Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Mordvapnet gömt på vind i Spånga.
Nytt vittne på swebbtv.

https://youtu.be/uaYZVtaIn0U

Pastorn som nämns bör väl vara Olle Hjern då.
https://tobiashubinette.wordpress.com/category/swedenborgskyrkan/

Har försökt söka efter hennes ex-man, nån som har förslag?
Citera
2020-03-14, 20:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hmm.
OP skjuts 9 cm (?) nedanför kragen, närmast lodrätt genom kroppen och LPs kappa har hålen ganska långt ner, plus att hon är kortare. Även bortsett från att hon skull behövt stå i 90 graders vinkel mot OP, så är det väldigt långsökt.

Låt säga så här: de kan inte ha promenerat bredvid varandra i vart fall.
IM säger att LP gick något framför. Jag vill dock återigen understryka att jag inte tror att de träffades av samma kula.
Citera
2020-03-14, 21:00
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Menar mer att man kan komma till mer intressanta utfall än sedvanligt gammal skåpmat som SE, CA och Sydafrika.

Då kan man alltså säga att uttrycket "rätta spåret" var ganska betydelselöst och inte direkt meningsfullt?
Om jag har fel i detta, bör du alltså kunna peka ut nån färsk skåpmat?
Citera
2020-03-14, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Då kan man alltså säga att uttrycket "rätta spåret" var ganska betydelselöst och inte direkt meningsfullt?
Om jag har fel i detta, bör du alltså kunna peka ut nån färsk skåpmat?
Potentiellt komma på rätt spår ja.

Sluta haka upp dig på petitesser.
Citera
2020-03-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Enligt dig, enligt bobo, eller enligt någon annan?

Jag tolkar det som att du tror att OP träffades av det andra skottet.
Hur tänker du dig att det gick till med tanke på att OP bevisligen blev skjuten närmast vinkelrätt mot ryggtavlan. Det innebär att han inte vred sig det minsta lilla höger reser vänster

Nu är du snett ute. OP kulan återfinns vid järnstaketet till t-nedgången. Det betyder att han då alltså vridit sig nästan 45 grader in mot vänster med hela ryggen före skottet. Med andra ord har han reagerat innan skottet föll och då vridit hela kroppen in mot Tunnelgatan när det dödande skottet väl föll. Lisbetkulan återfanns i helt motsatt vinkel mot andra sidan Sveavägen i samma riktning som GM rörde sig från avfasningen stegen upp bakom dem. Därmed faller allt på plats om det första skottet missar OP som vrider sig mot det håll GM kommer från och det stryker LP i en uppåtgående vinkel varpå gm fullföljer.

Motsatsen att GM skjuter OP först blir genast knepigt. GM är då alltså i nästan 90 grader mot skottriktningen för LP skottet och rörelsen blir mycket knepig att sänka vapnet till strax över höfthöjd och slänga ett skott mot LP. Armen kommer att hamna i knepiga vinklar med en konstig rörelse. Avigt är bara förnamnet.

Ergo är redan där skottordningen möjlig att fastställa från objektiva grunder. Till det kommer analysen av vittnesmål som också objektivt styrker detta.
Citera
2020-03-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du får gärna sluta svara på det jag skriver. Du påstår att KP ljuger och därmed kan jag inte ta dig på allvar. Förövrigt har jag inte sagt att jag tror att de träffades av samma kula, jag frågade om det kan uteslutas

Svar ja det kan uteslutas och den tekniska sammanställning från CP rättegången visar det. Ifrågasätter du PUs sammanställning av fakta?
Citera
2020-03-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Tack nej har sökt men får ingen träff på tysk o eriksgatan död april 92 men det kommer komma ut
Man undrar om Pu har viljan att sätta dit konspirationer som pekar åt fel håll
eller de avfärdar vittnen med typ "han var för kort" när mycket annat stämmer
ger en obehaglig känsla av PU även Kp´s robotlika upptädanden

Jag väljer att tro på boboslacke och bevara lugnet, istället för att oroa mig för att SE eller någon annan blir en ny syndabock. Tippar på att det senast presenteras i maj, dom undviker nog semestertider. Om nu inte det förbaskade viruset ställer till det där också.
Citera
2020-03-14, 21:16
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Potentiellt komma på rätt spår ja.

Sluta haka upp dig på petitesser.

För mig var det ju ingen petitess, utan en direkt undran. Det var inte jag som lutade mig emot uttrycket.
Din attityd kan du fortsätta att odla ihop med kollegorna.
Citera
2020-03-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag väljer att tro på boboslacke och bevara lugnet, istället för att oroa mig för att SE eller någon annan blir en ny syndabock. Tippar på att det senast presenteras i maj, dom undviker nog semestertider. Om nu inte det förbaskade viruset ställer till det där också.

INGEN BEHÖVER TRO PÅ MIG. Jag är nöjd om folk går till källorna och bildar sig en egen uppfattning baserad på kunskap och analys. Ok det kanske kräver lite ansträngning men är väl värt det.

Lite spännande är det hur de kommer att agera. Räcker det för åtal och i sådant fall för vilka roller eller finns det åtalshinder. Även om de skyldiga lever nu kan ju situationen förändras .
Citera
2020-03-14, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu är du snett ute. OP kulan återfinns vid järnstaketet till t-nedgången. Det betyder att han då alltså vridit sig nästan 45 grader in mot vänster med hela ryggen före skottet. Med andra ord har han reagerat innan skottet föll och då vridit hela kroppen in mot Tunnelgatan när det dödande skottet väl föll. Lisbetkulan återfanns i helt motsatt vinkel mot andra sidan Sveavägen i samma riktning som GM rörde sig från avfasningen stegen upp bakom dem. Därmed faller allt på plats om det första skottet missar OP som vrider sig mot det håll GM kommer från och det stryker LP i en uppåtgående vinkel varpå gm fullföljer.

Motsatsen att GM skjuter OP först blir genast knepigt. GM är då alltså i nästan 90 grader mot skottriktningen för LP skottet och rörelsen blir mycket knepig att sänka vapnet till strax över höfthöjd och slänga ett skott mot LP. Armen kommer att hamna i knepiga vinklar med en konstig rörelse. Avigt är bara förnamnet.

Ergo är redan där skottordningen möjlig att fastställa från objektiva grunder. Till det kommer analysen av vittnesmål som också objektivt styrker detta.
Om OP vrider sig 45 grader till vänster, hur kan då OP ligga rakt framåt med huvudet i rakt sydlig riktning?
Citera
2020-03-14, 21:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Ergo är redan där skottordningen möjlig att fastställa från objektiva grunder. Till det kommer analysen av vittnesmål som styrker detta

Men vi har ju ingen aning om i vilken kroppsställning LP är när hon träffas. Därför kan man säga väldigt lite om GMs armposition vid skottet.

PUs analys av vittnesmål styrker förmodligen inte din tes, eftersom KP rakt ut säger att ett första skott mot LP går mot vad han själv anser. Och mot vad vittnena säger.
Citera
2020-03-14, 21:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Så du menar att GM skjuter mot LP, snett åt höger (rimligen med vapnet till vänster om henne, kanske i vänster hand?), OP vrider sig åt vänster, GM skjuter OP närmast påsittande i axelhöjd vinkelrätt genom kroppen samtidigt som riktningen är 45 grader åt vänster relativt gatan?

Hur i all världen går detta till:
Hoppar han en meter i sidled åt höger?
Håller han nu revolvern 90 grader vinklad åt vänster i handen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in