2020-03-15, 12:23
Medlem
Är idén flockimmunitet och att alla ska få viruset för att skapa en immunitet hur är det med dom som kan dö???
Citera
2020-03-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kort sagt har alltså Tegnell, MSB, FHM och regeringen sänt oss i döden eller livslång sjukdom helt i onödan, för de inte orkade dra huvudet ur arslet.

Frågan blir då hur länge kommer dom överleva...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag söker svar på en fråga men hittar inget utlåtande.

Min sambo jobbar med äldre och jag har ett mindre viktigt jobb. Vi är absolut inte i npgon riskgrupp. Vore det helt efterblivet att ge oss en varsin coronaspruta så vi blir sjuka, sätta oss i karantän tills vi inte smittar och därefter återgå till arbete som (förhoppningsvis) immuna? Det låter smart i mitt huvud men är antagligen just efterblivet.

Menar såklart inte bara just oss två utan systematiskt med flera personer.
Vad jag förstått är man osäker på ifall man får en bra (och långvarig) immunitet efter att man blivit smittat. Man får studera Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej det finns inget som tyder på att de skulle ha den planen annan än av ren slump.

Det är som att påstå att de 70% eller vad det nu var som inte gjorde ett aktivt val på PPM var ekonomiska genier. Man gjorde inget för man antingen inte brydde sig eller inte visste hur, i efterhand visade sig den gruppen var de som gjort rätt- genom att vara passiva.

Ska man ge beröm ska det inte råda tvivel om vad målet är och var med en handling, inte något önsketänkande om att regering och myndigheter faktiskt vet vad de gör.

Om det varit en rimlig strategi hade självklart andra länder redan tillämpat den, tror du det är en slump att västvärldens största luftslott råkar vara de enda som besitter denna kompetens att komma på något sådant?
Jag finner det inte otroligt att europas största luftslott som lyckats driva en utveckling där man matkant stagnerar mot andra länder också kan vinna race to the bottom här också.
Här verkar vi ha en mentalitet att vi alltid vet bäst hos dom som besitter dom högre posterna i samhället i kombination med avsaknad av ryggrad att ta beslut om det är jobbigt.
Perfekt situation för någon med storhetsvansinne att genomföra experiment med befolkningen utam att någon stark nog finns i position att stoppa.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det var massvaccinationspropaganda utan dess like, alls skulle vaccinera sig nu nu nu! Och det var gratis och bråttom. Självaste Tegnell var den som drev på vaccinationskampanjen.

Men den smittan var mild, inget i närheten av corona.
Polen köpte in noll vaccin och blev inte ens drabbade av nån svininfluensa.

Däremot blev rätt många drabbade av allvarliga biverkningar av vaccinet.

Jag rycktes aldrig med i masspsykosen och tog akdrig nåt vaccin.
Japp, då var det på andra hållet men nu håller man huvudet betydligt mer svalt.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Jag har
svullna ögon
Chills
Headache ”värsta jag känt nånsins”
Ont i kroppen, rygg och ben mest
Både torr hosta och ibland slem
Feber trots Ipren Alvedon pga huvudvärken 38,6

Synd jag inte får testa mig bara. Legat i sängen sedan i torsdags.

Jag läste någon fransk studie tror jag det var. Om att man skulle undvika inflammationsdämpande som Ipren och används paracetamol som Alvedon istället.

Sen tror jag generellt att man ska undvika febernedsättande medel.

Hoppas du kryar på dig.
Citera
Medlem
egentligenotroligts avatar
-Sverige har kapitulerat inför Coronaviruset, anser Kina som uppmanar till Internationella påtryckningar mot Sverige. I dag skriver en av Komunistpartiets tidningar i Kina att: Sverige har begränsat antalet tester. Och uppmanar EU "tar till orda mot Sverige! Att låta människor röra sig fritt är som att ge upp och stoppa huvudet i sanden. Skriver den kommunistiska upplagan av propagandabladet Global Times.

-Vi ska komma ihåg att den Kinesiska läkare som först "larmade om det nya viruset" Fick veta av den Kinesiska byrån för spridande falska lögner, (den heter inte riktigt så, men jag har glömt bort vad den exakt heter), men innebörden är densamma! Han fick alltså veta att han skulle hålla tyst och inte sprida lögner, och om han inte omedelbart slutade så skulle han "råka ut för svårigheter!" Läkaren fortsatte emellertid med sitt arbete att bota, men patienterna blev bara fler och fler. Läkaren smittades av sina patienter, och avled av viruset efter en vecka. Smittade och insjuknade ökade och ökade. Till att börja med gjorde Kineserna ingenting, men när situationen började bli ohållbar så byggde dom provisoriska "sjukhus" på bara någon vecka!

-Men, hur skulle det gått om man LYSSNAT på läkaren, i stället för att hota med SVÅRIGHETER? Det är ju tyvärr så i kommunistiska diktaturer att allt som inte är bra skall förtigas. Även Ryssland gör så, vi minns t ex. deras raketuppskjutningar visades aldrig i direktsändning, det KUNDE ju gå åt helvete! Jämför med USA, alltid i direktsändning, vare sig det gick åt helvete eller inte! Och så där håller Kina, Ryssland och NordKorea på fortfarande, den kommunistiska filosofin kommer inte att ändra på det! Men anmärka hit och dit på den övriga världen går bra! Så sent som för några dagar sedan anmärktes på Trump som inte hade testat sig!
Citera
2020-03-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Fast det förutsätter ju att 1 miljon kommer att vara sjuka samtidigt och det är inte troligt. I Wuhan blev det inte så och i hela Kina har man ju kontroll över antalet aktiva fall. Italiens åtgärder börjar också att ge effekt. Jag skulle bli mycket förvånad om vi kommer upp i 1 miljon fall, aktiva samtidigt.
Kineserna svetsade igen dörrar och genomförde andra kraftfulla insatser, har svårt att se Sverige göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är idén flockimmunitet och att alla ska få viruset för att skapa en immunitet hur är det med dom som kan dö???
Zippa ihop säcken och skicka ditt andra barn till skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Hade du varit i Wuhan innan insjuknandet? Annars låter det extremt osannolikt att du haft Covid-19. Har du varit i Wuhan är det fortfarande osannolikt.

Jag misstänker ett plagg jag köpt från Kina, som kan ha varit kontaminerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Felaktigheten är att det finns med all förmodan väldigt många människor som inte nämns i den statistiken. Men du har nog rätt, dödligheten lär hamna på 99,5% i slutändan.

Möjligt, men med största sannolikhet inte i corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Man skall inte gå till jobbet ALLS när man känner sig sjuk just nu!
Skulle man det innan Corona?

Myndigheterna försöker framställa det som "åtgärder" att man uppmanar folk att stanna hemma om de är sjuka och tvätta händerna ofta. Det skall man ju alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in