Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Desinformation!

Borgnäs har ingen teori om att LP var det tänkta offret.
Jo han luftar både det och att hon döljer saker och mötesscenariot.

Faktum är att han ljuger lite om att han själv tänkt ut skottordningen. Han har tagit det rakt av från mig men som andra enögda privatsnokare plockar de detaljer från olika håll ock kokar soppa på det. Är man konsekvent börjar man inte spåna om mötescenarion och att LP döljer saker. Då kommer man till slutsatser i samma kritiska anda om annat. T ex att LP virrar till det och konstruerar en sanning som hon tror fullt ut på. Då drar man ut konsekvenserna av skottordningen och ser att det handlar om miss och fullföljd istället för att fylla ut med.fantasi och spekulationer hit och dit. Varken jag eller KP vill nog bli indragna i det. Låna en detalj av mig och fantisera utifråm det.. Nej tack. Det räcker med Dammegård.
Citera
2020-03-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Så du menar att GM skjuter mot LP, snett åt höger (rimligen med vapnet till vänster om henne, kanske i vänster hand?), OP vrider sig åt vänster, GM skjuter OP närmast påsittande i axelhöjd vinkelrätt genom kroppen samtidigt som riktningen är 45 grader åt vänster relativt gatan?

Hur i all världen går detta till:
Hoppar han en meter i sidled åt höger?
Håller han nu revolvern 90 grader vinklad åt vänster i handen?

KP säger att det finns ingen anledning att ompröva skottordningen, och den fastställs av HH innan alla vittne ens är hörda. Det betyder att idag så har KP något som gör att skottordningen troligen inte har någon betydelse, så ingen mer energi behövs att läggas på den oavsett vad som är rätt. FBI gav stöd till PU att det troligen är en högerhänt skytt då OP träffas på högersida av ryggen och skottet går ut på vänstersida, skottet går snett uppåt. Men när det gäller skotte mot LP så går den från vänster till höger och snett uppåt, det är nästan helt omöjligt om paret gick armkrok och LP dras med ner i fallet. En tanke är då att första skottet kommer när GM höjer vapnet i första läget, upp ur ficka/hölster och han spänner hanen tar ett steg och skottet faller innan armen är är fullt höjd mot LP, OP vrider sig lite snett till höger för att se vad som har hänt LP (som är snett framför honom) och då hamnar han i den vinkeln som gör att skottet mot honom blir snett höger till vänster och neråt för att GM är något längre än OP.
Citera
2020-03-14, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Faktum är att han ljuger lite om att han själv tänkt ut skottordningen. Han har tagit det rakt av från mig men som andra enögda privatsnokare plockar de detaljer från olika håll ock kokar soppa på det. Är man konsekvent börjar man inte spåna om mötescenarion och att LP döljer saker. Då kommer man till slutsatser i samma kritiska anda om annat. T ex att LP virrar till det och konstruerar en sanning som hon tror fullt ut på. Då drar man ut konsekvenserna av skottordningen och ser att det handlar om miss och fullföljd istället för att fylla ut med.fantasi och spekulationer hit och dit. Varken jag eller KP vill nog bli indragna i det. Låna en detalj av mig och fantisera utifråm det.. Nej tack. Det räcker med Dammegård.
Du försöker framstå som någon stjärna i klass med KP men i själva verket har du själv aldrig utrett ett mord.

Blanda inte ihop dig med KP. Uppenbart tycker ni olika i skottordningsfrågan. KP menar att OP sköts först medan du menar att LP sköts först. Jag vet vem jag ska lita på i alla fall. Inte en hobbyutredare som dig iaf.
Citera
2020-03-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok, så du fortsätter hävda att KP ljög i intervjun när han sa att han inte anser LP träffades av skottet.

Nej jag ska inte hitta på en teori utifrån hur man ska tolka "ändrad bild av händelseförloppet" och "vi gjorde en nytolkning av vittnen och nya tekniska undersökningar och utgått därifrån". För det kan betyda precis vad fan som helst.

Att tolka fram en lösning utifrån detta är fria fantasier. Definitionen av fria fantasier.

"Kan betyda vad fan som helst" Du fortsätter att ducka både sakfrågan och argumentationen om det samt att KP distanserar sig från Borgnäs spekulationer om lögner i första hand.

Du måste inse och det gör nog KP att om han kommer att presentera en lösning utan att förklara LPs story och utan att ta i frågan om skottordning så är här på hal is.
Citera
2020-03-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Hon nämnde inte om vapnet har funnits. Men tidigare har det sagts att ett vapen hittats på en vind i Spånga. Naturligtvis finns det ingen större sanning i detta. Då tror jag mer på teatermordet som har mest visningar på sociala medier

EDIT:
Har sökt på "vapen vind Spånga" både på Google och Aftonbladet utan resultat. Finns det någon annan som hittat denna uppgift. Swebbtv säger i början av intervjun att "Det har florerat ett rykte på Aftonbladet att ett vapen har hittats".

Förstår inte att Swebbtv gång på gång nedlåter sig till intervjuer som är dåligt underbyggda och sedan har program med tema att annan media sysslar med "Fake news".

Kan det här vara nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Spånga kyrkväg 418. De rev det för nåt år sedan, men jag är osäker på exakt när de började och när de slutade att riva.
Sedan ett tag tillbaka är tomten sopren.

I en TV-sändning för massa år sedan var det på Aktuellt(om jag mins rätt) om mordet och att ytterligare ett vapen hade eftersökts. Man filmade mycket nära byggnaden och man såg i princip ingenting av den men tillräckligt för att jag skulle känna igen den. Man hade letat i källaren osv.
Mins inte riktigt om man sade något mer om det här.
Citera
2020-03-14, 23:29
Bannlyst
Citat:
"Kan betyda vad fan som helst" Du fortsätter att ducka både sakfrågan och argumentationen om det samt att KP distanserar sig från Borgnäs spekulationer om lögner i första hand.

Du måste inse och det gör nog KP att om han kommer att presentera en lösning utan att förklara LPs story och utan att ta i frågan om skottordning så är här på hal is.
Jaha, sitter du på information om vad de nya tekniska undersökningarna består av? Sitter du på information på att PU omvärderat sig i skottordningsfrågan? Shit jösses du börjar fan tappa det på riktigt.
Citera
2020-03-14, 23:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Du påstår att Borgnäs fått idén om omvänd skottordning från dig personligen? Eller har Borgnäs läst här i tråden? Hur vet du det? Och du är inte den enda som tror på omvänd skottordning. Så hur menar du att Borgnäs har tagit det rakt av från dig?
Citera
2020-03-14, 23:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej han säger att Borgnäs teorier inte har stöd i vittnesmålen och det är ju korrekt.Han säger också att han har rätt till sin åsikt men att det inte rubbar hans egen. Det ändrar inte min heller.

Vill du bli tagen seriöst svarar du istället på vad KP kan mena om annan syn på förloppet eftersom du utan att bemöta sakinnehållet avvisar min väl formulerade version.

Ditt sätt att tolka skiljer sig inte från Filters.
Nej han får frågan om vad han tror om att LP sköts först. Och säger att det går mot vad han själv anser. Och mordplatsvittnena.

Mitt sakargument (logisk slutledning) är uttalat för dig flera gånger. "Annan syn på förloppet" kan betyda hundra olika saker, därför är det inte värt att gissa vad det betyder. Som du gjort.

Skärp dig nu. Du hade respekt i tråden förr. Hela ditt förnekande om vad KP sa angående skottordningen får ju folk i tråden att skratta åt dig. Erkänn att den lilla oviktiga detaljen i din teori var fel istället. Gå vidare med de viktiga delarna i din teori, den är bra.
Citera
2020-03-14, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej han får frågan om vad han tror om att LP sköts först. Och säger att det går mot vad han själv anser. Och mordplatsvittnena.

Mitt sakargument (logisk slutledning) är uttalat för dig flera gånger. "Annan syn på förloppet" kan betyda hundra olika saker, därför är det inte värt att gissa vad det betyder. Som du gjort.

Skärp dig nu. Du hade respekt i tråden förr. Hela ditt förnekande om vad KP sa angående skottordningen får ju folk i tråden att skratta åt dig. Erkänn att den lilla oviktiga detaljen i din teori var fel istället. Gå vidare med de viktiga delarna i din teori, den är bra.
Ja. Riktiga delarna i Bobos teori är bra men i frågan om skottordningen och hur han tolkar KP:s uttalanden gör att han riskerar att förstöra sitt rykte på direkten.

Nu skriver han istället extremt svepande i sina svar till oss vilket gräver hans grav ytterligare.
Citera
2020-03-14, 23:38
Medlem
Jag tycker den senaste teorin i Swebbtv lät rätt så plausibel. Också konstigt att polisen avfärdade teorin med motiveringen att personen var för kort. Har vi verkligen tillförlitliga uppgifter om gärningsmannens längd, och om vi nu har det så tycker jag ändå det låter intressant även om han kanske inte var den person som höll i vapnet men kanske inblandad på annat sätt.
Citera
2020-03-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Kvarntoft: "Varför finns det inte stöd för den teorin menar du?

KP: Läser man om personer som varit på platsen, deras utsagor till polis och i domstolar... så säger de ju att mannen skjuts först, alltså Olof Palme.

Kan man inte vara glasklarare än så här? Kan du inte ens ta in detta så visar det bara vilket stolpskott du är. Sluta vrida och vända allt till din fördel. De som du anklagar för desinformation och fantasier sysslar du själv med i denna fråga.

Sakfrågan ändras inte ang analysen av skottordningen. Vittnesmålen säger inte att Op skjuts med första skottet.
Citera
2020-03-14, 23:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Ja. Riktiga delarna i Bobos teori är bra men i frågan om skottordningen och hur han tolkar KP:s uttalanden gör att han riskerar att förstöra sitt rykte på direkten.

Nu skriver han istället extremt svepande i sina svar till oss vilket gräver hans grav ytterligare.

Ja det är rätt korkat försvara sig med helstolliga tolkningar av vad KP egentligen sagt. När det så uppenbart är fel. Det får ju alla att tappa respekt för Bobos slutledningsförmåga. Vilket skadar resten av hans teori.

När tror du lösningen släpps? Känns som maj eller?
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-03-14 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in