2020-03-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jag misstänker ett plagg jag köpt från Kina, som kan ha varit kontaminerat.
Ja men det är ju bara trams.
Citera
2020-03-15, 12:28
Medlem
Just saying.....

Mer än hälften av all på intensiven är under 50år (Frankrike/Holland)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nederland-en-frankrijk-meer-dan-de-helft-van-gevallen-op-intensieve-jonger-dan-50-jaar~af924f31/

Så propagandan om att detta inget att bry sig om (vad gäller bli sjuk själv är ju inte helt sanningsenligt.......
Citera
2020-03-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nåja, hade man inte tagit beslutet om vaccin av så kanske folk hade suttit och vrålat TA ANSVAR! MASSVACCINERA ALLA NU!!! Ungefär som folk nu sitter och skriker STÄNG SKOLORNA!!!!

Jag tog heller aldrig nåt vaccin.
Jag vaccinerade mig inte heller. Det behövs ju inte när alla andra gör det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Inga nya fall i Stockholm idag.

Inga bekräftade nya fall.
Mörkertalet kan vara hur stort somhelst.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Munskydd har visar sig inte hjälpa mot viruset .

Att förbereda med extra utrustning hade vart en bra idé annars.

Men problemet är att vi inte har en handlande regering. Utan som alltid agerar i efterhand.

Tråkigt, passivt, ineffektiv - ja.

Även ett enkelt munskydd hjälper, det visade studien från Kina där det smittade i kollektivtrafiken. Givetvis köper man andningsskydden till personalen, något som också funderat då ”endast” 5% av Kinas sjukvårdspersonal smittats.

Man kan säga det är regeringen men sanningen är att det är folket. Vi är så invaggade i trygghet och vi har någon föreställning om att det inte drabbas oss för vi är så snälla och goda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Kör tom 90+ med 2 dl klorin, avbryt sen efter 1:a sköljningen.
Kör sen 60 vanlig tvätt på kulör, passa dig för kläder som bara pallar 40 innan dom krymper.

Att köra 2dl klorin i sådana temperaturer gör att klorinet i stort sätt förlorar sin egenskap. Bra att du som foliehatt är påläst.
Citera
2020-03-15, 12:30
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Hur får du dessa siffror till 1,4% av antalet insjuknade som dör?

2020-04-07: 833536 => 41677 svårt sjuka och 11670 döda.

Insjuknade och smittade ser jag som samma sak. Det jag specar är antalet SVÅRT sjuka som kräva IVA-plats.

833536 smittade =>
5% SVÅRT sjuka som kräver IVA-plats = 833536*0.05 = 41677

833536 smittade =>
1.4% döda = 833536*0.014 = 11670 döda

Och detta är lågt räknat. Mer utförlig text i originalinlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Väldigt bra artikel i svd om hur sydkorea klarat sig så bra. Talar också om varför man klarat detta. Man hade ett utbrott av Mers "– Det vi lärde oss av mers var att vi måste testa" https://www.svd.se/sa-hanterar-sydkorea-coronaviruset

Alla bör läsa...
Låt Tegnell läsa så han kan bli upprörd och uttala sig om det meningslösa i dessa åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag finner det inte otroligt att europas största luftslott som lyckats driva en utveckling där man matkant stagnerar mot andra länder också kan vinna race to the bottom här också.
Här verkar vi ha en mentalitet att vi alltid vet bäst hos dom som besitter dom högre posterna i samhället i kombination med avsaknad av ryggrad att ta beslut om det är jobbigt.
Perfekt situation för någon med storhetsvansinne att genomföra experiment med befolkningen utam att någon stark nog finns i position att stoppa.

Dessutom är direktiven klara från FNs världhälsoorganisation, agera, isolera och begränsa NU.

Varför går Sverige och UK mot världens samlade expertis? De som faktiskt varit i Kina och observerat utfall och behandling? De som organiserat och kämpat mot Ebola?

Vilken expertis besitter FHM med någon som helst praktiskt egenskap?

Vi har Björn Olsen i uppsala som är öppen kritisk- en professor och överläkare som forskat om fågelinfluensa i 20 år som säger exakt samma sak som WHO.
Vad har Anders Tegnell för merit? Jo han har skrivit två A4s om pandemihistoria och med detta blev han meriterad statsepidemiolog- noll erfarenhet av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Inga nya fall i Stockholm idag.
Det uppdateras kl 14.00 varje dag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeb77
Just saying.....

Mer än hälften av all på intensiven är under 50år (Frankrike/Holland)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nederland-en-frankrijk-meer-dan-de-helft-van-gevallen-op-intensieve-jonger-dan-50-jaar~af924f31/

Så propagandan om att detta inget att bry sig om (vad gäller bli sjuk själv är ju inte helt sanningsenligt.......

Holland har gett samma uppgifter.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
Som jag förstår det var samtliga partier på möte med regeringen. Tystnaden från övriga partiledare kan bara tolkas på två sätt.

1. De håller med om hanteringen.
2. De låter Löfven orsaka det som komma skall i tron om egen politisk vinning.

Vilket är värre?

Även oppositionen har ett ansvar, och när om inte nu?

Finns ett tredja alternativ. SVT släpper ej fram dem i rutan.
Men måste instämma i att oppositionen är ryggradslös, de
borde ju åtminståne skrika rakt ut i tidningar, avsaknaden är speciell....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in