2020-03-15, 17:22
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Haha jag hade hoppats att de skulle sänka 500 gränsen till säg 50 åtminstone.
Men vi fick ingenting.

Finns kommuner som har satt en egen gräns på 50 och lagt in taktiska studiedagar så barnen är hemma nästan hela veckan.
Ingen lutar på dom som styr längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej ursäkta😊 men ja, de lär ju inte vilja vara kvar där

Det är ju så genomkorkat att åka dit i ett sånt läge så man vet inte vad man ska säga om det. Folk är fan helt sanslösa ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Sverige tar i med hårdhandskarna mot detta virus!

Ännu en uppmaning om att tvätta händerna samt en megainvestering på 75 miljoner kr till MSB för en informationskampanj!

Game over virus!

Det finns inget en informationsbroschyr inte kan lösa!
Citera
2020-03-15, 17:23
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Du vet att bakterier och virus är två helt olika saker eller?
När det kommer till desinficering så är skillnaden inte särskilt stor, även om vissa är segare än andra.
Höga temperaturer (~100C), klor, isopropanol, etanol, metanal m.m är lämpliga kandidater.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är inte ens bekräftat att det finns fler "varianter" ännu ditt fån.

Stängda gränser är bara 100% politiska beslut. Det har ingen påverkan på smittspridningen längre. För två månader sedan hade det eventuellt kunnat ja effekt.

Du är dåligt påläst och sprider farlig disinformation. Källor att det finns olika varianter av viruset där de mer aggressiva bla drabbade Wuhan or Italien.
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Så du tycker vi ska ha omval mitt i den här krisen då eller?
Antingen det eller sätta in något slags ersättningsregering som vidtar lämpliga åtgärder.
Citera
Medlem
75 miljoner till infoblad om hur man tvättar händerna!
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
I min butik uppmanar vi kunder att använda våran handsprit som vi satt ut i entrén innan dom börjar handla. Det finns även engångshandskar. Sedan spritar vi kundkorgar, kortterminal handtag på kylar och frysar och allt vad det kan vara mellan 3-5 gånger per dag, vi har även börjat städa golvet med klorin även om det kan bli en obehaglig doft så tror jag ändå det kan få folk att tänka till. Det gäller att få dom att behandla butiken som en steril miljö.

Jag förutsätter att dom flesta butiker jobbar på samma sätt.

Det tvivlar jag på att de gör, ingen butik i min stad verkar vidtagit några sådana åtgärder. Inte heller några lappar om att man inte ska köpa 200 toarullar, så hyllorna gapar tomma vilket kommer bidra till ännu mer hamstring......

//Skalman
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vad är det du inte förstår?
Alla våra grannländer har redan stängt sina gränser medan Stefan Löfven drack sitt morgonkaffe.

Stefan Löfven har därför inga gränser kvar att stänga.
Det är redan fixat.

Nej. Alla våra grannländer har inte stängt sina gränser. Källa på att Finland gjort det t.ex? Tack.

Det är bara politiska beslut. Öka populäritet för respektive regering som stänger gränser. Ur smittans synvinkel spelar det inte någon som helst jävla roll. Det har FHM totalt jävla rätt i.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"Vi vill att man ger adekvat information till allmänheten om att viruset kan smitta innan symptom och även efter symtom klingar av och vad det innebär i praktiken. Man måste därför informera alla man varit i kontakt med om man blir sjuk och att barn även vid milda symptom kan vara smittspridare. De ska i nuläget uppmanas att inte träffa sina äldre släktingar. "

https://www.svd.se/fler-atgarder-kravs-for-att-bromsa-smittspridning/i/senaste

Barn är ju MEGAsmittbärare - det vet alla som har haft barn på dagis eller arbetat på dagis! Barn håller ju inte på hygienregler; det är jättesvårt att få till och med större barn att borsta tänderna och skölja runt med flourlösning tillräckligt länge t.ex.. De suger på tummen, hoppar upp i folks knä, pussas...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Hur ska stängda gränser stoppa smittan när det antagligen redan pågår en viss allmän spridning i landet lmao, den allmänna spridningen är såklart farligare än personer som kommer utomlands som själva vet om att de ska vara på sin vakt.

Nej det är inte en viss allmän spridning, det är som en skogsbrand som plöjer igenom folklagren. Enda sättet att stoppa det nu är karantän, helst för 2 veckor sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Högskolorna tar saken i egna händer. Malmö universitet och Högskolan Kristianstad stänger stora delar av skolan och gör om undervisningen till distans.

Helt rätt.

Vissa utbildningar är ju dessutom så tramsiga att man lika gärna kan fixa eländet hemma 🙂

Jag går på sk högskola just nu, och ärligt talat kunde jag klarat mig bättre utan gruppjobb och föreläsningar.

Jag går dessutom en sjukvårdsutbildning, men lärarna har inte sagt ett pip om viruset.

Rektor skickar blaskiga infomail en gång i veckan.... Tack.

Är inte regionens hälsa och ekonomi liite viktigare än vår undermåliga klassrumsundervisning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in