2020-03-15, 12:25
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Akutmottagningarna lär drunkna i folk som MISSTÄNKER de har Kovis-19 om de bara har tonsillit

I Uppsala är det tvärtom. Akuten har aldrig varit så lugn. Nu stannar man hemma istället, om det inte är akut på riktigt
Citera
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Vid vilken temperatur dör viruset? Relevant fråga för alla som bor i lägenhetshus med gemensamma tvättstugor. Räcker 60 grader eller ska man börja sin tvätt-tid med att köra ett snabbprogram på 90 grader med tom trumma?

Kör tom 40+ med 2 dl klorin, avbryt sen efter 1:a sköljningen.
Kör sen 60 vanlig tvätt på kulör, passa dig för kläder som bara pallar 40 innan dom krymper.
Senast redigerad av vinland 2020-03-15 kl. 12:38.
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Något som slår mig när man har skummat i genom tråden det är hur en del galna regimtrogna är inne och försvarar minsta pinal som händer i Sverige. Är det fler med mig som misstänker att det här är iscensatt och organiserat av regeringen på olika sätt via deras aktivistiska stormtrupper? Det här måste ändå vara Flashbacks mest uppmärksammade tråd sedan sajten grundades och vanligt folk är förbannade. Så jag förstår att de flesta ”Steffe och Tegnell”-fanatikerna måste vara heltidsanställda åsiktspoliser från alla möjliga håll. MSB, Säpo, Sveavägen osv.
Naturligtvis huserar det flertalet regimtrogna propagandister och sprider sin statssponsrade propaganda både här på fb och i sociala medier.

Läste lite på twitter och häpnade över hur regimtrogna många var.

Här är ett par av dessa dårar:

Citat:
Helvete vad jag är imponerad av statsepidemiologen Anders Tegnell som pallar stå emot när hela Sverige drabbats av panik. Trodde knappt det fanns människor av det virket längre.

https://twitter.com/JohannesKlenell/status/1238770172598648834?s=20

Citat:
Du vekar inte ha vågat pinga in dem i din konspirationsteoritråd? De hör förståss till Spectre och är galna mördare? De är inte utbildade som dig inom området och du är besviken över att inte du blev chef över alltihopa?

https://twitter.com/svempis/status/1238966326292594690?s=20

F.ö så vet vi att regimen deklarerat sin agenda att bedriva sådan propaganda så ingen behöver ju bli förvånad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Hej alla domedagsprofeter ni kan gå in på expressen livechatt och ställa frågor till en som har haft corona där han berättar om sina symtom osv

En live-seans kanske vore mer lämpligt för att prata med någon av de som avlidit?
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jo, men åtgärderna som nu vidtas riskerar att krascha allt vad ekonomi, transporter och produktion heter. Åtgärderna mot smittan börjar nu bli farligare än själva smittan.

Ärligt talat så tror jag att ren panik och rejäl hamstring bara är dagar bort nu när politikerna agerar i panik. Naturligtvis ska man ta smittspridningen på allvar och det är upprörande att för lite har gjorts, men vi snackar inte om pesten eller ens Spanska Sjukan.

Hysterin är redan i full gång likt USA har även svenskarna börjat bunkra toa papper, likaså pasta och konservburkar. Kommer med andra ord bara bli ännu mer som kommer bunkra. Lite komiskt är ju när man ser bilder från USA där folk står och köar i timmar för att få handla, de om något är väl smittspridande.
Om man är så orolig borde man skydda sig med mask/handskar, men ser bara några extremfall där folk går full hazmat suit i butikerna haha.
//Skalman
Citera
2020-03-15, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det var massvaccinationspropaganda utan dess like, alls skulle vaccinera sig nu nu nu! Och det var gratis och bråttom. Självaste Tegnell var den som drev på vaccinationskampanjen.

Men den smittan var mild, inget i närheten av corona.
Polen köpte in noll vaccin och blev inte ens drabbade av nån svininfluensa.

Däremot blev rätt många drabbade av allvarliga biverkningar av vaccinet.

Jag rycktes aldrig med i masspsykosen och tog akdrig nåt vaccin.
Nåja, hade man inte tagit beslutet om vaccin av så kanske folk hade suttit och vrålat TA ANSVAR! MASSVACCINERA ALLA NU!!! Ungefär som folk nu sitter och skriker STÄNG SKOLORNA!!!!

Jag tog heller aldrig nåt vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag söker svar på en fråga men hittar inget utlåtande.

Min sambo jobbar med äldre och jag har ett mindre viktigt jobb. Vi är absolut inte i npgon riskgrupp. Vore det helt efterblivet att ge oss en varsin coronaspruta så vi blir sjuka, sätta oss i karantän tills vi inte smittar och därefter återgå till arbete som (förhoppningsvis) immuna? Det låter smart i mitt huvud men är antagligen just efterblivet.

Menar såklart inte bara just oss två utan systematiskt med flera personer.

Ni kan kanske anmäla er som försökskaniner om ni är friska. Moderna ska börja testa sitt vaccin på friska. Astra är delägare i bolaget. De har skippat djurförsöken för att hålla jämna steg med Kina där ett militärt utvecklarteam testade sin egen medicin på sig själva i veckan.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8111771/First-human-trials-coronavirus-vaccine-start-days-US.html
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror en random flashback-medlem skulle kunna ställa bättre frågor..

Kommer att bli en inledande fråga, där den som svarar får komma med snömos och svada tills tiden rinner ut (samtidigt som den som frågar nickar i medhåll).
Tyckte jag hörde en skarphet i rösten på den reporter som i morse ställde Lena Hallengren mot väggen utifrån det faktum att sjukvården nu börjar få slut på skyddsutrustning.

Frågan ställdes utifrån att Socialstyrelsen varnat för material/läkemedelsbrist i händelse av pandemi de senaste tre åren.

Kanske börjar en del journalister inse var vi står och att de själva och deras anhöriga nu är i fara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Kineserna svetsade igen dörrar och genomförde andra kraftfulla insatser, har svårt att se Sverige göra det.
Jag också, trots att vi har en svetsare i första ledet.
Myndigheterna hoppas på att viruset blir oss nådigt.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Väldigt bra artikel i svd om hur sydkorea klarat sig så bra. Talar också om varför man klarat detta. Man hade ett utbrott av Mers "– Det vi lärde oss av mers var att vi måste testa" https://www.svd.se/sa-hanterar-sydkorea-coronaviruset

Alla bör läsa...
Citera
2020-03-15, 12:27
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag söker svar på en fråga men hittar inget utlåtande.

Min sambo jobbar med äldre och jag har ett mindre viktigt jobb. Vi är absolut inte i npgon riskgrupp. Vore det helt efterblivet att ge oss en varsin coronaspruta så vi blir sjuka, sätta oss i karantän tills vi inte smittar och därefter återgå till arbete som (förhoppningsvis) immuna? Det låter smart i mitt huvud men är antagligen just efterblivet.

Menar såklart inte bara just oss två utan systematiskt med flera personer.

Det är väl just det myndigheterna försöker göra, fast outtalat då!
Citera
2020-03-15, 12:27
Medlem
En månad lär de flesta företag och hushåll klara sig. Om det inte är någon förändring 15 april så lär varenda regering vara uppvaktad av represantanter för näringslivet om att detta inte fungerar och att det inte är hållbart att hålla landet stängt.

Ericssson, Telia och liknande företag är inte speciellt drabbade i nuläget. Ericsson, ABB etc har inte verksamhet som betals samma månad utan de får betalningen innan/efter jobbet är klart och det kan vara månader/år mellan betalningarna.

Dressman, IKEA etc däremot

Brinner på pappersbruk i Lilla Edet som tillverkar toapapper förresten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in