2020-03-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det verkar allmänt omvittnat att han inte sov så många timmar per natt. Mordnatten var dessutom fylld med allehanda aktiviteter, bl.a. bevattning, cykling, tröjtvätt och översyn av packning. I väntan på att tröjan skulle bli klar hade han lagt sig en stund och då tyvärr somnat ifrån vattenspridaren. Tack vare att en snäll granne stängt av nämnda vattenspridare hade huset räddats från översvämning.

Så om man tänker sig att han "avslutade" 00:05:00 och att vattenspridaren, robotgräsklipparen och tvättmaskinen var i gång 00:15:00 så fick han i alla fall drygt fem och en halv timmes sömn - avbruten endast av då han vaknat (fram emot två, tre, fyra...) och kom på att han glömt spridaren. - Tur att han hade snälla grannar som bevakade hans gräsmatta även nattetid.

Vad kan bevattningen av gräsmattan haft för syfte i relation till brottet? Jag har inte hängt med och känner inte för att läsa tusentals sidor förundersökning.

Du är känd, i alla fall för mig, för att vara jävligt analytisk också så jag undrar vad du tror att mordvapnet var?
Citera
2020-03-15, 17:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jo, 10 juni 2018 loggar HD om samtliga 17 loggar som LW tagit bort (för andra gången).

aktbilaga 162. sid 100 och framåt.

Bo jobbade väldigt hårt och målmedvetet för att påskynda sitt olyckliga öde, hur fan BO tänkte där när hon raderade MGK,s loggar för andra gången med tanke på att BO hade en aktiv affär med MGK,s man, "in your face" så det skriker om det, tror att BO inte bara var "oskicklig" med män utan "oskicklig" rent allmän.

Hur fan tänker man när man djävlas ända in i kaklet med den kvinna och vän som man har gått bakom ryggen mot?
Citera
2020-03-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man släppte henne eftersom hon inte längre är misstänkt för mord. Men det är inget som säger att de inte tar upp en förundersökning gällande skyddande av brottsling och förhindrande av polisutredning. Skyddar man mördare, dvs att man faktiskt tror att personen är skyldig till mord så är det en straffsats på det. Vid grovt brott så är det 4 år i finkan som gäller. Klarar Hanna det tro? Eller kan hon börja bli samarbetsvillig och hoppas att det faller i god jord? Då kanske hon enbart får villkorligt. Det viktiga är att sätta dit mördaren, dvs SD, Hanna är ju småfisk. Om hon öppnar mun, så är det till fördel för henne.

Ja, jag är inne på samma spår om hon inte var delaktig i mordet. Desto mer samarbetsvillig hon är desto lättare för henne själv i framtiden. Och hennes relationer till barn, familj och kollegor. För att inte tala om sin egna hälsa.

En del i tråden har lyft perspektivet att HD varit/är duperad av sin make. Då är det inte så konstigt att HD:s medverkan i polisens förhör (kanske) blir så här knepigt?
Nu när en bra tid gått utan att hon haft samröre med SD borde hon i så fall känna friheten och tryggheten i att kunna tala utan att vara rädd för repressalier.
Men eftersom hon inte verkar vara medgörlig, fram tills nu åtminstone, så lutar jag mer åt att hon skyddar sig själv snarare än sin make. Det är för mig den logiska slutsatsen i vart fall (men jag kan ha fel).
Eller så är HD så iskall att hon räknar med att återförenas med SD inom kort och därför inte vågar säga det hon vet?

Om vi försöker utvärdera HD:s liv framöver utifrån det vi vet idag så är det rätt dystert enligt mig.
Vårdnaden om barnen är det väl tveksamheter kring i dagsläget i vart fall?
Det enorma engagemang som bedrivits här i tråden blottlägger HD:s liv in i minsta detalj och framförallt bristerna framhävs när det gäller barnuppfostran och hennes deltagande i polisutredningen om mord. I förhören har det även framkommit en undfallenhet som är exceptionell = dagen innan resan till USA så var SD inne på förhör 2 gånger. HD har inte ens pratat om det med SD, utan på kvällen gör de i ordning sin packning inför resan och hon halvsover i bilen upp till Arlanda. Mycket konstigt, och då är det bara en av alla detaljer som felar i förhören som vi kan läsa!

Det har framkommit att det fuskats med cachar för att framstå i bättre dager vilket även det ter sig märkligt med tanke på det engagemang HD uppvisade inom sporten.

Tänk alla de på jobbet som nu kan ta del av FUP:en och se HD:s (o)medverkan i förhören och kanske läser här i tråden. Hur ska de stackarna förhålla sig gentemot sin kollega? För jag är övertygad om att de ser samma saker som vi i förhören, vet inte vad jag ska känna, vill inte svara på det, osv.. Hur ska HD vinna tillbaka någon sorts förtroende för sin omgivning med de undvikanden hon väljer att göra?

Precis som många andra framfört redan så är det bästa för henne, och alla andra inblandade i den här soppan, att ta telefonen och ringa upp polisen för att börja rentvå sin person och medverka på ett normalt sätt i utredningen.
Det är först då hon kan påbörja läkning av sina sår och få en förståelse från omgivningen. De inre såren hon bär på kommer bara att bli större och större annars.
Citera
2020-03-15, 17:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Läste just att även JG hade tankar om att SD och LW skriver symboliskt.

A 154 sid 10:
"JE: .. att Soft gjorde det. Eeh och min uppfattning också när i .. i era loggar .. loggar, det finns
liksom .. det finns eeh symbolik och det finns saker läser mellan raderna och sådär.
"

L*ena la alltså en ny loggremsa i trädtoppen i parken så nära inpå mordet som dagen före, 13 maj.
Och som jag uppfattar det har L*ena tagit bort HDs loggning från cahen, men HD har inte loggat den på nytt?

Förlåt, men jag minns inte loggningen om giftermålet med Google.
Läs SD:s loggtext (bläddra till början: "Write note" och "Found it" FTF 1/12 2015:
https://www.geocaching.com/geocache/GC677JM_ce15-ord-som-beskriver-varlden
...eller läs här:
Mycket kritik mot LW och div. gliringar. - Förmodligen har han hjälpt henne med konstruktionen.

Texten påminner mycket om hur/vad SD skriver i chattinlägg (och på Telegram) till LW.

"LW, du är min vän. Ska vi gifta oss?
Vad falls. LW. Jag gör slut med dig. Du ska göra rätt alltid och omedelbart. Har jag skrivit RT ska du omedelbart lyda; något annat finns inte.
Vaknade upp tidigt på söndagen och köpte lite frallor till en gemensam frukost. Fortsatte att chatta med dig. Såg att du inte respekterade vad jag skrev. Bad dig sluta. Men vad tusan hjälpte det. Du hade en solklar inriktning på sista ordet. På söndagskvällen satt jag på kontoret och småjobbade. Vi håller på att bli kompisar igen. Men det är en svår relation. Du är så labil."
osv.

Jmfr också med det inspelade samtalet med äldsta dottern: SD har alltid rätt, ska alltid ha sista ordet, och han utdömer enväldigt lämpligt straff (psykiskt såväl som fysiskt) för olika felsteg och övertramp som går honom emot, eller som inte gynnar hans egenintressen.
Senast redigerad av letsdoit 2020-03-15 kl. 18:23.
Citera
2020-03-15, 17:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Läste just att även JG hade tankar om att SD och LW skriver symboliskt.

A 154 sid 10:
"JE: .. att Soft gjorde det. Eeh och min uppfattning också när i .. i era loggar .. loggar, det finns
liksom .. det finns eeh symbolik och det finns saker läser mellan raderna och sådär.
"

L*ena la alltså en ny loggremsa i trädtoppen i parken så nära inpå mordet som dagen före, 13 maj.
Och som jag uppfattar det har L*ena tagit bort HDs loggning från cahen, men HD har inte loggat den på nytt?

Förlåt, men jag minns inte loggningen om giftermålet med Google.

Kan "Google" vara = LW? Det har ju framkommit att hon var en stjärna och genomklurig på att lösa allt inom Geo Caching.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 17:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Vad kan bevattningen av gräsmattan haft för syfte i relation till brottet? Jag har inte hängt med och känner inte för att läsa tusentals sidor förundersökning.

Du är känd, i alla fall för mig, för att vara jävligt analytisk också så jag undrar vad du tror att mordvapnet var?

Ursäktas att jag gör ett inlägg ,men trodde att blod som gick ner i jorden ,när man sköljer av sina kläder och sig själv ,kanske för honom kändes bättre,hälften vunnet på något sätt ,hälften sköljdes bort . innan han halv-blodig tog sig in till husets tvättstuga ?

Tänker jag fel, tro ?
Citera
2020-03-15, 17:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Det finns ju en möjlighet att SD har duschat av sig med trädgårdsslangen efter att ha dödat LW. Det var mycket varmt, så sannolikt rann inte vattnet ner i gräsmattan som han hade hoppats på.

I så fall blev även blod och annat kvar på den stenhårda jordskorpan. Varför skulle han annars tjata hysteriskt om hjälp med vattning till alla han känner i över en vecka? Ingen tycks minnas att ha någonsin vattnat innan. Och han hade bott där många år.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-15, 18:04
Medlem
landbandys avatar
Det är väldigt hemskt OM det är så att kränkningen att inte få logga de catcher som man inte varit på skall , vara orsaken till att hon mördas ?

Jag kan förstå ilskan att om ett par har utfört loggningar tillsammans med gemensamt nick och sedan går skilda vägar ; att då få ha kvar sina loggningar som man utfört som par; i sitt egna nya nick är ju helt okej.
Men att ett par "delar" på att leta och hitta ,ja då vet jag inte om det ens är okej att få ha ett gemensamt konto ?
bättre de dyker upp båda två samtidigt om de skall kunna logga cachen ; annars blir det ju som om någon annan loggar åt en person ...hmm ?

ingen utav dem sitter i rullstol så det är ju inget handikapp någon har ,,,
Senast redigerad av landbandy 2020-03-15 kl. 18:30.
Citera
2020-03-15, 18:08
Medlem
[quote=Beh.ass.|70725064]Ja, jag är inne på samma spår om hon inte var delaktig i mordet. Desto mer samarbetsvillig hon är desto lättare för henne själv i framtiden. Och hennes relationer till barn, familj och kollegor. För att inte tala om sin egna hälsa.

Precis som många andra framfört redan så är det bästa för henne, och alla andra inblandade i den här soppan, att ta telefonen och ringa upp polisen för att börja rentvå sin person och medverka på ett normalt sätt i utredningen.
Det är först då hon kan påbörja läkning av sina sår och få en förståelse från omgivningen. De inre såren hon bär på kommer bara att bli större och större annars.[
/QUOTE]
Om hon inte gjort det redan, så är det dags nu att hjälpa till att få fast en mördare, make eller ej. Jag tror inte att hon gynnas - och inte tjejerna heller - att vara med att fria en mördare. Hur mycket hon än avskydde Lena så handlar det inte enbart om henne nu. Det handlar om att få bort en våldsam människa från gatan. Han har tagit sig över en enorm spärr. Han har slagit ihjäl en person. Vad händer om HD och SD blir ovänner, om han går fri? Slår han ihjäl henne också? Spärrarna är borta nu.
Citera
2020-03-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bo jobbade väldigt hårt och målmedvetet för att påskynda sitt olyckliga öde, hur fan BO tänkte där när hon raderade MGK,s loggar för andra gången med tanke på att BO hade en aktiv affär med MGK,s man, "in your face" så det skriker om det, tror att BO inte bara var "oskicklig" med män utan "oskicklig" rent allmän.

Hur fan tänker man när man djävlas ända in i kaklet med den kvinna och vän som man har gått bakom ryggen mot?

LW som cacheägare hade den rätten och uppfattningen att man skall varit delaktig i att hitta cachen för att kunna logga den. Det visste HD som också kontaktat/fått det bekräftat av reviewer.

Hur fan tänker HD som loggar om alla cacher efter cacheägaren blivit mördad???
Citera
2020-03-15, 18:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du har min fulla förståelse betr. det digra materialet! - Om man tittar på hur mycket blod och blodstänk det fanns på både LW och runt själva brottsplatsen plus de avvärjningsskador LW också hade, bör mördaren ha fått en hel del blod på sig; något annat är helt osannolikt. - Vattenspridare eller vattenslang - eller båda delarna..? - Hade jag kommit hem till mitt hus efter detta brutala mord hade jag sett till att fasadbelysningen var släckt och sedan spolat bort blodet på mig själv och mina kläder, skor... Mycket spolning, mycket vatten på en rel. begränsad gräsyta - som sedan också bör ha befriats från div. kvarstannande bloddroppar. - Utspätt blod har sedan trängt ned i jorden under gräsmattan; den var förmodligen mättad och dyblöt. - Då visste inte SD hur noggranna undersökningar man skulle göra; i själva verket undersökte man inte alls gräsmattan runt huset. - Snacket om den bortglömda vattenspridaren tror jag skulle förklara varför inte ett skyfall orsakat blötan. SD lämnade initialt öppet för att spridaren kan ha varit i gång fram till fyra på morgonen.
Citat:
Jättesvårt att säga. - Hade jag varit Yoda hade jag tagit fasta på A:s födelsedagspresent (underförstått att X kunnat norpa åt sig en hantel inne i LW:s vardagsrum). Med andra ord hade jag tagit med mig en tung och bastant hantel el. annat likn. redskap från mitt eget träningsrum i källaren (vem skulle sakna ett sådant..?); ett redskap jag var van vid och visste skulle fylla sitt ändamål.
Citera
2020-03-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är väldigt hemskt OM det är så att kränkningen att inte få logga de catcher som man inte varit på skall , vara orsaken till att hon mördas ?
Pja, det är hemskt att hon mördades punkt. För oss utanför kommer motivet att kännas irrationellt vilket det än är här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in