig, fram tills nu åtminstone, så lutar jag mer åt att hon skyddar sig själv snarare än sin make. Det är för mig den logiska slutsatsen i vart fall (men jag kan ha fel).
Eller så är HD så iskall att hon räknar med att återförenas med SD inom kort och därför inte vågar säga det hon vet?
Om vi försöker utvärdera HD:s liv framöver utifrån det vi vet idag så är det rätt dystert enligt mig.
Vårdnaden om barnen är det väl tveksamheter kring i dagsläget i vart fall?
Det enorma engagemang som bedrivits här i tråden blottlägger HD:s liv in i minsta detalj och framförallt bristerna framhävs när det gäller barnuppfostran och hennes deltagande i polisutredningen om mord. I förhören har det även framkommit en undfallenhet som är exceptionell = dagen innan resan till USA så var SD inne på förhör 2 gånger. HD har inte ens pratat om det med SD, utan på kvällen gör de i ordning sin packning inför resan och hon halvsover i bilen upp till Arlanda. Mycket konstigt,
och då är det bara en av alla detaljer som felar i förhören som vi kan läsa!
Det har framkommit att det fuskats med cachar för att framstå i bättre dager vilket även det ter sig märkligt med tanke på det engagemang HD uppvisade inom sporten.
Tänk alla de på jobbet som nu kan ta del av FUP:en och se HD:s (o)medverkan i förhören och kanske läser här i tråden. Hur ska de stackarna förhålla sig gentemot sin kollega? För jag är övertygad om att de ser samma saker som vi i förhören,
vet inte vad jag ska känna,
vill inte svara på det, osv.. Hur ska HD vinna tillbaka någon sorts förtroende för sin omgivning med de undvikanden
hon väljer att göra?
Precis som många andra framfört redan så är det bästa för henne, och alla andra inblandade i den här soppan, att ta telefonen och ringa upp polisen för att börja rentvå sin person och medverka på ett normalt sätt i utredningen.
Det är först då hon kan påbörja läkning av sina sår och få en förståelse från omgivningen. De inre såren hon bär på kommer bara att bli större och större annars.