Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag har redan skrivit 20+ inlägg o tråden. Med ditt tunnelseende så har du kanske missat det.
Oj oj oj vilket party du skulle ha i en tråd om Jack the Ripper eller liknande person. Han dödade väl bara glädjeflickor. Du skulle ju implodera av upphetsning över brottsoffrens leverne.
Jag förstår om du menar att SD tyckte LW levde på ett speciellt sätt. Men du menar att han slog ihjäl henne för att göra oss alla andra män en tjänst och inte bli utsatta för henne?
Så nobelt av honom i så fall...
Jag är så tacksam.
Tack SD och tack Snor-Johan, djävulens juridikstudent.
Ni vet orden:
_Det var DU som började !!
I denna soppa så var det faktiskt SD som Började !
LW hade ingen aning om geocaching när hon råkade bo bredvid SD &HD ....
Hon sysslade med andra sporter innan ....
Sen när SD tjatade på henne att följa med och ta en cach ,och hon till slut gick med på det ,så blev hon fast i burkletandet ; lätt hänt ,vet jag ....
Sen vem som påbörjade puss o kram-sessionerna är det ju bara de själva som vet ....
Var ju aningens dumt att dessa två hamnade /såg till att hamna tillsammans ...utan några andra "förkläden" , så ofta i skog och mark ...visst ?!
"Frihet under ansvar " är ju en god regel att följa, så allt inte går åt fanders......
Kan tycka att det finns två goda regler att följa i denna soppa :
1. Att inte ligga med en gift man .
2. Att inte vara otrogen om man är gift .
Om nu dessa personer verkligen ville detta ; ligga!! så fanns det två saker att göra innan de började :
1. Båda två skulle frågat HD rakt ut ,om det var okej,INNAN de ens påbörjade liggandet? Så att de visste kontentan utav deras agerande...
2. Den som var gift skulle ha sett tll att skilja sig ,INNAN dessa ligganden skedde OCH LW skulle ha begärt skilsmässa mellan SD och HD ,INNAN hon ansåg sig värdig att ligga med SD.
Det är liksom detta som är meningen med giftermål ; att man gett sig till en viss person OCH om man ej är nöjd med detta ,SÅ är det ju bara att gå vidare och sluta vara gift ,IRL och på papperet.
Först DÅ är man "fri som en fågel" och kan kvittra runt i skog och mark på jakt efter pippande...
Vet att min gamle morfar sa jämt att :
ÖDMJUKHET är något man skall ha med sig hela livet ,OCH Gott Samvete är den bästa huvudkudden !
Så att lyckas vara nöjd med det man har - är nog väldigt viktigt i en människas liv ; att ta till sig det, och inte sträva efter att någon annan gräsmatta är grönare på andra sidan staketet....
Ger ingen större glädje; att inte vara ÖDMJUK inför vad man har ...
FÖRNÖJSAMHET är en bra känsla som gör oss människor till just GODA människor...
Hade ju varit bra för LW om hon blivit direkt informerad OM att NU är det seriöst snack om att det var skilsmässa på gång ,OCH att hon DÅ var tvungen att ta över hela ansvaret omkring SD:s liv ...man kan fundera på om hon då hellre flytt än illa fäktat !
Det hade varit bra för henne att inse den icke fantasieggande livsmönstret som detta hade medfört ,typ att få vara tvungen att ta hand om SD:s&HD:s döttrar varannan vecka inklusive sina egna barn ..och att det inte fanns någon som DÅ kunde sitta barnvakt för dessa tjejer när hon och SD skulle ut på geoletande....
Ingenting hade blivit på något sätt enklare med den konstellation som hon var ute efter - snarare mer komplicerat ;som bäddat för problem...
Vad hade hon trott i situationen ,SD: barn + hennes barn ihopblandade med varandra en fredagskväll ; när hon och SD gett sig ut i skogen ...hmm ...UW hade undrat ! LW:s barn hade kreverat och flyttat till UW ,och HD hade blivit utom sig och kanske fått höra ifrån döttrarna hur idiotiska helgerna tedde sig...
Känns som om hennes önskan hon hade ,var alldeles för ogenomtänkt och fantasifull...
Helt enkelt ogenomförbar -pga att så många andra individer med egna behov var inblandade i det hon försökte genomföra .
Bara en spekulation ,men ändå !