Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-14, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du tolkar saker utan perspektiv. TÄNKTE folk som du så hade vi nöjt oss med en dömd CP.
Den som i slutändan försöker hävda LPs skottordning kommer att bli fullständigt krossad av rena fakta. Vad bevisar det du hänvisar till. Samma typ av resonemang används för att hävda att han har SE som huvudspår eller Sydafrika eller Svarten. Hela världen vet vart reportrarna vill med frågorna och förstår vad det skulle blivför rabalder om också Borgnäs skulle kunna hävda att PU har hans spår som huvuddpår. KP är klok andra mindre kloka. Du får se och grunna du på vad den alternativa sanningen du påstår finns kan vara jag har gett ett fullödigt svar på min slutsats. Di ingenting. Många olika grejer är inte ett sakligt svar.

Lycka till!
Men din klipske KP hävdar ju att den omvända skottordningen är fel?
Citera
2020-03-14, 22:38
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tack ja det ökar ju sannolikheten!

Att det är gubben som hon pekar ut alltså...

Sedan liknar det ju lite väl mycket en mycket önskvärd lösning i form av "en ensam dåre"... som är död dessutom...

Jag blev aldrig klok på utifrån intervjun om det fanns något vapen på vinden eller inte. Vad stod det i Aftonbladet egentligen?

/Johan
Hon nämnde inte om vapnet har funnits. Men tidigare har det sagts att ett vapen hittats på en vind i Spånga. Naturligtvis finns det ingen större sanning i detta. Då tror jag mer på teatermordet som har mest visningar på sociala medier

EDIT:
Har sökt på "vapen vind Spånga" både på Google och Aftonbladet utan resultat. Finns det någon annan som hittat denna uppgift. Swebbtv säger i början av intervjun att "Det har florerat ett rykte på Aftonbladet att ett vapen har hittats".

Förstår inte att Swebbtv gång på gång nedlåter sig till intervjuer som är dåligt underbyggda och sedan har program med tema att annan media sysslar med "Fake news".
Senast redigerad av CarlosRex 2020-03-14 kl. 22:54.
Citera
2020-03-14, 22:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja det blir naturligtvis intressant om hans snack om att omgjorda analyser givit ett annat förlopp om det visar sig tvärt om att det inte ändrat ett skit.

Jag tror att tänkande människor förstår varför han inte vill förknippas med En teori att Lisbeth var det tänkta offret och att han vill hålla på vad det är som gör dem så säkra på att kunna presentera en lösning. Men måste vara lite klipsk för att hänga med där. KP ÄR KIPSK.
Desinformation!

Borgnäs har ingen teori om att LP var det tänkta offret.
Citera
2020-03-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Vad händer då om kulorna är ditplanterade?

Det där teorin är grundligt ollad. Det är både helt onödigt att plantera ut kulor om man tar vara på de riktiga och fullständigt omöjligt att förutse och tillverka kulor som stämmer så.

Rulla inte det igen tack. Men visst är det talande att behöva ta till sådana argument.
Citera
2020-03-14, 22:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du tolkar saker utan perspektiv. TÄNKTE folk som du så hade vi nöjt oss med en dömd CP.
Den som i slutändan försöker hävda LPs skottordning kommer att bli fullständigt krossad av rena fakta. Vad bevisar det du hänvisar till. Samma typ av resonemang används för att hävda att han har SE som huvudspår eller Sydafrika eller Svarten. Hela världen vet vart reportrarna vill med frågorna och förstår vad det skulle blivför rabalder om också Borgnäs skulle kunna hävda att PU har hans spår som huvuddpår. KP är klok andra mindre kloka. Du får se och grunna du på vad den alternativa sanningen du påstår finns kan vara jag har gett ett fullödigt svar på min slutsats. Di ingenting. Många olika grejer är inte ett sakligt svar.

Lycka till!

Ok, så du fortsätter hävda att KP ljög i intervjun när han sa att han inte anser LP träffades av skottet.

Nej jag ska inte hitta på en teori utifrån hur man ska tolka "ändrad bild av händelseförloppet" och "vi gjorde en nytolkning av vittnen och nya tekniska undersökningar och utgått därifrån". För det kan betyda precis vad fan som helst.

Att tolka fram en lösning utifrån detta är fria fantasier. Definitionen av fria fantasier.
Citera
2020-03-14, 22:45
Medlem
Citat:
Dom kanske hittade vapnet och planerar att åtala henne för skyddande av brottsling? Och / eller utreder andra spår och väntar med att plocka in henne till sist?

/Johan
ja så kan det vara!
skum kille oavsett skuld i palme mordet.Vill inte vara gift med honom.......
Citera
2020-03-14, 22:48
Medlem
Citat:
Kvarntoft: Borgnäs hävdar att första skottet ska ha avlossats mot Lisbet och andra skottet mot Olof. Hur ställer du dig till det?

KP: Den uppfattningen har inte stöd av vittnesbevisning från platsen. Han har rätt att ha sin åsikt, men det kullkastar inte mina teorier.

Fattar inte hur den så klipske Boboslacke kan feltolka något sådant.

Men det är ju precis som jag säger att det handlar om att distansera sig från Borgnäs teorier som nyss förnekades. Vad skall han säga? Borgnäs har rätt men ändå fel. Du förstår var det skulle landa i.

Borgnäs teorier kullkastar inte heller mina.
Citera
2020-03-14, 22:50
Medlem
Citat:
Dom kanske hittade vapnet och planerar att åtala henne för skyddande av brottsling? Och / eller utreder andra spår och väntar med att plocka in henne till sist?

/Johan
Vad förstår du inte av att KP avfärdat hennes historia på tekniska grunder.
Citera
2020-03-14, 22:51
Bannlyst
Citat:
Men det är ju precis som jag säger att det handlar om att distansera sig från Borgnäs teorier som nyss förnekades. Vad skall han säga? Borgnäs har rätt men ändå fel. Du förstår var det skulle landa i.

Borgnäs teorier kullkastar inte heller mina.
Men din idiot Borgnäs teori är inte att Lisbet var det huvudsakliga offret. Sluta tolka det glasklara som fan läser bibeln.

Det är fortfarande glasklart att KP anser att OP sköts först. Men det vägrar du ta in.
Citera
2020-03-14, 22:56
Medlem
Citat:
Men din klipske KP hävdar ju att den omvända skottordningen är fel?
Nej han säger att Borgnäs teorier inte har stöd i vittnesmålen och det är ju korrekt.Han säger också att han har rätt till sin åsikt men att det inte rubbar hans egen. Det ändrar inte min heller.

Vill du bli tagen seriöst svarar du istället på vad KP kan mena om annan syn på förloppet eftersom du utan att bemöta sakinnehållet avvisar min väl formulerade version.

Ditt sätt att tolka skiljer sig inte från Filters.
Citera
2020-03-14, 22:59
Medlem
Citat:
Nej han säger att Borgnäs teorier inte har stöd i vittnesmålen och det är ju korrekt.Han säger också att han har rätt till sin åsikt men att det inte rubbar hans egen. Det ändrar inte min heller.

Vill du bli tagen seriöst svarar du istället på vad KP kan mena om annan syn på förloppet eftersom du utan att bemöta sakinnehållet avvisar min väl formulerade version.

Nej! Det är faktiskt inte alls det han säger, han säger att andra skottet inte var det som riktades mot Palme för det inte finns stöd för det i vittnesuppgifter.

Lyssna igen, ca 3.50 in i det här klippet. Återkom sen efteråt.

https://www.svtplay.se/video/25828932/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-vem-skots-forst-i-palmemordet
Citera
2020-03-14, 22:59
Bannlyst
Citat:

Kvarntoft: "Varför finns det inte stöd för den teorin menar du?

KP: Läser man om personer som varit på platsen, deras utsagor till polis och i domstolar... så säger de ju att mannen skjuts först, alltså Olof Palme.

Kan man inte vara glasklarare än så här? Kan du inte ens ta in detta så visar det bara vilket stolpskott du är. Sluta vrida och vända allt till din fördel. De som du anklagar för desinformation och fantasier sysslar du själv med i denna fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in